Ikke at passe sammen med hesten (mentalt). {{forumTopicSubject}}
Hvad er jeres mening med hensyn til når folk fortæller at de ikke 'passer sammen med sin hest'? Er det bare noget man bilder sig ind, eller er der bare nogen der ikke er 'ment to be'?
Jeg mistede min elskede hest til døden i onsdags. Jeg vil uden tøven sige at hun var min 'soulmate'. Uden at lyde total kliche agtig. Hun var alt hvad jeg synes er en perfekt hest, i alle henseender. No matter what. En hest uden lige. Jeg var altid glad i selskab med hende. Også på dårlige dage var jeg glad og tilfreds, for vi var altid gode sammen. Jeg har ikke tal på hvor mange der har kaldt mig sunshine når jeg var i selskab med hende. Min bedste ven til døden os skilte.
Sagen er så den, at jeg har en pony som jeg har 'arvet' efter min søster, eller hvad man nu kan sige. Jeg fik i hvert fald lov til at låne ham hvis jeg lovede at vise ham frem på stævnepladserne. Fair nok, og jeg lånte ham. Set i bakspejlet var det nok forhastet, men jeg var vant til Flickas selskab og troede jeg ville få det lige sådan med ham. Det et det sidste år egentlig gået fint nok (har haft ham et år), da jeg selvom jeg aldrig desideret glæder mig til at bruge tid med ham. Jeg er glad for ham, han er en fantastisk hest det er slet ikke det, men det er nærmere end pligt end en glæde, selvom jeg aldrig brokker mig. Og når det gik rigtig skidt, fra jorden eller ryggen, så 'nulstillede' Flicka mig, så jeg blev glad igen, og havde kræfter til at fortsætte arbejdet med ham.
Men nu da Flicka er væk, kommer vi bare dybere og dybere ned i et sort hul. Det er 5 skridt tilbage og et frem. Og nu hvor jeg ikke længere har Flicka at glæde mig over, så kører jeg surt i det. Har ikke længere lyst til at være i stalden.
Hvad tænker i? Kan man "ikke passe sammen med en hest"?
dec 2007
Følger: 42 Følgere: 169 Heste: 3 Svar: 28
jul 2012
Følger: 93 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 1.111
jun 2012
Følger: 109 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 2.674
Vi havde engang en tild. Væddeløbs hest, min lor og ham passede sammen som jing og yang, men ride mæssigt duede det ikke at han hare skulle rides ture med..
Som du beskriver har jeg det også med min pony, men min mors kan jeg godt ride og så videre men føler ikke det samme for ham som med Champer(min egen)
Det eneste man kan gøre er at finde ens soulmate, det lyder underligt men der er ikke kun en soulmate i verden der passer til en
Håber virkelig at du finder dig din soulmate en dag, og held & lykke med det hele!
Bare tænkt på at Flicka har det meget bedre nu
//Stephanie N M Poulsen
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Oveni det, så tror jeg stadig du sørger, og så er der selvfølgelig ikke plads til en ny hest i dit hjerte endnu.
Giv dig selv lov til at sørge, og giv din lånehest lov til at være den han er, uden at han skal "presses" ned i en kasse hvor der står Flicka på.
Med tiden er jeg helt sikker på at der bliver plads til en ny hest i dit hjerte, men lige nu er nok for tidligt.
Ved ikke om du kan bruge det til noget.
RIP Flicka
jun 2012
Følger: 109 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 2.674
Det er selvfølgelig rigtigt at man kan ride alle heste, men at man ikke har føelse af glæde og frihed når man er sammen med hesten
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
jeg solgte sidste år min unghest, da jeg simpelthen ikke passede sammen med ham. Han var sød osv, men jeg glædede mig ikke til jeg skulle ud til ham, jeg gad ikke ride ham osv.
Nu har jeg min dejlige dreng, som jeg elsker over alt på jorden, jeg glæder mig til at se ham hver dag, og selvom jeg ligger med feber og er møg syg, cykler jeg hellere end gerne de 6 km ud for at sige hej til ham (:
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1924 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.517
Da jeg havde part på Tyra, var livet en leg og jeg elskede hver dag jeg havde sammen med hende. Vi havde vores udfordringer, men de blev altid gennemført med et smil både igennem og efter.
Hun var den der fik mig til at smile - hun fik mig til at grine og le - og hun lærte mig så meget. Hun var den perfekte hest for mig!!
Da jeg så får at vide, at hun er sendt tilbage til retmæssige ejer da helparten alligevel ikke kunne købe hende - bliver jeg knust. Det var bare et opkald, nogle ord. Og så var hun væk. Blot en time før hun havde ringet. Jeg forstod intet - ikke før aftenen den samme dag. Jeg brød sammen og græd utroligt meget. Åh gud - hun var min engel - min hverdag og mit liv!
Jeg brød sammen ikke mere end 2 måneder senere og havnede i et sort kæmpe hul, hvor jeg trak mig tilbage fra alt det sociale på én dag. På en uge endte jeg med at side for mig selv i hvert frikvarter - og jeg var ellers personen alle snakkede glædeligt med.
Jeg følte bare at livet skulle overstås - ikke at jeg ville begå selvmord - men jeg følte heller ikke at livet var noget værd.
Dette var helt sikkert ikke kun pga. Tyra - men også mine forældres skilsmisse 3 år før, som jeg aldrig har fået snakket om. Men gud hvor jeg savner Tyra!!
Hvertfald. Jeg fik part på en ny islænder, en måned senere da jeg opdagede jeg måtte til at komme videre. Jeg elskede hende (Lif) men det var overhovedet ikke det samme som med Tyra. Jeg synes det var sjovt at være sammen med Lif, men det var ikke sådan at jeg sprang op på cyklen og cyklede ud til hende så ofte som jeg kunne - eeeeej... Der gik nogle gange 2 uger imellem de gange jeg var hos hende. Det var specielt ikke godt, og jeg oppede mig..
Men ja.. Jeg fik aldrig det forhold til Lif som jeg havde med Tyra.
Men hun var en super skøn hoppe - det er bestemt ikke det - men Tyra, havde jeg bare 100% kemien med. Hun var virkelig en dejlig hoppe!! :))
Åh gu dhvor jeg savner hende....
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 474
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Tror alle kan ride alle heste - men jeg mener også at der er forskel på hvilke heste og hvilke mennesker der temperamentsmæssigt udgør en god equipage, ligesom størrelse osv. har betydning.
Jeg tror mere det handler om at din hest for dig har været så speciel og så elsket at intet kan erstatte hende - og at du stadig føler et stort tab af hende.
Min egen hoppe mistede jeg i 2011 og hun var virkelig min "once in lifetime" hest. Efter tabet af hende knoklede jeg videre med mine andre heste og mit føl på 2 dage som hun efterlod til mig - men det føltes helt forkert at have heste og jeg så det som en pligt at de skulle have det godt, men det var ikke den samme glæde som før. Jeg mistede simpelthen min interesse for heste med hende og havde jeg ikke haft hendes føl at knokle for og min anden hest. Så tror jeg jeg havde droppet min interesse. Jeg er dog glad for jeg ikke gjorde, idag har jeg 3 dejlige heste og jeg nyder dem. MEN jeg savner stadig min hoppe hver dag og der kommer ingen som hende.
Tror du sørger over din hest - men ved det selvfølgelig ikke. R.I.P.
maj 2012
Følger: 55 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 450
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 956
Det kan godt være du bare ikke passer sammen men ponyen, men bare husk på at det er et stort tab du har haft og at du stadig er påvirket af det, og at det derfor også kan påvirke dit forhold til ham (for han kan jo aldrig leve op til hende. Ikke at du mener han skal, men det kan være du sammenligner på et ubevidst niveau)
Så giv det lige lidt tid, få styr på alle følelserne, og beslut dig så for hvad du vil gøre
Ikke at passe sammen med hesten (mentalt).