{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ormekur?
  • #2   4. okt 2013 Gødningsprøve før ormekur, da ormene kan blive resistente overfor ormekuren, hvis man bare hælder ormekur i dem. Ormekuren er oralpasta, og kan hentes på apoteket når den er tjekket for orm. Ligger sagen at du skal have en ormekur, så ringer dyrlægen til apoteket om den her ormekur - da en ormekur ikke bare er en ormekur, da der findes mange forskellige og det afhænger af, om hesten 'kun' har strongolider eller om de både har strongolider og spolorm f.eks.

• #3   4. okt 2013 For altid tjekket for orm først, og giver kun hvis hesten har orm!:-) Altså over det max antal af orm smiley

• #4   4. okt 2013 gødnings prøver en gang om året, og så en ormekur uden gødnings prøver, det er altid pasta mine får.

• #5   4. okt 2013 Hmm, jeg spørger lidt fordi, at da jeg havde ponyer for 5 år siden, købte vi pulver i den nærmeste grovvare. Da jeg købte hest sidste år, kunne det ikke fåes i grovvaren mere, så da min dyrlæge skulle ordne tænder, spurgte jeg om han ikke ville give ormekur, og han gav så en sprøjte, og det var det.
    Men tænkte at der måtte være nemmere metode, end at dyrlægen skal bruge tid og have kørselshonorar mv, for bare at komme ud og give en sprøjte der tager under 5 sek smiley
    Men får lavet en gødningsprøve i år, og må så tage den derfra smiley

• #6   4. okt 2013 Annie: Giver du også en gang om året uden gødningsprøve eller hvordan? Forstod det ikke helt smiley

• #7   4. okt 2013 Føl får uden gødningsprøve, mine øvrige heste, bliver tjekket 2 x årligt. Det er som regel kun et par af de unge der skal ha en kur.

• #8   4. okt 2013 du kan selv køre ud til din dyrlæge med prøven, det gav jeg 145,- og hentede selv ormekuren på posthuset smiley

• #9   4. okt 2013 ja det gør jeg, vi har mange unghest der går, ny forskning viser også at det er en god ide, da men aldrig kan være sikker på antallet i lige præcis den klat dyrelægen får.

• #11   4. okt 2013 Eller har en erfaring med omgang af medicin som gør at du ikke behøver et kursus. Begge vores dyrlæger er i hvert fald enige om at både min kæreste og min svigerfar som er landmænd ikke behøver et kursus, da de adm. medicin på deres arbejde. Og min svigerfar fylder altså 70 næste år, så han har nok ikke haft så meget om medicin på landbrugsskolen...;o)

• #12   4. okt 2013 Hmm, nå hører bare min dyrlæge om det, når han skal vaccineres til november, om han bare vil give igen uden prøve, eller hvad han synes smiley

Men mange tak for jeres indput smiley

• #14   4. okt 2013 Ej, men det vil da være højest usansynligt, at min dyrlæge giver den en kur uden foreliggende prøve, hvis der kunne ske noget ved det. Han gav mig bare en seddel om at den ikke måtte sendes til slagtning inden for en måned eller tre (kan ikke huske det præcist). Og den seddel skulle gemmes i 5 år eller sådan noget smiley

Kommentér på:
Ormekur?

Annonce