{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

Hvornår skifte dækken? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley
Mine to islændere (som er klippet på hals og bringe, hvilket dog allerede er groet godt ud igen) har gået med Bucas Irish Turnout Light dækkener med 50 g foer indtil nu (som jo skulle være super til temperaturer mellem 0-16 grader) Det har bare fungeret SÅ godt på mine heste, idet de slet ikke kan holde varmere dækkener ud.

Nu begynder nattefrosten jo at træde ind, så jeg er helt bange for, hvad jeg så skal gøre nu ? Hestene virker ikke synderligt kolde under dækkenerne, og jeg har forsøgt at mærke på ørerne, som folk siger at man skal, men synes ikke, at de virker synderligt kolde, selvom det har været minus 2 grader hos os, men stadig er jeg bekymret?

Planen var, at de skulle gå med de 50 g indtil frosten kom, og så ville jeg skifte over til 150 g. Jeg har bestemt ikke tænkt mig at lægge tykkere dækken på dem end de 150g (måske 200g ved rigtig kolde dage) til vinter, idet mine heste hurtigt får det for varmt, og idet alle folk har anbefalet mig maks 150-200g.

Så er mit spørgsmål så..
Bør jeg beholde de 50 g på mine heste nu og først skifte til 150g, når det bliver minusgrader om dagen også, eller vil mine heste fryse for meget med de 50 g, når temperaturerne er under 0 grader om natten nu?
Modsat er jeg nervøs for, at det er dumt at smide 150g på nu, idet det jo altså bare -20 grader om vinteren i DK sommetider, og så er 150g vel ikke nok til den tid, hvis de allerede får det på nu, hvor der er plusgrader om dagen?
Hvad tænker I? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår skifte dækken?
  • #1   21. nov 2013 OBS:
    Det skal lige siges, at jeg ikke har bil pt. og ikke kan tage ud til hestene og skifte dækken i tide og utide, så jeg kan ikke bare skifte dækkenerne hver aften og morgen, idet jeg har 50 minutter ud til mine heste i bus, og skal skifte bus to gange og dernæst låne bil videre fra min mors arbejde og helt derud, så det er ikke en løsning. smiley

• #2   22. nov 2013 Jeg ville ikke skrifte dækken endnu. Men selvfølgelig være obs på de ikke fryser.

• #3   22. nov 2013 Karina:
    Okay smiley Tak for dit svar.
    Det var også min tanke, men jeg er bare nervøs, for jeg kan jo ikke tjekke dem hele tiden, så jeg ved jo ikke, om de fryser, når jeg ikke er der.
    Hvornår ville du vælge at skifte til de 150g, så?

• #6   22. nov 2013 Okay smiley
    Tak søde isfolk ! Det prøver jeg så.

• #7   22. nov 2013 Har I egentlig gode erfaringer med halsdækkener til ismuler?
    Overvejer at købe 2 stk Bucas Irish Turnout Light-halsdækkener m. 50 g. foer til mine to.. Er der nogle for/imod-erfaringer med det smiley ?

• #9   22. nov 2013 Line:
    Nej de sveder ikke. Jeg har holdt pelsen pænt godt nede med dækkener siden starten af efteråret, så det har fungeret SUPERfint at have disse 50 grams dækkener på dem . Så det er faktisk rigtig funktionelt. smiley

Mener du ikke, at det er så godt da? smiley Er altid klar på at høre andres idéer, for jeg er selv lidt ny i dækkenverdenen, så kom endelig med inputs, hvis du mener, at jeg gør noget forkert.

• #11   23. nov 2013 Mine går også ude døgnet rundt (har løsdrift som eneste indemulighed)
    Men ja.. Det fungerer fint. Ingen af mine har tegn på hverken mug eller kløe under dækkenerne indtil videre, så det er jo dejligt. De virker faktisk til at være ret fint tilfredse med den klipning, som jeg har lavet og dækkenerne.
    De er klippet på det meste af forparten.. På hele halsen, på bringen og helt op på skulderen, og resten af kroppen er ikke klippet. Pelsen er blot holdt nede med dækken.
    Jeg har sørget for at tage mine dækkener af mine heste hver/hveranden dag og striglet dem en ordentlig omgang, fordi folk sagde, at hvis jeg "luftede" deres rygge jævnligt, så ville der ikke komme mug. Men det kan man jo nu ikke garantere, hvis hestene får det for varmt.

Kommentér på:
Hvornår skifte dækken?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce