{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LUS
  • #1   12. mar 2014 Af med pelsen og spray med frontline.

Det virkede da hestene på mit tidl. arbejde havde lus. (:

• #2   13. mar 2014 Jeg har godt nok ikke shetlænder men min unghest (som mest af alt ligner en gennemsnitlig isbjørn i pelsen her om vinteren) fik det sidste år - og jeg flyttede ham i ny flok inden jeg opdagdede det, virkelig bummern!

Det var omkring samme tidspunkt som nu og min, en shetlænder og en fjordhest stod så med lus - vi gav dem alle frontline til stor hund (hestene fik 2, Shetlænderen kunne nøjes med en). Tror de fik to kure med 14 dages mellemrum og vi har ikke haft lus siden. Allerede efter første omgang kunne vi ikke se flere lus eller æg efter en uges tid, men vi gav dem selvfølgelig en ekstra tur for en sikkerhedsskyld.

Vi klippede ikke eller noget men sørgede for at køre pincetten godt rundt på et lille område så den kunne komme ned til huden. Vi gav lidt i nakken, godt langs manen og lidt ned af ryggen (sagde dyrlægen) - og ja, lusene forsvandt som sagt hurtigt - der har heller ikke være noget siden smiley

... egentligt nemt nok at komme af med, men drøn irriterende at stå med!

Håber det går ligeså nemt hos dig smiley

• #3   13. mar 2014 Har samme problem hos min shetter nu. Er det bare frontline på pipette til hund?

• #4   13. mar 2014 Køb flusa fra dyrlægen det er specielt til heste.
    Frontline er til hunde og kan have dumme bivirkninger. Min hund får rystelser af frontline så ville da aldrig byde min hest det..

Min fik en omgang flusa der dryppes fra nakke, ned af ryggen og til haleroden. Derefter forsvandt de, så en behandling var nok.
    Jeg klippede ikke pels eller noget, det voksede pænt ud igen de steder hun havde kløet sig bar..

• #5   13. mar 2014 Frontline er det bedste og mest effektive at bruge når hesten har lus. lav en skilning i pandelokken, manen og ned langs ryggen og sprøjt godt til.. Det skal ca gøres 2 gange i ugen, i ca. 2 uger.

• #6   13. mar 2014 Frontline har ikke 100 % drabseffekt (mener kun det er 98%) og effekten forsvinder hurtigere, derfor er det sjældent nok med en enkelt behandling.. Advantage til hund og kat har lidt bedre drabseffekt og virkningen holder lidt længere, men det bedste ifl. min dyrlæge er activyl som har 100 % drabseffekt og holder i 2-3 uger inden effekten falder..

Men flusa er til heste og køer og ikke så dyrt igen, så det vil jeg anbefale..

Kommentér på:
LUS

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce