Hvad er hans handelsværdi (skovturshest) {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg troede aldrig jeg ville komme til at lave et "hvad er min hest værd"-indlæg, men......
Jeg skal skifte forsikringsselskab, og der skal jeg udfylde en hestebegæring. Et af spørgsmålene er hvad hestens handelsværdi er, og jeg er kommet lidt i tvivl. Har spurgt lidt rundt, og får meget forskellige svar, så nu vil jeg prøve herinde.
Han skal ikke sælges!
OX-araber
6 år
ca. 152 cm. i stang
God skovturshest
Stabil i alle gangarter
Redet bidløst de sidste 3 år, men tilredet med bid
Kan rides i cordeo
Kan rides alene og sammen med andre på tur uden problemer
Nem i al håndtering
Går uden sko og har altid gjort det
Hvor meget kunne han handles for hvis han skulle sælges idag?
P.S. Vær ikke bange for at "såre" mine følelser, han er en million værd for mig, og det ændres der ikke på hvis han kun er 10.000 værd på hestemarkedet
maj 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 282
maj 2010
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Så hvis jeg skriver 12.000 til forsikringen er det ikke helt ved siden af?
maj 2010
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 175 Heste: 8 Svar: 1.234
jun 2010
Han fejler intet
Er ikke helt sikker på hvad forsikringen skal bruge det til, så er lidt nervøs for at sætte det for højt eller lavt, hvis de så senere siger jeg har givet forkerte oplysninger
Men tænker at det er svært at kontrollere hvad hesten teoretisk ville være blevet solgt for, så håber ikke det giver problemer hvis jeg rammer et par tusind ved siden af
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 35 Svar: 292
jun 2010
Meget underligt, men de vil åbenbart gerne vide hvad han kan sælges for. Måske er det hvis jeg senere vil tegne yderligere forsikringer på ham.....men så er det jo ikke nødvendigvis relevant hvad han ville have kostet dengang. Hm...meget sært
Hvad er hans handelsværdi (skovturshest)