{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

spat? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen...
jeg har en ung trave hest på ikke mere end 10 år. Han fik konstateret (mild) spat i begge bagben her den 1 april. Han fik en bøje prøve og fik taget billeder. Dyrlægen mente at vi det ville være dumt at aflive ham når han er så ung. Hun mente vi ku lade ham gå på smarte stillene. Der kommer nogle periode hvor han ikke fik sin smarte stillene da hest ikke må få dem få længe af gangen. Men jeg bliver ringet op hver dag og folk siger til mig hele tiden din hest spiser ikke sin mad, din hest bliver ved med at halte, den ligger vægten for meget over på hver sit ben hele tiden..
Jeg tænkte på om nogle have nogle af faringer med spat som kan give mig nogle ideer jeg kan gøre for han får det bedre, for de fleste siger at det er en ide at aflive ham, men jeg vil helst give ham en chance da han er så ung og har mange god år foran sig i nu så håber en har en ide vi kan prøve/gør

Hilsen
simone.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spat?
  • #1   26. apr 2014 Min pony har også mild spat i det ene bagben og hun lever fint med det og vi springer osv. Altså bruger hende som en normal pony. Hun er også kun 11 år. Så den kan nok godt leve med det, vil jeg tro smiley

• #2   26. apr 2014 Classer fik også konstateret det. Nydannelser af det i begge bagben. Han bliver 19 i år, og har gået stævner siden han var færdig uddannet i tilridning. Jeg rider stadig springstævnet på ham. Tror det er meget forskelligt fra hest til hest om de har ondt eller ikke. Classer fik det konstateret i slutningen af 2009. Og der fik vi afvide af dyrlægen at han skulle står en måned og måtte derefter rides normalt smiley

• #4   27. apr 2014 Bare man var lige så resolut når det gælder men'sker ...det lort er der nok af smiley

• #5   27. apr 2014 Vil du have nummeret på min gamle dyrlæge? Hun giver dig en rigtig god vurdering af ham, og er fuldt ud ærlig omkring det.
    Altså, vil mene det er det eneste du kan gøre, for når du ikke selv har ham under opsyn hver dag, bliver det lidt svært..
    Det er squ træls det lige skulle ske for ham.. smiley

• #6   27. apr 2014 tak, for det alle sammen.
    jeg vil helst kæmpe for ham inden jeg tager nogle beslutninger om ham. Han halter ikke lige pt pga spat, lige nu har har fået en hovbyld.
    han er ikke halt pga spat, han har ikke rigtigt han går fint og hygger sig med mad og græs så går jeg ture med ham.
    pia, jeg finder lige ud af det... smiley

• #7   28. apr 2014 Meget meget tit, skyldes de problemer heste får, at de ikke bliver behandlet ordentligt, overanstrengning og ikke mindst : når man ejer/har en hest så bestemmer man over den, og således også mener at have lov til gøre med den som man lyster, det bør man tænke meget over , se nu har jeg nok fornærmet de fleste ridetøser herinde, fordi jeg er kommet meget nær sandheden, men jeg må prøve at overleve det ......jeg har altid været god ved mine to hypper, og har aldrig haft brug for læge til dem, så tænk lidt over hvordan i håndterer jeres heste

• #8   29. apr 2014 du mener min hest har fået spat, fordi jeg ikke har behandlet min hest ordenligt ?

• #10   29. apr 2014 Har ingen anelse om hvornår min har fået det, men det blev opdateret nogle måneder efter vi købte ham, så synes også det er noget mærkeligt at komme med da du nu sidder oh beskylder os for at have behandlet vores heste dumt.

• #13   30. apr 2014 Spat kommer jo fordi at hesten har svageled, og det er ikke ensbetydende med at det er vores skyld.

• #15   30. apr 2014 Altså vi går jo ikke bevidst ind og siger "Okay min hest den har svageled, så nu vælger jeg at gøre det værre så den får spat"

• #17   30. apr 2014 Det kan jeg kun give dig ret i.

Kommentér på:
spat?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce