{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Modelfotografering - tips og tricks? {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres bedste tips og tricks, når det gælder modelfotografering?
Hvilke artikler eller lign. synes I evt er gode?

Er i dag blevet kontaktet af en, som gerne vil have lavet noget modelfotografering ca. en gang om ugen, og dette ser jeg selvfølgelig som en kæmpe mulighed, da det er et område jeg ikke har bevæget mig så meget på endnu smiley

Så ja.. Hvad skal jeg være obs på? Noget der er totalt no-go osv?
Fyld bare på - jeg er lutter øre! Skal bare have en masse tips, tricks og inspiration smiley

Kom frisk smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Modelfotografering - tips og tricks?
  • #1   16. dec 2015 Trutmund... Pas på din mund ikke bliver for spændt, men slap af i munden.. Det er så svært at være fotograf og få en til at lade være med det, hvis det først bliver en vane..

Øv dig foran spejlet, find dine gode vinkler, hvordan du får dine øjne til at blive rigtig gode.. Simpelthen finde ud af hvordan DU fungerer bedst foran kameraet (spejlet) ...

• #2   16. dec 2015 Det er skam ikke mig der skal være modellen xD
    Jeg holder mig bag kameraet smiley

Den fik jeg vidst ikke lige præciseret nok xD My bad!

• #3   16. dec 2015 smiley haha... Ja okay..

• #4   16. dec 2015 Vær rigtig meget nede på jorden og skab et hyggeligt miljø med snacks og hvor man har god tid til lige at møde hinanden og snakke lidt først:) Indvi modellen i hvad du har af ideer og tanker, det er meget federe når man er helt med på hvad der skal ske. Med det samme får du indtrykket af hvor erfaren, modig og udadvendt modellen er, og afhængig deraf må du så vejlede ham/hende. Personligt kan jeg godt lide at fotografen kommer med hints til poses, men det er også fedt selv at folde sig ud. Det er en lidt svær balance at finde, men man må mærke sig frem. At holde samtalen nogenlunde kørende mens man skyder opnås bedst ved at fotografen roser og kommer med små rettelser/kommentarer, hvilket jeg også synes er vigtigt:) Sidst men ikke mindst sørg for musik, det gør virkelig en verden til forskel.

• #5   17. dec 2015 Men hvad mere sådan fototeknisk?

• #6   17. dec 2015 Hvis det er udendørsbilleder, og du gerne vil have ro i baggrunden, så stil modellen lidt fra baggrunden, og så stil dig så langt væk at du kan zoome helt ind. På den måde får du en flottere sløret baggrund = mere ro i billedet..

Leg lidt med at dreje kameraet.. Nogle gange kan det gøre meget til et billede..
    Eksempel nedenfor hvad det gør ved et billede.. Jeg synes personligt det bliver mere spændende og unikt..

profilbillede
Kommentér på:
Modelfotografering - tips og tricks?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce