{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

misvedligeholdt kontrakt {{forumTopicSubject}}

nåh kære hg nu skal jeg ha lidt hjælp
jeg har solgt min belgier hoppe til en bekendt som har købt den på afdrag i sommers men men nu er det sådan at hun skulle ha betat igår hvilkket hun ikke gør jeg skriver til hende igår og igen idag og først i dag svare hun at hun ikke har tid til den hver dag og om vi kan lave det om til part men hun har jeg købt hesten og hesten er hendes ansvar ikke ? hun skylder mig en del penge endnu og har faktisk ikke lyst til og skulle eje hesten igen da jeg ikke kan holde til ride hende pga gigt hun står stadig ved mig og sørger os for hende men hun skulle jo gerne bruges. men hvad gør jeg lader hende slippe og siger ok jeg tager hesten retur og håber jeg kan sælge den igen hurtigt eller holder på min ret at hun må betale mig og selv finde et nyt godt hjem til den og så betale mig når hesten bliver afhentet?? andre gode ideer??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  misvedligeholdt kontrakt
  • #1   2. okt 2013 Det kommer helt an på hvad der er vigtigst for dig - at hesten får det godt, eller at du slipper af med den?

• #3   2. okt 2013 ville også tage den tilbage også sælge den igen

• #4   2. okt 2013 Hvis hun alligevel ikke har tiden til den ville jeg nok tage hesten igen hvis du holder af den og ønsker at den får et godt hjem. Hun vil jo med garanti sælge den videre selvom du forlanger handlen går igennem og det er jo ikke til at vide hvem der så køber hesten.

Hvis det er økonomien der trykker kan du evt forlange at nogle af pengene ikke betales tilbage pga ikke overholdt aftale ifølge kontrakt og det besvær du nu har med at skulle sælge påny plus hun ikke har betalt sine afdrag som aftalt.

• #5   2. okt 2013 Tja, i princippet er hesten jo solgt og dermed ikke længere dit problem... Det er op til hende at få den solgt og du skal self have din epenge uanset om hun så får den solgt og hvad hun kan sælge den for.

Men taget i betragtning at det er en belgier, så ville jeg ikke kunne lade være at tage den retur hvis det på nogen måde er muligt, for trods alt at sørge for at den får et ordentligt hjem.
    Risikoen for en trist skæbne for en belgier er bare for stor -de ender ofte som kastebolde, ender hos folk der ikke kan kende forskel på for og bag på en hest, ender på markeder, eller i flokke hos avlere der egentligt ikke har tid&lyst/evner til at tage sig af de heste de har (æs: manglende smed, de får lov at gå med skab, det opdages ikke når de bliver forfange o.l.)

Det er self en lidt grov generalisering af avlerne -sådan er det ikke ment, der findes naturligvis osse en god stak dygtig og ansvarsfulde avlere... men har set for mange af den anden type til at jeg uden videre ville lade hesten gå en uvis skæbne i møde.

Så nej, du er ikke forpligtet til noget som helst, men er det på nogen måde muligt, så find selv et godt hjem til den.
    Du kan jo evt lade være at tage den retur, men hjælpe hende med at finde et hjem.

Kigger man f.eks. i belgiergruppen herinde (og jeg undskylder på forhånd, for nu træder jeg med garanti nogen over tæerne) så er det jo ikke usædvanligt at skifte sine koldblodsheste ud på stribe, når man bliver træt af den eller finder noget andet og mere spændende smiley

• #6   2. okt 2013 det er mere min tid og kræfter der knipper jeg har jo min islænder og min ryg er ikke særlig god en ride tur på 30 minutter og så kan jeg ikke mere og skal hjælp til vand foder mm og det meget med to heste hvor jeg faktisk har solgt den ene for lette det. jeg tager den os retur og finder et nyt hjem andet kan mit hjerte ikke men det så svært at sælge heste pt og ønsker hende et godt hjem. sys jo faktisk det var mest fair hun stadig betale mig hver mdr indtil hesten var solgt og det hun så har betalt er betalt og resten kunne jeg få når hesten var solgt til anden. jeg skal jo spare voldsomt da jeg kun lige og lige ha råd til to heste. og er faktisk meget meget sur over det for man bør har kunne forudse det

• #7   2. okt 2013 Hvis hun ikke har betalt de penge der var aftalen er hesten vel stadig din?

• #8   2. okt 2013 Det giver ikke nogen mening, at hun skal betale dig fra nu af og til hesten er solgt igen. Så længe hun ikke har betalt sidste afdrag er hesten ikke hendes, og dermed stadig dit ansvar smiley

Jeg ville finde en sød hestepige, til at hjælpe med at ride den og det daglige slæb smiley Og jeg ville lade denne hestepige ride ganske gratis smiley

• #9   2. okt 2013 Det er nu ikke korrekt at hesten ikke er hendes, blot fordi hun ikke ha betalt alle afdragene. Der er tale om et kreditkøb, så fra den dag handlen indgåes, er hesten altså købers. Og falder betalingen så ikke, kan man derfor ikke bare beholde/hente hesten, men må gå rettens vej,

• #10   2. okt 2013 Hvis hun annullere kontrakten vil jeg mene hesten er din og de penge hun har betalt af på hesten! Bør i have skrevet ind i kontrakten men må jo tilfalde dig! Eller man laver en aftale om det. Afbetaling er generalt noget ged, nu har du jo hesten hjemme og en du kender der havde købt. Så heldigt for hesten at det ikke er gået værrer. Held og lykke med at finde en ny ejer. Og hvis prisen er rigtig er der stadig købere derude. Men ja kræv folk går i banken og låner pengene så du får hentet hesten. Kan folk ikke låne pengene i banken, eller sparer op. Sntes jeg de bør vente med at købe hest til deres økonomi er bedre.

V.h Tina

• #11   2. okt 2013 Michelle har hørt noget andet falder afdragene ikke på de ting du har købt. Kan sælger hente tingene retur! Dette skrives normalt i alle kontrakter.

• #12   2. okt 2013 Som Michelle skriver, så er det 2 forskellige ting at ejerskabet af hesten og gælden- med mindre du hår fået tinglyst gælden( og det har du sikkert ikke, det er dyrt)
    Men den nuværende ejer kan sagtens sælge hesten og så betale din gæld ud eller lade være. Hvis hun lader være, så må du gå rettens vej, for at få dine penge. Men hesten er ikke din længere. Træls situation. håber det løser sig

• #13   2. okt 2013 Jeg har solgt på afbetaoling og der skrev vi i kontrakten at hvis ikke pengen faldt kunne jeg afhente hesten uden yderligere varsel. (men man er vel også menneske) og de forudbetalte penge var tabt fra købers side... penge faldt til tiden så vi var ude over det...

I denne situation, vil jeg påholde hende at afdrage på hesten, og hjælpe hende med at finde nyt hjem, og opfordre hende til at finde en til at passe og træne den...

Dit helbred får du altså ikke igen... men hvis hun ikke afdrager er hesten din og de indbetalte penge må så gå til opstaldning og pasning...

Selv om der er rigtig mange der oplever negativt med afbetling så sælger jeg gerne på afbetaling... har bl.a. en der kommer at kigger min hest, der gerne vil afbetlae, og det vil jeg gerne indgå en fornuftig aftale om...

Det er et spørgsmål om mavefornemmelse, tror jeg...

• #14   2. okt 2013 Lad hende på part på hesten som hun har spurt om indtil hesten er solgt,så har du en til og hjælpe og holde hesten igang så den også nemmere og sælge smiley

• #15   2. okt 2013 der er flere hesteadvokater som tilbyder gratis telefonisk rådgivning. prøv at søge på nettet.

• #16   2. okt 2013 Tina -du er så blevet forkert oplyst. Når handlen er indgået tilhører hesten køber. Betales der ikke, og man ønsker at tage pant i hesten, skal man altså gå rettens vej.
    Men her er køber jo så interesseret i at lade handlen gå retur, så er det jo noget andet.
    Men så an man altså ikke bare beholde det beløb der indtil videre er betalt. Går handlen retur, skal pengene tilbagebetales... evt med et fratræk til opstaldning eller hvad de rnu måtte have været af mer-udgifter for sælger.

• #17   2. okt 2013 det er så svært heldigvis har vi god kontrakt men havde bare ikke lige set denne her komme men betaler hun ikke er hesten min og der der betalt må ses som leje af hesten. jeg har får solgt på afbetaling og det gået super fint så gør det gerne igen sys bare ikke man kan være det bekendt for hvis det var pengene denne ene mdr hun ikke havde råd til kunne hun jo bare sige det så forlænger vi jo bare vi kan alle få regninger v ikke havde set komme

Kommentér på:
misvedligeholdt kontrakt

Annonce