1.315 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Kæreste sorg Kæreste sorg

Jeg har et lille spørgsmål til jer tøzer her på hg! Det er nu noget tid siden at jeg begyndte og lærer en dreng og kende gennem mine venner! Og han var så kærester med min kusine, der gik så rigtig langtid hvor vi ikke har haft snakket med hinanden overhovedet indtil han en dag begynder at skrive med mig, og vi falder så for hinanden og kommer sammen, men da jeg så første gang ikke rigtig havde tid til en kæreste slog jeg op, men vi skrev stadig sammen han kunne simpelthen ikke lade mig være, da han stadig elskede mig og vi kom så sammen igen, vi var næsten ved at have månedsdag men jeg slog op fordi jeg fandt ud af at han ikke så godt kunne lide mig mere og jeg blev self. Ked af det. Så jeg slog op igen! Og min rigtig gode veninde ved godt at jeg stadig er lidt vild med ham men tror du ikke hun gudhjælpende kommer sammen med ham! Jeg fik det at vide i morges og jeg blev rigtig ked af det da jeg fik det at vide, men jeg holdte det inde og jeg har så gået og tænkt, fordi da jeg var sammen med ham der ville hun hele tiden have at jeg skulle slå op med ham og der har jeg en lille tanke om at det er nok fordi at hun selv vil komme sammen med ham! Så jeg er bare så ked af det! Har jeg ret til at være vildt ked af det og skuffet eller synes jeg skal gøre noget ved det?! Fordi jeg synes det er skide irriterende! Og hvis jeg fortæller det til mine veninder virker de sådan lidt ligeglade! Så jeg ville spørge jer hvad i synes! Jeg vil jo gerne være venner med dem men det føler jeg ikke at jeg kan når de har et forhold sammen, når jeg selv har været sammen med ham!
Håber i kan hjælpe mig lidt!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæreste sorg
  • #1   7. okt 2013 Drop din veninde! Man "stjæler" ikke sine veninder's eks'er, det ville jeg personligt selv blive stik hamrende tosset over! Ville aldrig nogensinde kunne se min veninde i øjnene igen! smiley

• #2   7. okt 2013 Ja! Det havde jeg os tænkt mig! For er virkelig bare ked af det og troede virkelig ikke hun kunne finde på det og jeg troede os at jeg kunne stole på hende men nej det kan jeg jo så ikke! smiley

• #3   7. okt 2013 Når du har slået op med ham, så kan du ikke bestemme over ham længere. Du ejere ham ikke længere. Din veninde har fuldt ud ret til, at være sammen med ham, hvis de har følelser for hinanden. Det er der på ingen måder noget galt i. Han er fri og han kan gøre hvad han vil. Ligeså vel kan din veninde. Glem ham.

• #4   7. okt 2013 Hej Emma.
    Det der med drenge kan være noget rigtigt rod nogen gange.
    Og ja, det bliver til tider endda endnu værre når man blander sine veninder ind i det.
    Jeg kan godt se at det er enormt skuffende og træls at din veninde er sammen med ham nu.
    Jeg kan se at du står til at være 14 år på din profil. Og når man er i den alder, så synes jeg ikke at man skal lægge så store bekymringer i de fyre. (Ja det er nemmere sagt end gjort)
    Men op på hesten igen, der findes sikkert en anden fyr derude der er helt vild med lige præcis dig og ikke din veninde eller din kusine.

Held og lykke med det. smiley

• #5   7. okt 2013 Den der ''man tager ikke sine veninders eks'er'' er til at lukke op og skide i, rent ud sagt.

• #6   7. okt 2013 Er rigtig ked af at høre hvad der er sket men som Josephine H siger, du er 14. Der kommer MANGE fyre endnu og nogle er søde, andre dumme.. smiley
    Hvad angår din veninde synes jeg det er utroligt umoralsk af hende og det ville jeg nok fortælle hende på en pæn måde hvis jeg var dig.

Sandra Fogtmann Jørgensen og Allerupgaards Vedette - Man EJER ikke en anden person..... Husk det.
    og så synes jeg da det ville klæde alle at der blev holdt en god tone..

• #9   7. okt 2013 Heidi: Det er jo netop det jeg siger - man ejer ikke en anden person, ergo har hendes veninde da fuldt ud ret til, at finde sammen med ham, hvis de har følelser for hinanden.

• #10   7. okt 2013 ''Når du har slået op med ham, så kan du ikke bestemme over ham længere. Du ejere ham ikke længere.''

Det var nok lige min hjerne der glemte at læse igennem inden jeg postede. Men nej, man ejer ikke en person.

• #11   7. okt 2013 en lille bøn: vil du og mange andre ikke godt lægge sådanne emner og andre emner der intet har med heste at gøre ind under "off topic" mvh Ponymor

• #12   7. okt 2013
    Rolig Rolig - Du er 14 år, og har hele livet foran dig.

Tro mig du skal gennem mange fyre inden du finder den rette.
    Enlig så syndes jeg i denne sag du selv er skyld i det er endt som det er, du har "slået op" så mange gange, hvordan tror du ikke drengen har det, når
    du er så ustabil !

Så syndes jeg enlig heller ikke du kan være negativ på din veninde, når du jo enlig har gjort det samme som du tror din veninde vil, over for din kusine. Det er da muligt folk tager forskellige på det der kæreste bytteri. Men husk at kigge ind ad først, inden du dømmer andre.

Jeg har selv mistet en veninde pga. en fyr, og må nok sige det er altså slet ikke det værd. Men kan heller ikke stoppe kærlighed eller lyst mellem to mennesker, og man ejer ikke hinanden. Såå..

Mit bedste råd ville være nyd din ungdom, og bind dig ikke for tidligt smiley
    - Vær heller den ingen kan få! End den alle kan få - Så kommer der automatisk opmærksomhed på en, fordi fyre skal prøve om de kan score en smiley hehe og det kan nu være ret underholdende smiley

• #13   7. okt 2013 Dressage Freestyle: Kunne ikke have sagt det bedre selv!

• #14   7. okt 2013 Jeg have en veninde der sagde jeg skulle slå op med min kæreste engang jeg lytte self til hende og fat hun af hun var kærester med ham! Så ALDRIG lyt til din veninde! smiley

• #15   7. okt 2013 Altså.. Nu bliver jeg dobbeltmoralsk, men det er man vel altid lidt xD

Hvis det var min kæreste som nu var min ex og min veninde tog ham, så var vi ikke veninder mere. Ligegyldigt om jeg ikke elskede ham mere eller hvad jeg nu gjorde.

MEN (nu bliver jeg dobbeltmoralsk) omvendt, så kan jeg da lige love for at hvis min veninde slog op med en kæreste og jeg så blev elle vild med ham, så kan hun da rende og hoppe, han er hendes ex, ergo ikke hendes mere og hun kan da ikke bestemme over mig hvem jeg forelsker mig i.

Jeg er så også typen der hellere vælger kærester frem for veninder.

• #16   7. okt 2013 Dressage

Arh... Lige din sætning med ' tro mig, du skal igennem mange fyre før du finder den rette' den er jeg uenig med. Så gør man godt nok noget forkert.

• #17   7. okt 2013 Malene: Så det du siger er, at man aldrig skal lytte til sine veninder? Det er både generaliserende og ikke rigtigt.

• #18   7. okt 2013 Day Dreamer : Det syndes jeg bare vi skal lade ligge, for det er så sjælden at man finder den man skal være sammen med hele livet, så højst sandsynligt skal hun igennem flere før hun finder den rette.

Har heller ikke sagt om mange var 3 eller 10, det kan man jo tolke som man vil.

Men jeg ved godt at dit syn på det er helt anderledes end mange andre, eller nogle andre, jeg generalisere intet. Men jeg syndes det er mærkeligt at blive gift under 22 år, jeg syndes det er mærkeligt at flytte sammen efter 4 måneder, og jeg syndes det er mærkeligt at få børn under 22 år. Og jeg ved godt at du er dybt uenige i alt dette. SÅ lad det ligge. smiley

• #19   7. okt 2013 Dressage

Når jeg læser 'mange' tænker jeg MANGE og ikke et par kærester. Og det er i min verden bare virkelig noget der går galt så, men fred være med det.

Nu er jeg så enig med dig omkring at det er mærkeligt at flytte sammen efter 4 måneder og det at få børn under 22 år er mærkeligt, så forstår ikke du mener at kunne sige hvad jeg tænker omkring dette?. Den med at blive gift før 22, tja jeg er 21 til der hvis vi forbliver sammen, så den er jeg vel ikke enig i smiley

Jeg synes dog det er mest af alt mærkeligt at man har behov for at komme igennem MANGE for at finde den rette. Men ja.

• #20   7. okt 2013 Hmm.. Jeg synes den er lidt tricky, det dér med eks kærester og veninder.

Jeg er ikke typen der snupper venindernes eks kærester. Det er simpelthen ikke noget jeg gør mig i. Den anden vej rundt, kommer det lidt an på hvordan der blev slået op. Hvis jeg stadig havde følelser for fyren, så ville jeg sgu blive ret ked af det, hvis min veninde kastede sig over ham. Jeg har været ude for det før, jeg var virkelig ked af det, men der var ikke så meget jeg kunne gøre, andet end at finde mig i det og være glad for at de var glade.

Og så er der de eks kærester jeg synes er nogle bøvehoveder. Ja. Nuff said. Der er en rigtig god grund til at de IKKE holdte længere.

Og så var der så en veninde jeg havde engang, som nakkede fyren, selvom jeg var sammen med ham. Hun er ikke min veninde længere og hun fik lov at beholde ham. Ikke om jeg skal have sådan noget tilbage :b

Men ja, fej foran din egen dør først.

• #21   7. okt 2013 Jeg ved ikke, om andre har kommenteret på det,men er det ikke en smule dobbeltmoralsk af dig selv, at du bliver sur, når din veninde bliver kærester med ham? Du har jo selv "snuppet" ham fra din kusine......
    Udover det, så synes jeg, at din veninde er i sin fulde ret til at være sammen med ham, hvis de er forelskede.. Men hvor seriøst er det lige, når han både har været samme. Med din kusine, dig og din veninde? .....

• #23   7. okt 2013 Jeg synes ikke det er i orden af din veninde, at hun ikke spørger dig, eller i hvert fald siger til dig, om det er i orden, (misforstå mig nu ikke) at hun bliver kæreste med ham.

Jeg vil godt nok synes der var mærkeligt hvis min bedste veninde blev kæreste med min eks.. Hm...

Men husk på, der er massere af fisk i havet, det skulle måske ikke være ham her, men en dag dukker den rigtige nok op, vent og se smiley

• #24   7. okt 2013 du kan ikke have haft ret mange følelser med i det hvis du har slået op så mange gange imens smiley men som de andre siger, så var det nok ikke helt fair af din veninde smiley

• #25   7. okt 2013 Det lyder, som om dette er foregået over få måneder? Det er selvfølgelig okay at være ked at det, men lad være med at følge mit eksempel og bliv et omvandrende nervevrag. Min kæreste og jeg var sammen i næsten to år, inden han slog op med mig for et par måneder siden - og jeg tror stadig, jeg skal dø, haha.
    Hvis en af mine veninder var løbet af med ham, var jeg dog blevet stiktosset. Man ejer ikke en person, nej, men en god veninde ville konfrontere en med det og indrømme, at hun var vild med ham, i stedet for bare at komme sammen med ham uden videre - dét bliver følelserne nok ikke ligefrem dæmpet af.

• #26   7. okt 2013 Selvfølgelig har hun reelt ret til at være sammen med ham, nu hvor I ikke er kærester mere - men hvis hun er ligeglad med dine følelser, er hun jo ikke nogen særlig god veninde.

Jeg går heller ikke ind for reglen om, at man aldrig må være sammen med sine veninders ekskærester - for det kommer jo helt an på sammenhængen. Men hvis man virkelig har fået følelser for sin venindes eks, må man finde ud af, hvordan venindens forhold til ham er, og hvis hun - som dig - stadig er vild med ham, må man droppe det, hvis man er en ordentlig veninde. Især når det kun er så kort tid siden I slog op.

Hvis nu din veninde og din ekskæreste virkelig, virkelig er forelskede i hinanden, skulle din veninde som minimum have fortalt det til dig som det første - det skulle du ikke have hørt igennem andre. Derudover er det bestemt ikke okay at hun er ligeglad med dine følelser, når du fortæller hende omkring dem. Jeg går ikke ind for diverse uskrevne "regler" og "rettigheder", for det hele er så forskelligt fra situation til situation - man behøver ikke være en dårlig veninde, fordi man bliver forelsket i sin venindes ekskæreste - men man er lige meget hvad en dårlig veninde, hvis man bevidst gør noget, som man ved vil gøre den anden ked af det, og ikke engang gider sætte sig ned og snakke ordentligt om det, give en forklaring og vise hensyn.

Så inviter hende hjem til en ordentlig snak om det hele, og hør hendes udlægning af historien. Hvis hun stadig ikke formår at forklare sig og tage hensyn til dine følelser i dette her, så ville jeg lægge afstand til hende, for så er hun ikke nogen særlig sød veninde.

Det er ikke en sjov situation. Held og lykke smiley

• #27   7. okt 2013 årh det er noget rigtigt rod egentlig..
    Jeg har selv hvert igennem turen. Min bedste barndomsveninde var blevet vild med min eks efter jeg var gået fra ham (vi har sammen i halvandet måned) Hun snakkede så bare med mig først, hvor jeg sagde at det ville jeg tænke over, og dagen efter ringede jeg til hende, for at snakke med hende om det, og fortalte at det ikke var i orden. Hun blev sammen med ham, og desværre så har hende og jeg ikke snakket sammen siden. Jeg reagerede sådan fordi der os var andre ting (privat) dagen i dag, kan jeg skam godt være træt af det.
    - Sandra jeg vil sige at det er fint at du har din mening omkring det med veninders ekskæreste, men lyder ikke til at du acceptere at vi andre har andre holdninger til det.
    Personligt kunne jeg aldrig være sammen med en tæt venindes ekskæreste, både fordi jeg nu har fundet ud af hvor smertefuldt det er med sådan en oplevelse, men os fordi at jeg nok er lidt sart..
    - synes ikke at din veninde virker til at være værd at samle på, os fordi hun siger til dig at du burde slå op med ham, det er sikkert udelukkende fordi hun selv ville have ham.. skod veninde..!!

• #28   7. okt 2013 Se sådan her på det "Man giver sit gamle legetøj til andre som ikke er ligeså godt stillet"
    Altså lad vær med at brug tid på at være ked af dine x'er og vær da slet ikke jaluex over en anden nu har ham. For du skal nok få en ny og bedre smiley

• #30   7. okt 2013 Favorit: hvor har jeg skrevet noget om, at jeg ikke respekterer jeres mening? Ytre bare min mening, andet har jeg ikke gjort?

• #31   7. okt 2013 Nej! Jeg skriver DET LYDER IKKE SOM OM DU ACCEPTERE DET!
    og det lyder ikke som om at du gør det når du skriver: at den regel er lige til at lukke op at skide i. Så er vi andres meninger os lige til at lukke op og skide i eller? smiley

• #32   7. okt 2013 Slap lige af. Der er ingen grund de store bogstaver og udråbstegn. ¨

Jeg skriver at JEG synes, det er en regl, der er lige til at lukke op at skide i - det har intet med jer andres holdninger at gøre. Så de ting kan du slet ikke blande sammen.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #33   7. okt 2013 Ud med dem! Du skal ikke være ked af, at hun er til genbrug. smiley

Kommentér på:
Kæreste sorg

Annonce