1.347 visninger
|
Oprettet:
LUS {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Søger lige en masse tips omkring lus hos shetlændere med tyk tyk vinterpels
Alt jeres erfaring og sådan
Hvor længe der går før de er fri for det (gennemsnitligt) og sådan
Fyr den af og ha en god aften! Og tak!
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
Det virkede da hestene på mit tidl. arbejde havde lus. (:
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Det var omkring samme tidspunkt som nu og min, en shetlænder og en fjordhest stod så med lus - vi gav dem alle frontline til stor hund (hestene fik 2, Shetlænderen kunne nøjes med en). Tror de fik to kure med 14 dages mellemrum og vi har ikke haft lus siden. Allerede efter første omgang kunne vi ikke se flere lus eller æg efter en uges tid, men vi gav dem selvfølgelig en ekstra tur for en sikkerhedsskyld.
Vi klippede ikke eller noget men sørgede for at køre pincetten godt rundt på et lille område så den kunne komme ned til huden. Vi gav lidt i nakken, godt langs manen og lidt ned af ryggen (sagde dyrlægen) - og ja, lusene forsvandt som sagt hurtigt - der har heller ikke være noget siden
... egentligt nemt nok at komme af med, men drøn irriterende at stå med!
Håber det går ligeså nemt hos dig
apr 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 294
jul 2010
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 484
Frontline er til hunde og kan have dumme bivirkninger. Min hund får rystelser af frontline så ville da aldrig byde min hest det..
Min fik en omgang flusa der dryppes fra nakke, ned af ryggen og til haleroden. Derefter forsvandt de, så en behandling var nok.
Jeg klippede ikke pels eller noget, det voksede pænt ud igen de steder hun havde kløet sig bar..
maj 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 860
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.660
Men flusa er til heste og køer og ikke så dyrt igen, så det vil jeg anbefale..
LUS
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside