1.524 visninger
|
Oprettet:
Bøder for manglende chip/pas - Advarsel {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige blevet gjort bekendt med en sag, hvor en mand har købt 2 små ponyer uden chip/pas.
Efter købet beder manden en dyrlæge komme og få dem chippet og registreret, så han kan få pas på de kære ponyer.
I stedet anmelder dyrlægen den manglende registrering og manden modtager en bøde på 10.000 kr.
Er der nogle af jer der har kendskab til, at der er uddelt bøder til købere af ponyer uden chip?
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.261
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 91
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.946
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.023
.... De sager folk kender til, hvor kender man det fra? Er det en der har snakket med en, der har hørt om noget, der kendte en osv. ?
Mangler nogen der helt konkret har oplevet bøder o.l for manglende pas og chip, trailerreglerne osv. istedet for at have hørt.
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.007
Tror simpelthen ikke på de historier. Det er nogle der bare er startet ud af det blå og florerer.
sep 2009
Men må indrømme jeg vil også gerne se noget bevis for det at en er blevet meldt af dyrlægen. sys det virker latterligt for hvis dyrlægen er kaldt ud til og klare dette arbejde virker det lattelrigt og melde personen for ikke og have dyrene chippset da det jo er det som dyrlægen er der for. så efter dyrlægen har været der er det jo iorden så burde jo endelig ikke kunne lade sig gøre og blive meldt
sep 2007
Trailerreglerne står på nettet - men tænker på det med hobby/erhvervskørsel, ejer skal være med osv. som jeg aldrig har hørt nogen som folk helt konkret ved de er dømt for :o).
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 42 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 226
De bør slå hårdt ned på dem der ikke har chippet og lavet hestepas på deres dyr,
men det skal da gribes an på en hel anden facon!
Få dog fat i dem, som ingen intention har om at få styr på deres ting!
sep 2009
sep 2007
Camilla L - Har også på skrift fra en jurist at det skal ejer ikke :o). Men mente mere at folk altid snakker om at de har hørt om nogle, der kendte nogle, der hørte noget om at der var folk der fik møder.
Det er aldrig en selv der har oplevet det eller veninden.
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
Lige pt bliver der nok en sag om det mellem køber og sælger. Sælger har solgt ulovligt og køber har i og for sig også købt ulovligt, så om bøden skal deles eller handlen gå tilbage.....ja jeg aner det ikke.
Havde aldrig selv hørt om sådan en anmeldelse før nu - ved der er uddelt bøder i forhold til transport, men ikke på denne måde.
Også derfor jeg spørger til om der er andre der har oplevet det - for det sætter da gang i nogle tanker omkring alle de ponyer der endnu ikke er chippet. Sælger tør ikke tilkalde dyrlæge, ej heller køber.....hvor skal de så gøre af dem?
Det burde da ikke være muligt at få bøde for, at ville få registreret de ponyer der endnu ikke er blevet det.
sep 2009
Men jeg er nu aldrig nogen sinde blevet stopper af politiet nå jeg transportere mine dyr rundt. =) Men må indrømme jeg sys alle de der transport regler er fuldstædig mega svære og gennemskue fordi der er masser af smuthuller og ting som kan tolkes på forskellige måder..
sep 2009
aug 2007
sep 2009
aug 2007
Kan ikke se hvor melodramatisk sagen kan blive direkte fra bødemodtager til den familie jeg har fået "historien" fra.
Mit mål med indlægget var ikke, at du skulle tro jeg havde opdigtet noget - Du må tage det til dig eller lade være.
sep 2007
Det kan let blive misforstået selvom det kun er overleveret 3 gange - måske det kun var 1000 kr, måske det kun var den ene part der skulle betale osv. Kender det selv med at skulle fortælle historier videre, så vil jeg super gerne genfortælle noget jeg har oplevet, men kan ikke huske det hele så jeg finder på noget fordi det kun er lidt der mangler - også er historien en anden.
Og det er også mest det med, at der aldrig er nogen der konkret har oplevet det selv. Ikke fordi at du skulle ha' digtet historien - men sådan helt generelt.
sep 2009
Det er skam bare der jeg vil hen.
Også fordi nå jeg skal have mine dyr tjekket vacc eller chippet ringer jeg bare tl dyrlægen og siger jeg skal have 2 heste chippet og 4 vacc. så dyrlægen ville ikke vide at dyrene måske var ældre for hun stod derude og skulle ordne dem. bare det jeg mener også er tingene jo ordnet og der ikke noget og melde
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.540
sep 2009
At dyrlæge skulle melde sin kunde for faktisk og få sine nye heste chippet (eller gamle for den sagsskyld) er jo komplet latterligt fordi så er det netop vi ikke få bugt med folks som har heste uden chip og pas.
Og det netop burde være sådan at nogle tog ud og tjekkede hestene istedet.
Hvis min dyrlæge gjorde det nr med mig så var det sidste gang han blev brugt og ville også dele med alle mine bekendte hvad den dyrlæge lige havde gang i.Sys ikke det ok man bliver meldt for faktisk og gøre det rigtige.
Bøder for manglende chip/pas - Advarsel