{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

harry potter tattoo xD for nørdet? {{forumTopicSubject}}

hahahah, ja..
jeg har fået den vildeste idé (ok har haft den noget tid, men det er først sådan nu jeg har turde snakke med folk om det, og snakkede med mine veninder om det igår, og de synes jeg skal gøre det, hahah).

i kender vel alle sammen harry potter (forhåbentligt!!!). jeg har altid elsket filmene helt vildt, og her sidste år mener jeg det er, gik jeg igang med at læse bøgerne, og nu elsker jeg bare den verden endnu mere.
men tatoveringen er egentlig ikke som sådan en "hyldest/fan"-tattoo..

nej - hvis i kender harry potter, kender i vel også til dementorerne og besværgelsen "expecto patronum", ikke?

j.k. rowling har udtalt at dementorerne er en form for metafor for en depression - og patronusbesværgelsen er jo ligesom det der "jager det væk".

jeg har altid været dybt forelsket i patronusbesværgelsen, tanken om at man skal samle alt sin positive energi, tænke på sit lykkeligste minde, for at sende det onde langt væk. og efter jeg har fået den overførte betydning med depressionen at vide, elsker jeg det bare endnu mere!

så til at starte med var tanken egentlig bare at jeg ville have skrevet "expecto patronum" et sted på kroppen.. men så kom jeg til at tænke videre, at jeg da ville have en legemliggjort patronus! (altså med et dyr, i ved..) og da jeg altid har haft med heste at gøre, skulle det da være en hest..

og så for at gøre det endnu mere vildt, ville jeg finde et billede af min gamle (nu afdøde) pony, som hjalp mig rigtig meget dengang jeg selv gik igennem en depression, og få lavet sådan et billede om til en "outline"-tegning, og få sat den sammen med teksten...
og så få det hele til at være lidt... "spøgelsesagtigt" som her: http://fc03.deviantart.net/fs71/i/2012/073/3/3/expecto_patronum_by_rendigolexs-d4sqy8f.jpg

..... men jeg kan simpelthen ikke blive enig med mig selv om, om det er for nørdet?!?! smiley
hvad synes i om min idé? lyder det helt ude i hampen, eller er det så fedt som jeg har bildt mig selv ind? smiley

(havde lige brug for at lufte min idé!)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  harry potter tattoo xD for nørdet?
  • #1   17. feb 2014 Det lyder mega fedt i mit hovedet især hvis du finder en der kan finde ud af og lave det pænt så ville det bare se fedt ud:D

• #2   17. feb 2014 Helt sikkert lidt nørdet ja men fordi du selv har været igennem depression og har søgt trøst ved et dyr syntes jeg det lyder som en skide god idé fordi der kan ligges en masse betydning i den og at det vil blive et minde på altid at huske det positive for netop at kunne besejre det onde. Jeg syntes det lyder godt.

Hvis du kan finde en tatoovør der teknisk kan lave det ordenligt (genrelt bare vælge en dygtig grundig tattoovør) så go for it smiley sys det lyder fedt

• #3   17. feb 2014 Jeg synes ideen er vildt fed - Har selv en lille Harry P nørd gemt i mig smiley

Men jeg ville dog selv føle mig lidt akavet hvis andre så den.. Såh
    Men det er jo op til dig smiley Jeg kan i hvert fald godt lide ideen (y)

• #4   17. feb 2014 Skide god idé! smiley Det er meget kreativt, og kan også godt lide, at du får kombineret din kærlighed til Harry Potter og din gamle hest. Tror det bliver rigtig godt! smiley

Men du skal virkelig lægge nogle tanker i, hvilken tatovør du vil bruge, hvis det skal se ordenligt ud! Jeg ville anbefale dig Iron & Ink. De har studie i både KBH og Vejle, og de har med garanti én, der kan udføre opgaven, så den bliver flot! smiley

• #5   17. feb 2014 haha tak tøser! smiley

ja, det der med at få sat den ordentligt sammen bliver så nok næsten det største problem. hmm.. smiley

• #6   17. feb 2014 Jeg synes det er en vildt fed idé!
    Jeg vil selv gerne have tatoveret et Sirius Black citat "the ones that love us never really leave us".
    Lov mit at lægge et billede ind hvis du får den lavet! smiley

• #7   17. feb 2014 Jeg har Spyro the dragon på mit ben, hvis nogen kender ham :b

Til dem der ikke gør, så er han en sød lilla drage fra et playstation spil af samme navn og det har jeg spillet siden jeg var lille :b Jeg er også lidt nørdet, så jeg synes du skal give den gas, TS! smiley

• #8   17. feb 2014 Igen CTA, overrasker du på en eller anden utrolig fed måde, jeg syntes bare du skal gøre det! vildt fed ide! Slet ikke noget man normalt ser eller møder, så DO IT !

Men virkelig! vælg tatovør med omhu, kan varmt anbefale Søhus i odense hvis du en dag skulle komme på de kanter smiley

• #9   17. feb 2014 Sara: Det lover jeg! smiley

Melanie: aw, spyro smiley kan godt huske den! smiley

tak berg, haha! tror nu ikke jeg liiiige kommer forbi odense, men min veninde bliver altid tatoveret et sted i ringsted, og hendes tattoos er SÅ flotte, så overvejer om det skulle være der! smiley

• #10   17. feb 2014 Nørdet og alt for blæret!

Er selv kæmpe Potterhead smiley

• #11   17. feb 2014 CTA - Han er sød, så han skulle på benet :b

Hvis du ikke helt har bestemt dig for stedet din veninde bliver tusset, så vil jeg anbefale All Ink i Gentofte smiley Super søde og hamrende dygtige..

• #12   17. feb 2014 Det skal jeg nok prøve at huske! smiley

• #13   17. feb 2014 hey gurls, lige et spørgsmål mere....

placering?! smiley

• #14   17. feb 2014 Alt efter hvor stor du vil have den så ville jeg sætte den på det ene skulderblad, på ribbenene (min ynglingsplacering) eller på indersiden af overarmen. Måske på forsiden af hoften eller på læggen. Men igen alt efter hvor synlig den skal være i sommermånederne (mindre tøj end en stor tyk trøje i vinteren) kan du jo sætte den efter det.

• #15   17. feb 2014 jeg har overvejet højre skulder eller højre ribben....
    tror jeg heller mest til ribben..... hmmm! smiley

• #16   17. feb 2014 Yay! Endnu en der er potterhead! smiley
    Mega fedt, glæder mig til at se resultatet af den.
    Kunne virkelig også tænke mig en sætning eller tegn (evt dødsregalierne).... Ved dog ikke helt hvad endnu...

• #17   17. feb 2014 http://bloodyhellhptattoos.tumblr.com/post/44034973417 fandt lige denne her, det kunne være mega fedt med din afdøde pony sådan, så må vi håbe du finder en der er rigtig dygtig til at lave det. smiley ikke lige at der skal være sådan som på billeder. Men det minder jo om der fra Harry Potter. smiley

• #19   17. feb 2014 vi tre: har godt set den der før... men har noget lidt andet i tankerne! smiley tænker lidt at få skrevet expecto patronum, enten med sådan en lidt gammeldags skrift, eller med en flot skråskrift.. og så få et blåt "slør" der går fra enden af "patronum" og rundt om besværgelsen, og ender ud i hesten, som så måske "springer over" besværgelsen, agtigt!
    lidt svært at forklare, men har en idé i hovedet ihvertfald! smiley

• #20   17. feb 2014 Årh Spyro :'D
    Elskede det smiley ... Kalder ham stadig Spyro på sådan en rigtig god dansk måde ;D

Kommentér på:
harry potter tattoo xD for nørdet?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce