{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.501 visninger | Oprettet:

Ny Grandeur lammesadel? {{forumTopicSubject}}

Nogen der ved om den nye Grandeur lammeskindssadel er meget stiv? Følger en på FB, hvor hun skriver at den er ligeså stiv som en normal sadel, når man går med den.
Men er den det? For jeg er nemlig ikke interesseret i at købe en sadel, der vil komme til at trykke hende på lænden, fordi den er for lang og ikke bøjelig. Så vil høre om den stort set kun lægger pres, hvor man sidder, eller om den lægger pres over hele sadlen flade?
Jeg snakker om den jeg har lagt billede ind af smiley

Er der nogen der kan svare mig på samme spørgsmål om den her sadel og kan komme med erfaringer omkring den, ville det også være dejligt smiley
http://www.optimalsadel.dk/product_info.php?products_id=733

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny Grandeur lammesadel?
  • #1   30. nov 2013 Jeg har ingen personlig erfring med sadlen, men har kun hørt godt om den.

MEN: Jeg ved, at der er nogle underlagstyper bliver brugt noget specielt materiale i de trykfordelende paneler. Dette materiale vil ved lave temperaturer bliver stift. Men når det har lagt på hesten i 2 minutter og er blevet varmet op af hesten, vil det forme sig efter hesten.
    Så det vil for denne type underlag være typisk, at de her om vinteren godt kan være lidt stive når man lige tager dem ned, men om sommeren og når de lige er blevet varmet op af hesten, er de bløde og medgørlige og former sig efter hestens konturer.
    Men jeg ved ikke om det er det, der er tale om i Grandeur-sadlen. Men det kunne man godt forestille sig.

• #2   30. nov 2013 Mange tak for dit svar, det var meget brugbart smiley Jeg vil klart høre nogle forhandlere ad omkring det.

• #3   1. dec 2013 Katrine Boelsgaard der også forhandler sadlen på www.klassisk-dressur.dk er rigtig begejstret for den, og siger at vægten bestemt ikke fordeles ud over alle 60 cm eller hvor lang det nu er, den er. Så på den måde er den stadig ganske bomløs, men dog stivere end den bløde christ lammefætter som de fleste sammenligner med smiley

• #4   1. dec 2013 Mange tak Katrine smiley

Kommentér på:
Ny Grandeur lammesadel?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce