954 visninger
|
Oprettet:
Alder i hestepasset {{forumTopicSubject}}
Har den her pony tilbudt til mig - der står i passet den er fra 1/1 2007 - det tror jeg ikke på for så er den kun knap 7 år og det kan ikke passe med det den har bedrevet - og det er også en mærkelig fødselsdag.
Er det den (eller en) dato de bare sætter i hvis de ikke ved det når de laver passet ?
Jeg fik engang lavet pas på en shetter og der estimerede vi da alderen ud fra tænder mv .... ?
feb 2013
Følger: 52 Følgere: 40 Emner: 52 Svar: 88
Vores to shetlændere som vi har solgt havde også grønt pas hvor der stod at de er født den 1/1 begge to. Så ja de skriver bare den 1/1 fordi de ikke kender hestens faste fødsels dato.
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 7 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 171
Bedrevet: det er bare fordi hende der har den nu har haft den i minimum 3 og måske flere år (hun kan ikke lige huse det, hun er et barn) og inden da har den bla. redet distance og military med tidligere ejer.... så for mig lyder den jo ældre
Ikke at det har så stor betydning men det er da alligevel rart at vide om den er 6 eller 15 .... (jeg har ikke fået tjekket tænder endnu)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Tja, få dyrlægen/tandlægen til at tjekke :o)
Min har jeg fået af vide at hun er syv, men hun skulle ha' gået rideskole i tre år og har været ved tidligere ejer i ca et dvs. hun skulle være kommet på rideskole da hun var tre, det lyder lidt underligt.
Men det er lidt ligemeget, jeg kan godt se at hun ikke er mega gammel og mega ung, så syv er sikkert et fint tal.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Men få en dyrlæge ud og tjek den tænder så kan de komme med et nogenlunde svar
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
sep 2008
Den er bare så sød og velopdragen at jeg havde tænkt den meget ældre end 6-7 år....
sep 2008
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Mht. de unges opførsel, så har jeg selv en hest fra 2007, og de kan sagtens være rolige og velopdragne (på billedet er han 4 år)
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
P.S. Undskyld jeg lige spammer din tråd, men synes det er vigtigt at vise at selvom de er unge kan de godt være velopdragne og rolige, da de desværre har et lidt dårligt ry de kære ungheste
sep 2008
Ofte er det bare sådan med de mindre ponyer at de netop ikke bliver godt håndteret fordi det er selskab, eller uvidende forældre til uerfarne børn der har dem, ikk. ..... og så lærer de unoderne istedet for noderne
Jeg havde bare i mit hoved forestillet sig den var oppe i alderen og blev ret chokeret over at se der stod 2007, og tænkte om det bare var et tal, eller om det mon var tilnærmelsesvist sandt
Alder i hestepasset