Hvad laver I for tiden? {{forumTopicSubject}}
Jae
Nu er det min tur til at oprette et glædesindlæg
Jeg er bare så stolt af mine muler for tiden.
De overgår alle mine forventninger for tiden.
I dag havde jeg en superfed omgang træning med min kære Atla.
For det første var vejret helt stille, så mens jeg red alene i skoven, kunne jeg høre havets brusen i nærheden og ellers kun hestens vejrtrækning og hendes skridt mod skovbunden. Helt, helt stille. Så stille, at jeg flere gange måtte stoppe Atla for lige at lytte til bølgernes lyde. Mmmh!
Dernæst var Atla simpelthen bare SUPER!
Efter en omgang grundig opvarmning med løsgørende øvelser, gav jeg mig til at træne tølt.
Wauuw! Tror helt ærligt, at jeg i dag fik den bedste tøltoplevelse, som jeg nogensinde har fået på den hest. Hun gjorde ALT hvad hun kunne, og var bare så lærenem og entusiatisk. Hun kæmpede bragt og nød det tilmed. SÅ fedt!
Jo mere jeg pressede hende og krævede af hende, jo mere ydede hun. Fedt altså! Normalt kommer vi hurtigt på kant af hinanden, hvis jeg begynder at kræve for meget, som hun måske ikke lige forstår, men i dag havde hun virkelig bare lysten til at yde.
Desuden er vi ved at have tjek på traven også. Så fedt!
Synes simpelthen at sådan en omgang træning i så skønne naturomgivelser og med en fantastisk samarbejdsvillig hest, er helt guddommeligt!
Helt ærligt? Hvor er det FANTASTISK at kunne træne sin hest i sådanne omgivelser, når hesten samtidig bare præsterer sit bedste!
..
Desuden er min vallak bare blevet så dygtig. Jeg startede for to måneder siden med at træne ham i at blive redet alene ud. (han er MEGET afhængig af Atla, og har svært ved bare at slippe hende af syne på folden)
Det er gået over al forventning og han nyder det tilmed nu. Han er simpelthen bare en guttermand, når vi rider afsted alene. Han passer på mig og sørger for, at jeg har det godt på hele turen. Jeg oplevede for nylig, at han stoppede helt op, fordi jeg red uden sadel og mistede balancen, da ha pludselig slog fra tølt til pas. Han kunne mærke, at jeg røg ud af balance, så han stoppede helt op og kiggede om på mig, for at sikre sig, at jeg var okay. Hvor sødt! Det havde han nu ikke behøvet, men så dejligt med en hest, som tager hensyn .
Desuden er hans tølt blevet bedre igen her efter en periode med lidt tøltproblemer. Han er nu for første gang nogensinde begyndt at reagere på mine signaler til tølten, så det er jo skønt! hidtil har han bare slået i tølt, når han fik frie nok tøjler og fik lov til selv at bestemme. I går kunne jeg bede ham om tølten og støtte ham korrekt, så han blev i en fin og samlet tølt.
Sikke skønt, når tingene bare lykkes!
..
De to små minaturerer gør også fremskridt De er blevet supersjove at lege med og gå ture med, så det er jo dejligt. Vi bruger en del tid på at rende og lave lidt horsemanship på marken, hvilket de sætter stor pris på - specielt når der er godbidder
..
Nå Men..
Lad mig høre, hvad I bruger tiden på med jeres heste for tiden.
Nogle spændende ting, som I har gang i pt.?
Lad mig endelig høre!
Skal I til nogen stævner henover vinteren? Nogen som allerede nu træner til istølt? andet?
feb 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 187 Svar: 1.853
Jeg går bare og nusser om følene og mødrene, og venter på at det er tid til at tage dem fra, så jeg kan begynde at ride mødrene igen Og så kommer dyrlægen snart med medicin til den ene, som har en pollenallergi, den forhåbentlig snart bliver fri for, hvilket jeg håber rigtig meget på så hun kan rides på de gode sommerdage igen!
Det mest spændende, der foregår hos mig pt, er den hingsteplag, (Emil f. Limfjorden), jeg nyligt har købt, som skal til eliteshowet i Silkeborg den 2. + 3. november. Og jeg glæder mig helt vild til vi om et par år kan opstarte tilridningen - han skal være min kommende konkurrencehest, som jeg håber at kunne tillade mig at tænke store tanker med Hvis han er god, kunne det tænkes, at der er en bette kåring i vente - jeg vil ikke afvise tanken i hvert fald
apr 2010
Følger: 11 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 48
Min vallak har lige fået en lille ferie, som ros for hans imponerende udvikling her på det sidste I mens han har ferie, er jeg gået i gang med at skrive en liste over mål for den kommende vintertræning
maj 2008
Følger: 111 Følgere: 112 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 125
Jeg går lige nu og tæller timer - på fredag flytter jeg og min veninde vores heste til Laxi, Fyns bedste islænder center
Glæder mig SÅ meget til at få ovalbane og ridehus, og selvfølgelig Langesøskoven som er kæmpe stor!
Der kommer både Mie Hedebo og Sys Pilegaard og underviser, så vil starte pas træningen op så vi er klar til forårets stævner
Og så satser jeg stærkt på at deltage ved Istølt igen i år, hvis jeg ellers er heldig at nå at tilmelde mig, sidste år røg alle pladserne på få minutter
jun 2005
Følger: 188 Følgere: 239 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
kan godt forstå du er stolt! det er bare en helt vild dejlig følelse i maven når man kan mærke det går så godt fremad
nov 2009
Følger: 56 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 60 Svar: 572
Lyder til at være nogle spændende planer henover vinteren.
Karla:
Ej hvor supersuperspændende med undervisningen. Gid det var mig!
Jeg søger selv en dygtig underviser pt., men synes bare ikke rigtigt, at jeg har kunnet finde nogen i mit område. Æw!
Astrid:
Ej hvor spændende! Altid superfedt, når sådanne ungheste bare arter sig og opfører sig pænt fra starten. Spændende udvikling. Hvordan kan det være, at det netop er dig, der skal ride din ridelærers?
Christina v:
Hvor spændende med alle de små føllebasser Bliver så misundelig.. Jeg vil også have føøøl ! Tør bare ikke helt, idet jeg er bange for,at der skulle ske noget med min elskede lille Atla. Ved godt, at det er pylder.. men iih! Har aldrig haft føl før, så jeg er virkelig en kylling.
Anna:
Jeg synes virkelig, at det er superfint, når folk giver deres heste pauser pga. fremgang i træningen. Der er så mange ryttere, som bare knokler på uanset hvad. Det er superfint med vilje og målrettethed, men man ender altså bare sommetider op med en hest, som er totalt træt af det hele, hvis de ikke får de nødvendige pauser. Og når du nu alligevel har tiden i pausen, så er det da en übergod idé at skrive en liste over mål. Fedt! Hvilke mål er du så nået frem til indtil videre?
Anette Elise:
jaae, det bliver da bare awesome for dig at få bassen flyttet derover. Glæder mig virkelig til at følge jeres logmenter derfra også I har altid så meget spændende at fortælle.
Håber at se dig til istølt. Jeg skal nok heppe på dig ligesom sidste år
nov 2009
Følger: 56 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 60 Svar: 572
Ej hvor smart! Det var da vildt fedt !
apr 2010
Følger: 11 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 48
*Schenkelvigning
*Skifte volter m. rigtig letridning (Det er jeg lidt en klovn til)
* Mere stabil tölt i forskellige tempi
*Lettere reaktion for galop, skifte højre/venstre galop
-Så jeg har både mål for hvad jeg vil lære at gøre bedre og selvfølgelig hvad vi skal lære samme
feb 2008
feb 2008
Tror ikke du skal være bange, hvis hendes helbred er i orden, sker der sjældent noget Og er du nervøs for det, kan du jo altid kontakte dyrlægen og få ham ud og tjekke hende
Hvad laver I for tiden?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside