{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vitaminer hvilke
  • #1   25. sep 2013 Skal det være vitamin piller...
    ellers syntes jeg horslux Easy er god, der er ikke super meget fyld i, og det er nok kun at fodre med det ved siden af hø/wrap, dog er det jo så heller ikke et foder hesten kan holde huld på, så fin ide som du skriver med rigelig hø/wrap ved siden smiley

• #2   25. sep 2013 Køb vitaminer der ligner hestebolcher smiley

• #3   25. sep 2013 Det er til en tyk lille shetlænder og en tyk stor iris cob som er meget sparsom i foder og bliver nemt for tykke på foder smiley

• #4   25. sep 2013 Det er svært at sige, uden at have mere Info om hesten arbejde eller tilstand. smiley
    Dog har jeg selv equsana perform vit til min, men det er jo fungerer til mine og er tilpasset i mængde til dem.

Ved at equsana nu tilbyder at regne ud hvad der passer bedst til den enkelte hest, ved at få de basale informationer. Så prøv evt. at gå ind på deres hjemmeside også sendt oplysningerne afsted, og se hvilke af deres variant af vitamin- og mineralblanding de vil anbefale.

Det er en mulighed, og jeg er super tilfreds med det produkt jeg benytter til min shetlænder og blandingspony på 3 år. smiley

• #5   25. sep 2013 Der er mange at vælge imellem, salvamin grøn, regulator complete, racing minerals, golden minerals. Der er ofte nogenlunde det samme i, og når man alligevel ikke har analyse på høet, så gør det sjældent den store forskel hvad man vælger

Ring til din nærmeste foderstof og hør hvad de ligger inde med. Så længe det er dansk produceret, så skulle de gerne være tilpasset danske forhold smiley

Dem jeg har nævnt er i små piller, men man kan også få vitamin/mineral i "godbid" form. Igen vælg et dansk mærke og så rammer du virkelig sjældent ved siden af .

• #6   25. sep 2013 Jeg ville nok bruge horselux multivits mener jeg de hedder smiley

• #7   25. sep 2013 minivit det er bom de skal ha 1 for hver 100 kg hest ca og det såå dejligt nemt min belgier får 10 hver dag og islænderen 4 og så hø

• #8   25. sep 2013 Skal lige siges hestene bliver pt ikke brugt ret meget men skal igang men mest til skovturs hygge smiley

• #9   25. sep 2013 Min der lever son din får salvana mineral Brix

• #10   25. sep 2013 Vil jo gerne ha de skal ha dem som er bedst og dækker dem bedst
    Tænker også der er forskel på vitaminer at nogle skal gives med foder og andre kan gives helt uden noget altså med de får hø

• #11   25. sep 2013 Pre Alpin Naturmineral, Gemüse krauter mineral, Regulator Complete, Salvimin grøn eller rød, Horselux MultiVit........ Alt er efter smag og behag....

• #12   25. sep 2013 Equsana har du mulighed for kun at foder med stråfoder ved siden af og der er flere produkter at vælge imellem ((link fjernet) som alle dækker hver deres behovskriterier. smiley

• #13   25. sep 2013 Min får Salvimin grøn, han er helt vild med det smiley

• #14   25. sep 2013 hvis du fodre med minivit så er der 1000 stk i og koster 300 kr der til lang tid og de dækker alt hvad der skal dækkes

• #16   25. sep 2013 Ja, Eggersman.. Super enkelt, og indeholder alt hesten har brug for.. Fodres som godbidder smiley

• #17   25. sep 2013 Umiddelbart så virker equilick for vores heste smiley
    man skal selvfølgelig være opmærksom på at de ikke grovæder af den, det gør vores heldigvis ikke.. De tager faktisk ca den anbefalet mængde smiley
    (link fjernet)

• #18   25. sep 2013 Hvis det kun skal være vitaminer, ville jeg også tage dem i godbidsform.

Og ellers ville jeg blande fx. hippolyts vitaminer i en smule roepiller, hvis det skal i krybben.

• #21   25. sep 2013 Hoppedullen: Jeg tror ikke de ville blive for tykke af fx 1 dl opblødte roepiller smiley

Grunden til jeg ville blande det op, er fordi så vidt jeg ved (husker), er vitaminerne fra f hippolyt pulver, og det er ikke så let at putte i en krybbe. Så en lille smule roepiller, til at holde styr på "tropperne", tror jeg ikke ville skade - men nej. det skal jo ikke være meget. Bare en lille bitte smule, til at binde pulveret smiley

• #22   25. sep 2013 Jeg bruger horselux's multicobs til min pony og han er helt vild med dem og kan klare sig på dem kun... smiley

• #24   25. sep 2013 Synes bare jeg har en ide om det skulle være pulver, ved ikke hvorfor? Det kan også være den ene er, og den anden ikke er?

Men du har ret... En dl ville være meget til en shetlænder, men så er man vel så smart at man tilpasser mængde efter størrelse smiley

Smartere ja - i forhold til udfodring, men har hørt noget om (ved ikke om jeg bevæger mig på tynd is, for jeg ved ikke om det er 100% korrekt), men har hørt noget om, at nogle vitaminer og mineraler mister deres værdi under pelleteringen, hvilket man så skulle være opmærksom på i fodringen...

• #25   26. sep 2013 Salvimin grøn
    Lille daglig mængde,god pris og det er organisk.
    Regulator complete os godt,lidt større daglig mængde
    Pony på 350kg=300g ved arbejde,salvimin=100g.

• #26   26. sep 2013 Det godt nok et gedemarkede og vælge lige præcis den som passer,har valgt at det skal være godbidder så det bare hvilke

• #27   26. sep 2013 Hippolyt har ikke noget i pulverform smiley

Og skal ikke blandes op med roepiller eller andet, de vil gerne spise det for sig selv...

Naturmineral og Gemüse er meget lav daglig mængde og dækker så fint ind, mine får disse 2, trods det er heste i vækst og den store i arbejde... Han især er lige rost til skyerne for flot muskulatur osv af Ansager smiley

• #28   26. sep 2013 Vi har også brugt godbider, og diverse vitaminpiller der skal blandes i noget og det var virkelig bøvlet. Især fordi vores står udenfor 24/7, så de har ikke krybber at putte det i. Derfor måtte vi rende rundt med spande (har 6 heste). Vi var heller ikke helt så glade for godbiderne, da hestene næsten kæmpede for at komme til at få dem og det var ikke behageligt. Sådan var det også med spandene. Men selvfølgelig nogle heste tåler bedre at man håndfodrer end andre smiley

Kommentér på:
Vitaminer hvilke

Annonce