807 visninger
|
Oprettet:
' Caroline Nygaard Christensen '
30. maj 2009 Følger: 353 Følgere: 308 Heste: 5 Emner: 252 Svar: 720
30. maj 2009 Følger: 353 Følgere: 308 Heste: 5 Emner: 252 Svar: 720
Bid til pony {{forumTopicSubject}}
Hej de damer
Jeg har lige et spørgsmål, vedr. bid.
Min søsters pony (tidligere min) har det med at trække min søster ned, fordi hun vil rende med hovedet nedad, lige nu rider hun med et treringsbid, hvor tøjlen er i anden ring.
Men vi overvejer lidt at prøve at skrifte, vi har prøvet med todelt pelham, alm. bid, og kort på hjemmebane med stang (ikke over kort periode selvfølgelig)
Men har I nogen gode tips til hvad der vil ku gøre så ponyen ikke vil rende med hovedet nede hele tiden, og jo, hun er tit på plads, men prøver at løbe lidt af på springene, så afstanden bliver meget dårlig.
Tak for hjælpen på forhånd
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
Når hesten hiver ned, er det super vigtigt at man har hælene nede - har man det, så er det stort set umuligt at blive trukket med. Jeg træner det selv på min, fordi hun også har tendens til at smide alt vægt i tøjlen og trække til, når hun ikke synes hun har frie nok tøjler til at bestemme selv.
Hvis den løber mod springene, så ville jeg træne stop/respons i stedet for at symptombehandle. Det er det der bedst kan betale sig i det lange løb .
Og jeg ved det kan lykkedes, min hest er blevet kaldt livsfarlig på en springbane fordi den løb sådan, nu kan den rides på næsten ingen tøjlekontakt og stadig bare afvente næste kommando, fuldkommen afslappet
jul 2010
Følger: 44 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 25 Svar: 39
jun 2010
Følger: 36 Følgere: 37 Heste: 5 Emner: 20 Svar: 49
maj 2009
Følger: 353 Følgere: 308 Heste: 5 Emner: 252 Svar: 720
jun 2010
Følger: 36 Følgere: 37 Heste: 5 Emner: 20 Svar: 49
Bid til pony
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside