{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ånden i glasset
  • #1   11. feb 2014 Hej Rikke.

Ved ikke om du har prøvet det...men for mange år side O_ohvor man gik i 9-10 klasse var det noget brugt...har et par veninder der fik fat i noget ondt, og de kunne ikke være i deres hjem mere...alt blev levende...LAD VÆRE...
    Lad de døde være smiley

• #3   11. feb 2014 Jeg har ALDRIG turdet. Jeg er MEGA overtroisk, så jeg er stensikker på, at jeg ender med at være hjemsøgt resten af mit liv.
    Jeg tør SLET ikke smiley
    men jeg følger lige med.. lidt spændende er det da!

• #4   11. feb 2014 Jeg tør heller ikke :3 men vil fraråde det alligevel, man hører så mange skrækkelige historier og folk der er blevet sindssyge af det. Men jeg er nu nysgerrig alligevel, så jeg føler også lige med smiley

• #5   11. feb 2014 Har aldrig prøvet o.o
    Kender ikke nogen som vil prøve med mig o.o
    Gad egentlig godt ^^
    Tror ikke rigtig på at det er ånder, men nærmere på at der er en som skubber lidt mere til glasset end de andre, og på den måde styrer glasset smiley

• #7   12. feb 2014 Altså har aldrig prøvet det eller noget og har ikke tænkte mig at prøve det ...

Lille historie fra mig:
    Jeg er helt overbevist at jeg blive hjemsøgt af en min families kat. Hun hed Marie og hjalp mig med at opfostre min kat Fie, da Fies mor blev kørt over inden Fie var en uge gammel. Af og til føler jeg en kat ligge op af mig og tror det er Fie, men enten ser jeg hende gå foran mig eller så vil jeg ae katten og når min hånd så når derom, hvor katten burde ligge, så er der ingenting.

Og så har jeg fået at vide af en clairvoyant at Kaktus ( min gamle part / snart egen hest) at hun har det godt på de evige græsmarker og mener at hun sagde at jeg kommer til at se Kaktus igen smiley

• #8   12. feb 2014 Bumle.....

Hvordan vil du så forklare hvordan døre, gardiner, radio der tænder selv kan bevæge sig og personerne stadig sidder ved brættet så at sige smiley

• #10   12. feb 2014 Jeg har aldrig prøvet, har faktisk godt kunne tænke mig det på trods af jeg i forvejen har et eller andet i røven af mig som gerne vil skræmme mig, døre åbner af sig selv min radio tænder hvis jeg lige har slukket den, den slukker kort efter jeg lige har tændt den, jeg har en følelse af at når jeg skal op og ned af trapper er der et eller andet som kigger meget ondt på mig, og i perioder vågner jeg hver nat kl 3-4 alt efter om vi har sat tiden tilbage eller frem.
    Men derfor syntes jeg stadig det kunne være en oplevelse rent faktisk at prøve ånden i glasset smiley

• #11   12. feb 2014 Jeg har aldrig prøvet det, kommer aldrig til det...

• #12   12. feb 2014 ** Skougaarden **

Jeg har ingen steder skrevet at jeg ikke tror på det overnaturlige. Jeg tror bare ikke på at det skulle være en ånd som flytter glasset. Hvis det var, ville der jo ikke være nogen grund til at man skulle have fingre på glasset. Så kunne man jo godt bare sidde og kigge på det... smiley

• #13   12. feb 2014 Tror faktisk at hvis jeg spillede det med nogle veninder, så vil jeg nok give dem skyld for det med mindre, at der bliver svaret på ting de umuligt kan vide og at der sker ting de ikke kan være skyld...

Tror bare at jeg holder mig fra det smiley

• #14   13. feb 2014 Ånden i glasset har jeg aldrig prøvet, men må da indrømme at der var en hype omkring det, specielt da jeg gik i 6.-8. klasse og efter at jeg havde set den danske gyser Midsommer, og det florerede lidt i venindekredsen at nogle gerne ville prøve det, nogle allerede havde prøvet det og nogle kendte nogen der havde prøvet det... Ja ja og så kører vi jo. Men har da alligevel fået nogle tilpas skræmmende beretninger omkring det, både fra mennesker jeg kender (og som jeg så også mistænker for at pynte på historierne...) men også fra 2. og 3. parter, så jeg tror vist bare at jeg for god ordens skyld holder mig fra det.

Må nok ligesom Bumle stille spørgsmålstegn ved glassets funktion i spillet, da jeg heller ik ser logikken i at alle skal have en finger på glasset, når nu det alligevel skal være en ånd der flytter til. Det ender jo alligevel med at fyge med beskyldninger rundt om bordet, så åndens eller hvem det nu er der rykker glassets budskab måske ikke bliver modtaget alligevel...

Nåh, men udover det, så tror jeg selvfølgelig også på det overnaturlige, selvom jeg nu også gerne vil forholde mig lidt skeptisk og videnskabligt til tingene (man skal passe på at man ikke forveksler åndelig aktivitet med hysteri, og led lige efter en rationel forklaring først, før man hopper til den paranormale konklusion. På den måde har man belæg for at hævde at noget er paranormalt). Døre der fx går op: tjek først om dørkarmen skulle hælde, eller selvfølgelig om der skulle være et træk. Det er faktisk rigtig mange dørkarme der er skæve, så døre på klem, eller som ikke er lukket ordentligt, kan glide op, simpelthen fordi døren hælder eller gulvet omkring døren er ujævnt. Tjek det ved at lade døren stå på klem, og se så om den skulle glide en lille smule op af sig selv, eller hop på gulvet foran døren og se om den bevæger sig. Hvis ingen af tingene er tilfældet, så kan det måske nok være paranormalt smiley
    - Ved ik om I kender de amerikanske programmer: 'Fact or Faked: Paranormal Files' eller 'Paranormal Home Inspectors'. Begge programer undersøger paranormale sager, hvor de både har en paranormal og en rationel tilgang til undersøgelserne. Specielt sidstenævnte tror jeg vil være ret relevant, da efterforskerne i det program tager ud og undersøger huse/familier med paranormal aktivitet, hvor de både får en ingeniør, en clairvoyant og to efterforskere ud, og alle kommer med deres bud på, hvorfor og hvad der sker i huset. Det er virkelig spændende at se, da der næsten altid både bliver fundet naturlige og paranormale forklaringer smiley

Den sidste ting jeg vil sige, er at Ånden i Glasset jo er ret omdiskuteret men nok også lidt latterliggjort mange steder, og derfor nok lidt mere fristende for mange at spille, men hvis man lige tænker på Ouija boards, som er meget populært i udlandet og specielt USA, hvor der forekommer mange virkelig voldsomme historier, og hvis koncept faktisk er identisk med Ånden i Glasset, så tænk lige to gange, før I kaster jer ud i det, om man tror på det eller ej.

- Lidt moralprædiken for mig. smiley

Kommentér på:
Ånden i glasset

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce