984 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til nyt kamera {{forumTopicSubject}}
Hej alle jeg sidder i et det dilemma at jeg ikke ved hvilket kamera jeg skal købe.
Mit gammle kamera (Nikon 60d) har desværre valgt at det ikke kan mere nu.
Jeg har kigget på lidt forskellige kamera, som måske kunne være noget.
canon 600d, canon 700d (hvad er forskellen)?
også har jeg kigget på
Sony Alpha A5100 hybridkamera, Sony Alpha A5000 systemkameraet igen hvad er forskellen på disse to?
og jeg bruger primært mit kamera til at tage billeder af dyr og noget der er lidt bevægelse i, men kan også godt lide at tage portræt billeder.
nov 2011
Følger: 64 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 1.188
Er det et Nikon D60, som er stået af? Da nikon ikke har produceret et 60d - det er nemlig Canon som har lavet den model
Jeg ville foreslå nikon - har du ikke ekstra objektiver til dit tidligere? Det ville være surt ikke at kunne bruge dem.
Selv har jeg et Nikon D7200 - men den ligger også i den dyre ende af DX skalaen Kan varmet anbefale noget fra D5*** familien, har selv haft det D5100, som jeg har været super glad for. Så et D5500 eller D5300 ville ikke være noget skidt at købe, hvis det bare er på hyggebasis
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2124 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
Canon og Nikon er svære at skifte imellem, især fordi deres zoom går hver sin vej..
Og hvis du har nogle objektiver du brugte til dit nikon, så kan du ikke bruge dem på et canon eller Sony..
Men D5*** eller D3*** serierne er super gode!
nov 2012
Følger: 31 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 44 Svar: 416
Har et enkelt objektiv til det men det virker ikke helt optimalt.
Jeg ville gerne skifte mærke da jeg ikke syntes Nikon ligger godt i hånden på mig. Også os for at prøve noget nyt men hvad ligger de to nikoner på??
nov 2011
Følger: 64 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 1.188
Hjælp til nyt kamera
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside