{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  20 år gammel pony.
  • #1   10. feb 2014 Det syntes jeg bestemt ikke det er hvis du siger han har det fint:) bare du ikke træner det hver dag smiley

• #2   10. feb 2014 Enig med Sofie. smiley

Jeg tror da bare han synes det er sjovt at arbejde lidt med nogle tricks. Du kender ham jo bedst, så hvis du mener han kan gøre det så prøv dig frem, hvis han ser ud til at have ondt i ryggen når han gør det er det ikke en god ide alligevel, men hvis han synes det er sjovt, så er det jo bare tip top smiley

• #3   10. feb 2014 Chinook er over 20, og han elsker at lege smiley og de har virkelig godt af at blive holdt igang, hvis han har brugt nogle muskler han ikke plejer at bruge så meget sørger jeg bare for at han får en dejlig omgang massage når vi kommer ind i stalden smiley

• #4   10. feb 2014 altså jeg tror bestemt han syntes det er sjovt når jeg træner det med ham gør han det selv nogen gange selvom jeg ikke ber ham om det smiley smiley

• #6   10. feb 2014 Så længe det ikke overdrives. Specielt neje kan være hårdt for led og sener. Hesten forbliver jo ikke normalt i en lign situation som neje, så den kan være lidt hård.

Ligge vil jeg sige er fint, hvis det ikke trænes for mange gange pr træning. Det er jo en naturlig bevægelse. Dog lægger en hest sig sjældent ned 10 gange i streg, så det ville jeg fx ikke anbefale, da hesten skal bruge en god sjat kræfter, specielt på at komme op smiley

• #7   11. feb 2014 Sikke noget pjat. En ældre hest skal også holdes smidig og kan stadig lide at lege og lære...så ingen problemer i det. Bare du lære den det over tid.. ligge ned, der ville jeg kigge på om benene kan klare det, men fortæl mig ikke den ikke ligger ned af sig selv smiley
    og den klør vel også sig selv på bringe og siderne? Så lyt til din indre stemme, tror bestemt ikke du har gang i noget forkert smiley

• #9   11. feb 2014 Jeg har en 24 år gammel vallak, og han klarer neje helt uden min hjælp smiley -Han gør det på folden:-/ Bare tag det i hestens tempo så kan du sagtens, han/hun skal nok sige fra:-)

Nu skriver du noget om rideskole... Vil blot gøre dig opmærksom på at hvis det er en rideskolehest/-pony skal du nok have snakket med ejeren om det er okay at lære store tricks som neje og ligge:-)

Held og lykke med det!:-)

• #10   12. feb 2014 Det er min egen pony:)

• #11   12. feb 2014 Så er der jo ingen problemer! smiley

• #12   12. feb 2014 nej smiley

• #14   13. feb 2014 20 eller 2, det kommer lidt ud på et, da neje er en øvelse hvor hesten skal strække sig, så hvis han ikke er helt stiv i sine led kan du sagtens gøre det. Ligge er overhovedet heller ikke et problem så længe han ikke har problemer med at lægge og rejse sig op igen når han ellers liger, det kunne f.eks. være hvis du har set ham have problemer med at støtte på bagbenene eller forbenene når han skal rejse sig op på folden. Min gamle dreng på 23 er helt med på at neje, og han er lidt stiv i ryggen, men klarer det flot smiley

• #15   13. feb 2014 Tøser nu skal I også huske, at det er ikke kun om hesten er i stand til at udføre tingene, men også om det er sundt for kroppen smiley

Neje ér ikke en naturlig ting for hesten og man kan fx meget nemt komme til at (over)belaste bøjesenerne, hvis det strakte ben ikke er helt strakt. Derudover, så er det ikke usandsynligt at lidt gigt er kommet i ledene på en hest over 20, og unaturlig + skæv belastning af led gør bare mere ondt end "korrekt belastning af led" - og man risikerer at gøre ondt værre

Jeg er enig i, at "selv en gammel hest kan lære nye tricks" (det gør min da også, min på snart 23 smiley ), men vi må huske, at ældre heste bare ikke ér ligeså stærke, smidige og gode til at klare de fysiske ting, som en på 5

I den anden grøft ville jeg heller ikke lære en 2 års at neje, da sener og led ikke er fuldt styrket og man risikerer overbelastningsskader af den grund.

• #17   14. feb 2014 Dixie og Freja har du nogen gode råd Til opvarming, nede fra jorden:)

Kommentér på:
20 år gammel pony.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce