{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Fjordhest eller Nordbagge? {{forumTopicSubject}}

Ja, efter jeg flyttede min dejlige fjordmule i sidste måned har jeg fået denne kommentar/spørgsmål en del:
"Nej hvor er han fin, er han en fjordhest eller en nordbagge?".

Jeg siger så venligt tilbage, at der ikke er nogen forskel, at nordbagge blot er et andet ord for fjordhest, men den tror de ikke på smiley Og de er meget sikre på, at jeg ikke har ret smiley

Samtidig kommer det i den grad bag på dem, at min hest har vundet klasser til og med LB2 og redet LA smiley

Synes det er lidt morsomt, hvordan synet på fjordheste kan være SÅ forskellige afhængigt af hvor man er smiley Er vant til at det folk måske synes det er imponerende og sådan, men ikke ligefrem fordi de plejer at tabe kæben smiley hehe. Det er lige resterne af fordommene jeg kan spore derude smiley

Men når det er sagt, så får jeg nogle flotte ord for ham! smiley Han er både smuk, flot, lækker, rummeligt gående, høje benløft, godt gående osv osv smiley

Det er ikke noget der generer mig overhovedet, faktisk morer det mig lidt, men har nu overvejet, bare for sjov, at hænge et udprint op for at bevise dem at jeg har ret i at fjordhesten og nordbaggen ikke er to forskellige racer, hehe smiley

Nu bliver jeg jo så lidt nysgerrig smiley Er der mange der oplever det samme som mig, eller er det et 'specielt tilfælde' jeg er havnet i? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjordhest eller Nordbagge?
  • #2   17. okt 2013 Den har aldrig heddet en nordbagge - det er bare et ord man har brugt.

Fra foreningens hjemmeside: (link fjernet)

• #3   17. okt 2013 Jeg får også tit det spørgsmål eller rettere når jeg siger hun er en fjordhest så siger de.... "jeg troede det var en nordbakke" og så har jeg også sagt at det er en og samme race men blot 2 ord fra det....

• #4   17. okt 2013 Ha ha ha....... ja inden jeg selv blev FJORDHESTE ejer, læste jeg om nogle der blev sure og fornærmet over at folk kaldte deres fjordheste for nordbagger, og dengang synes jeg da det var noget pjat, men nu bliver jeg faktisk selv en smule fornærmet når folk kalder Frode for en nordbagge :P.

Og til det andet, så er Frode lige flyttet på rideskole, hvor jeg også allerede har hørt, ej hvor er han smart, og hold da op en flot hals han har når han går osv.....

• #5   17. okt 2013 Nej det er du ikke smiley det sker også tit for mig dx

• #6   17. okt 2013 Mimre: Det kunne være det var det jeg skulle printe til dem smiley hehe smiley

Men synes det er sjovt at folk ikke ved det - er helt okay, ingenting der, men er lidt pudsigt smiley Især for mig, der jo selv har en og godt vidste det i forvejen så har man jo lidt tendens til at tro at folk godt ved det smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #7   18. okt 2013 Jeg er aldrig blevet spurgt, men har tit hørt: "nææ, en flot nordbakke".

Jeg kunne ikke være mere ligeglad, men kan sagtens selv finde på at sige nordbakke udenlukkende for at provokere, fordi jeg synes, det er så ligegyldigt, om de bliver kaldt det ene eller det andet. smiley

• #8   18. okt 2013 Altså jeg kalder ham selv en fjordhest, for det er jo det han er smiley men jeg gider ikke bruge energi på at blive fornærmet over det andet smiley for som du siger får man ofte den der "nøj han er flot" eller "hold da op den kan gå" eller "den kan da flytte fusserne" osv smiley så er det jo lige meget om de så siger fjordhest eller nordbagge smiley

men er nu stadig sjovt at nogen tror at det er 2 forskellige racer smiley

• #9   18. okt 2013 Nej, er aldrig blevet spurgt om nogle af vores var Fjordheste eller Nordbagger. Men der er ofte blevet sagt "Nej hvor nogle fine Nordbagger".
    Normalt ignorere jeg det bare, specielt hvis det er ældre mennesker, der er vokset op med en "nordbagge" og altid har kendt den som en nordbagge. smiley
    Men i dag er Fjordhestens officielle navn Fjordhest.

Men du har ret i der ingen forskel er - det ved vi jo alle smiley

• #10   18. okt 2013 Ja, og dog - så åbenbart ikke alle smiley hehe smiley

• #12   22. okt 2013 Nej Pernille, det hedder også en Fjordhest i Norge smiley

• #13   6. dec 2013 altså har faktisk selv altid kaldt det en nordbagge. ser det ikke som noget dårligt. er vokset op med de blev kaldt nodbagger.
    dog er jeg begyndt at kalde det en fjordhest, det lyder mere elegant smiley
    men jo det er en og samme race smiley

• #14   7. dec 2013 Nemlig Sine smiley
    Før jeg selv fik en kaldte jeg dem sådan lidt det hele smiley Men efter jeg fik en selv lyder det bare pænere at kalde ham en fjordhest smiley Men at andre kalder ham en nordbagge er helt lige meget smiley

Men synes stadig det er lidt sjovt, især fordi at jeg altid mener at have vist at det var én og samme race, at der så er så mange der mener, at det er det ikke smiley

• #15   8. dec 2013 men til gengæld hader jeg at folk kalder dem fjolleboller...
    så heller nordbagge smiley

Kommentér på:
Fjordhest eller Nordbagge?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce