Fodringstider i selvpasserstald {{forumTopicSubject}}
I er så kloge herinde
Jeg har flyttet min hest til den stald, hvor min gamle pony stod for 1,5 siden. Dengang morgenfodrede jeg mandag til fredag og så lukkede hende der har stedet ud og så havde jeg 2 dage hvor jeg ordnede stald og lukkede ind og aftenfodrede - weekender og resten ordnede hende der har stedet, som bor lige ved siden af stalden. Hun havde 2 heste - jeg havde 1.
Nu har hun selv 1 hest, så er der mig med min hest og en 3. med hans hest. De har været de 2 længe, men nu bliver det vinter og vi skal være 3 til at passe stedet. Som sagt bor hun lige ved siden af stalden, men både han og jeg bor langt væk. Ham den 3. har lige fået arbejde med meget skiftende arbejdstider, så han vil ikke kunne tage nogle faste dage og derfor har hende der har det, foreslået at vi hænger en kalender op, hvor man kan skrive sig på morgenvagter og aftenvagter. Han er rimelig sløv i optrækket, så jeg er bange for at han ikke får skrevet sig på og at det så ender med at være mig og hende der hænger på den.
Hvad gør i andre i selvpasserstalde?
Jeg er nok forkælet, men jeg kan ikke lukke ud eller ind i weekenderne og har ikke gjort det før, heller ikke i hendes stald, dengang hun havde 2 og jeg 1 og antager at hvis man bor lige ved siden af, så er det ikke noget problem at lukke ind og ud, men det tror jeg hun synes, men han har aldrig gjort det, så jeg forudser en masse problemer, som på ingen måde skal gå ud over hestenes fodringstid.
sep 2012
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 290
Ellers blir det en evig kilde til frustrationer og gnidninger mellem jer.
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 113 Svar: 1.086
Og ja, hvis det bliver ren frustration, som jeg frygter, så bliver jeg nød til at flytte. Jeg troede jeg kom tilbage til min hoppes stald, men reglerne lyder til at have ændret sig totalt
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.770
Det første sted boede ingen af os lige ved siden af (jeg tættest m 3 km), nu er der en gårdejer og en anden der bor ca 1 km væk (jeg 7 km). Begge steder har vi været 3 ejere (m henholdsvis ialt 4 og 5 heste) og tingene er lykkedes ganske godt.
DOG, har vi løsdrift og det gælder altså ikke ind og udluk, men alle har også været gode til at hjælpe til i weekender. Hvorfor kan du ikke hjælpe til i weekender? Sorry, men jeg synes det er en anelse forkælet ikke at hjælpe til der
aug 2007
apr 2009
... tilgengæld står jeg der altid, hvis der skal afløses eller tages 1000 vagter i træk (også i weekender) hvis det brænder på og nogen ikke kan, så jeg gør skam mit for at rette op på at jeg er en møgunge i de normale weekender
Ja, vi må tale om det på mødet. Hvis han har svingende vagter skal han have førsteprioritet til at skrive sig på kalenderen og hvis ikke han gør det fordi han er sløv i betrækket... så er det os der hænger på den.
Jeg er glad for at høre at det fungere nogle steder - det er lige præcis de der regler som i har, som jeg er interesseret i
aug 2007
Det er sjovt, jeg har næsten altid stået steder, hvor weekender var noget ALLE deltes lige om, mens hverdage gjorde dem der alligevel var på gården (boede der eller lige ved siden af)
Jeg kan ikke se hvordan I kan hænge på den, hvis han ikke får sig skrevet på? Det er da netop HANS problem, hvis han ikke får skrevet sig på.. Så må han jo bare få det til at lykkedes at lukke heste på fold kl 6,hvis han møder kl 7.30. Selvfølgelig skal I kunne hjælpe ham, hvis det brænder på, men jeg synes måske ikke at I skal danse rundt for ham, bare fordi han er sløv. Så må det være hans problem at han nogen gange må tage lortevagter på meget besværlige tidspunkter, hvor det ikke liiiiige passer ind..
Hvor meget arbejde ligger der i det udover at trække hesten til/fra fold og smække krybbefoder i dem? Jeg tænker, at hvis der også fyldes vand op, tildeles hø, fjerne klatter i skuret eller lign, så kunne du måske også lave en aftale m hende der bor tæt på, at du evt kan lave "alt" undtagen at trække dem ind (når du fx er der kl 13 i weekenden). Sådan har vi nogen gange gjort hvor jeg står nu. Det der med at råbe hestene ind til spandefoder om aftenen tager ikke ligeså lang tid som at fylde hø-net, fjerne klatter, strø op i løsdriften osv
apr 2009
Tak for måder at se tingene på - det giver mig bestemt skyts i kurven til at se at det ikke er os, der skal hænge på den og hvordan jeg kan løse evt. weekendproblemer.
Morgen-vagten (foder, luk ud, sørge for frostfrit vand og fylde hø-kasser) er ikke så slemme som eftermiddagsvagten, hvor der skal muges i alle 3 bokse og selvfølgelig sørge for hø til natten i boksen. Men ja, begge vagter tager lidt tid.
apr 2009
Fodringstider i selvpasserstald
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside