{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Wintec, HDR og Stübben {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Hvilke erfaringer har I med Wintec springsadel, HDR springsadel (ved godt der er flere modeller så skriv gerne den i vil anbefale) og Stübben springsadel.
Hvilken type hest/pony bruger i jeres sadel på og hvordan er den at ride i?

Jeg leder med lys og lygte efter en springsadel til min pony, så kom gerne med andre bud på en sadel er åben for alt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Wintec, HDR og Stübben
  • #1   2. apr 2015 Jeg ville til hver en tid anbefale en Kentaur, Albion, Sommer eller Spalding! Man sidder vildt godt i dem, og de kan (med justering) fra en sadelmager passe næsten alle heste. Prisklassen er selvfølgelig også noget andet end dine tre nævnte, men helt klart pengene hver smiley

Jeg synes ud fra de sadler du har skrevet er Wintec måske en lidt billig løsning, hvilket selvfølgelig også kan være fint nok. De kan næsten også ligge på alle heste, dog synes jeg der mangler støtte. (men det kan justeres med velkro knæstøtter)

HDR sadlen ligge helt klart bedst på de heste som næsten intet mankepunkt har. Jeg føler ikke at jeg sidder fast i HDR spring sadler, de er meget flatseatet hvilke jeg ikke bryder mig om. Jeg vil gerne føle at jeg "sidder fast/stabilt" i min springsadel

Stübben sadlen, mange har den men ligesom med HDR synes jeg den er for flatseatet. Læderet er meget glat, og sæddet er meget hårdt. Den bryde jeg mig ikke om.

Jeg er meget kræsen med salder, og jeg synes at sadlen skal passe 100% til rytteren så vel som hesten den skal ligge på smiley

• #2   2. apr 2015 Altså wintec synes jeg ærligt talt er lidt noget bras. Det er en okay sadel til prisen, men man sidder altså ikke ret godt i dem hvis man vil have godt med støtte.
    Stübben har jo altid lavet springsadler, så det synes jeg er en god springsadel. Nu er jeg dressurrytter men synes stadigvæk Stübben er en fin springsadel.
    HDR kender jeg kun som dressursadel smiley

• #4   2. apr 2015 Jeg synes ikke rigtig wintec er specielt godt! kan ikke rigtig anbefales!
    Så jeg synes du skal vælge en Stüben smiley men jeg her ikke lige sat mig så meget ind i HDR sadler så.

• #6   2. apr 2015 Jeg har hørt fra nogen at Wintec ligefrem kan ødelægge hestens ryg hvis den så får flere muskler i ryggen end den havde da den fik sadlen, kender i det?

• #8   2. apr 2015 Har haft en wintec spring og den var noget lort! smiley for flad og hård i sædet og næsten ingen støtte smiley Aldrig wintec igen!

Mvh TT

• #9   2. apr 2015 Okay mange tak smiley

Kommentér på:
Erfaringer med Wintec, HDR og Stübben

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce