629 visninger
|
Oprettet:
klipning for første gang {{forumTopicSubject}}
Overvejer meget at klippe min hyp. Hun kampsveder og jeg vil gerne vaske sved osv af efter ridning for at mindske snavs og indtørret sved. Hun er meget hoppet og bange for helt nye ting. Så tænker hvordan i har båret jer af med at klippe for første gang..???
feb 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 69
Så jeg fik en app på mobilen med en klippemaskine som siger den samme lyd, på den måde har jeg øvet med min hest og nu står han helt stille!
Så prøv at vænne hende til lyden af den
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 82 Svar: 636
Min den ene skal f.eks. bedøves når hun skal klippes, så det kan jo være du får behov for at skulle lave en aftale med en dyrlæge.
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 82 Svar: 636
nov 2011
Følger: 60 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 25
aug 2006
Følger: 53 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 88 Svar: 404
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 751
Ja, du læste rigtigt.
Den har ca samme lyd og vibrationer som en klipper. Fordelen er jo også at du selv kan regulere hvor hurtigt den kører og derved også lyd og vibrationer.
Tænd den og når hesten slapper af ved lyden begynder du at lade boremaskinen røre hesten. Start på et muskelfyldt område som f.eks. halsen. Efterhånden skulle du gerne kunne røre din hest stort set over det hele.
Og lige for en sikkerheds skyld, så gør du det selvfølgelig UDEN bor i masnkinen.
nov 2011
Følger: 60 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 25
feb 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 69
aug 2006
Følger: 53 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 88 Svar: 404
Hentede den trimmer app og testede uden nogen reaktion fra hesten.
I dag har jeg så prøvet med alm trimmer og en masse godbidder. Og de jeg tændte trimmer og rørte hende med den stod hun helt stille og ville bate gerne æde min lpmme med godbidder i.. hvilket så resulterwde i at jeg nu har en hest hvor hele kroppen er klippet og hun klarede det til UG...
Dygtige hest. ;-);-)
klipning for første gang