{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Regndækken på våde dage eller ingenting. {{forumTopicSubject}}

Hej,
Min pony er på fold fra ca 9-19 hverdag året rundt.
Han har ikke tidligere gået med dækken, men er også tidligere blevet taget ind hvis det har styrtet ned i flere timer.

Nu vil han ikke længere blivet taget ind i tilfælde af regn. Derfor tænker jeg at jeg vil ligget et regndækken på ham de dage det vil regne meget.

Er det unødvendigt eller en god ide.
Han er 14 år og nem at fodre på.

På forhånd tak for hjælpen. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regndækken på våde dage eller ingenting.
  • #2   29. sep 2013
    Det vil ikke give nogen mening, så skal du også give hesten dækken på hver gang det sner eller er frost grader - fordi det er "synd" for den uden.

Hellere brug pengene på at hesten har adgang til grovfoder på folden, det hjælper på at den holder varmen.

• #3   29. sep 2013 Hvis der er mulighed for at det bliver taget af når han kommer ind er det en udmærket idé.
    Dog ville jeg kun gøre det de dage hvor det både blæser og regner, og kun hvis hesten vil fryse uden dækken.
    Hvis den ikke fryser uden dækken, så lad være, det er bedre for pelsen, og gør det nemmere for den at stå og være social og nusse med foldkammeraterne smiley

• #4   29. sep 2013 Hvis der er et skur eller andre former for læg på folden behøver de fleste heste ikke at have dækken på før det bliver koldt.

Så længe de har mulighed for læg plejer hestene bare at stille sig det til det er overstået smiley

Men det kan også være meget forskelligt fra hest til heste smiley

Ellers ville jeg mene at det er enten eller. Det er noget bøvl at tage dækken af og på hele tiden smiley

• #6   29. sep 2013 Hoppedullen - Det er jeg godt klar over smiley Men som jeg også nævnte er det forskelligt fra hest til hest om de behøver at bruge dækken smiley

• #7   29. sep 2013 Der er kun læ i for af lidt træer, og der vil desværre kun være adgang til lidt halm. Og først wrap når han kommer ind for natten.

• #9   29. sep 2013 Anja - Nu kender jeg jo ikke din pony eller ved hvor meget pels den sætter, men hvis den ser ud til at trives ude på folden uden at fryse eller står og hænger ved ledet brude der ikke være nogen grund til at lægge et dækken på den hvis den ikke plejer at bruge det smiley

• #10   29. sep 2013 Tak for svar smiley har kun haft ham 1 år, og sidst satte han meget pels. Men blev også taget i ved vedvarende regn.

Kommentér på:
Regndækken på våde dage eller ingenting.

Annonce