{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Hvad er hans handelsværdi (skovturshest) {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg troede aldrig jeg ville komme til at lave et "hvad er min hest værd"-indlæg, men......
Jeg skal skifte forsikringsselskab, og der skal jeg udfylde en hestebegæring. Et af spørgsmålene er hvad hestens handelsværdi er, og jeg er kommet lidt i tvivl. Har spurgt lidt rundt, og får meget forskellige svar, så nu vil jeg prøve herinde.
Han skal ikke sælges!

OX-araber
6 år
ca. 152 cm. i stang
God skovturshest
Stabil i alle gangarter
Redet bidløst de sidste 3 år, men tilredet med bid
Kan rides i cordeo
Kan rides alene og sammen med andre på tur uden problemer
Nem i al håndtering
Går uden sko og har altid gjort det

Hvor meget kunne han handles for hvis han skulle sælges idag?
P.S. Vær ikke bange for at "såre" mine følelser, han er en million værd for mig, og det ændres der ikke på hvis han kun er 10.000 værd på hestemarkedet smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er hans handelsværdi (skovturshest)
  • JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 282
    #1   5. okt 2013 Så snart der bliver nævnt "skovturshest" så ligger prisniveauet allerede under de 8000 for mit vedkomne. Det er et købers marked, og en skovturshest der er redet bidløs er for mig, ikke meget værd. Dog er han meget fin at se på smiley

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

#2   5. okt 2013 - Men, en tilføjelse: Han har en god alder, og han kan jo rides med bid. Så hvis man lagde lidt arbejde i drengen og han udviste en kapacitet for en disciplin, ville du nemt kunne få 5-8.000 mere for ham. En hest der "kan lidt" stiger meget i pris, hvis han er redet med resultater smiley

• #3   5. okt 2013 Vi har deltaget i eet stævne, TREC, og på forhindringerne blev vi nr. 3 ud af 75 heste, så han er ikke helt talentløs smiley
    Så hvis jeg skriver 12.000 til forsikringen er det ikke helt ved siden af?

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

#4   5. okt 2013 Altså, ét resultat er jo flot, men ikke noget jeg ville vurdere til sønderligt meget - men det udviser jo en kapacitet, men jeg ville nok sige MAX 10.000 som han står nu.

• #6   5. okt 2013 Ja det er nok omkring en 10-15 tusind smiley som du selv er inde på smiley

• #7   5. okt 2013 Skovturshest er fordi det er det eneste der har min interesse, og derfor det eneste han er brugt til smiley
    Han fejler intet smiley
    Er ikke helt sikker på hvad forsikringen skal bruge det til, så er lidt nervøs for at sætte det for højt eller lavt, hvis de så senere siger jeg har givet forkerte oplysninger smiley
    Men tænker at det er svært at kontrollere hvad hesten teoretisk ville være blevet solgt for, så håber ikke det giver problemer hvis jeg rammer et par tusind ved siden af smiley

• #8   5. okt 2013 Ring evt. til forsikringsselskabet for at være sikker på du ikke ryger i en fælde eller oplyser noget forkert. Dog mener jeg godt man må sætte den både lavere eller højere end dens værdi - det gør jo bare at præmien pr. år er dyrere hvis du sætter den højt.

• #9   5. okt 2013 Det er derfor det undrer mig; det er ikke forsikringssum (tegner ikke livsforsikring), for så har du helt ret; sætter jeg den dyrt betaler jeg bare en højere præmie.
    Meget underligt, men de vil åbenbart gerne vide hvad han kan sælges for. Måske er det hvis jeg senere vil tegne yderligere forsikringer på ham.....men så er det jo ikke nødvendigvis relevant hvad han ville have kostet dengang. Hm...meget sært smiley

Kommentér på:
Hvad er hans handelsværdi (skovturshest)

Annonce