1.799 visninger
|
Oprettet:
Rapskager til heste {{forumTopicSubject}}
Hey.
NU synes jeg har ledt en del omkring hvorfor eller hvorfor ikke man giver heste rapskager og ville høre om der er nogle kloge hovder i blandt her der enten kan sige for eller i mod rapskager som foder middel.?
Jeg har testet det på egen hest op til 900g pr dag fordet over 3 måltider sammen med grønpiller. han åd rup og stup der var intet galt med maven eller energien.
Lidt viden fra jer andre ville være super - tak på forhånd
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Nu kan det godt være jeg stiller et spøjst spørgsmål;
Heste kan normalt ikke tåle raps - så hvorfor kan se tåle det i "rapskager" ?
dec 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 2 Emner: 102 Svar: 235
dec 2008
sep 2007
Jeg prøver lige en gang til, ved ikke helt hvad du ikke forstod.
Heste kan IKKE tåle raps - det er giftige for heste. Den guleplanter rapskagerne laves af er giftige for heste. Derfor spørger jeg åbent; ved man at rapsen ikke er giftig længere, når den er forarbejdet i en rapskage?
dec 2008
Har har læst at heste ikke optager den så godt fordi de mangler flere mico organismer i maven/tarmene for at udnytte foderet 100%
sep 2007
Fandt lige noget spændende.
" Rapskager er ikke hestefoder, de indeholder eurykasyre og glucosinnulater som i store mængder er giftige, og som i små mængder vil forringe hestens udnyttelse af foderet. Køer har en masse mikroorgansimer i vommen der nedbryder disse skadelige stoffer, men dette kan hesten ikke i samme stil. "
dec 2008
Der ingen artikel eller foder ekspert der fortæller noget om dette. Plus hvis det var så giftig hvorfor bruger horselux dem i deres fiber piller og får kan også tåle raps de har et alm fordøjelse af græs lige som heste.
Rapskager til heste
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside