{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

hvad sker der for hestemennesker??? {{forumTopicSubject}}

Vil bare starte med at sige at det selvfølgelig ikke er alle hestemennesker der opføre sig dårligt, men synes bare jeg er ved at have mødt så mange af dem, og det gør mig bare i så dårligt humør.

Nå, det jeg har oplevet denne gang er, at jeg for en måned siden satte min hingsteplag til salg, der var ret mange interesserede, og to forskellige par var ude og se på ham. det første par syntes jeg ikk passede super godt til min dreng.
men nummer to par virkede bare virkelig reelle..
de var gode til at håndtere ham, og havde en plan med ham. de siger de lige skal have nogle ting på plads med hus, men at de skulle overtage deres nye gård en måned efter.
jeg siger at de behøver ikke sige ja nu, men at de skal vide der kommer en anden om kigger ham dagen efter.
de siger de vil give besked næste fredag og jeg siger det er bare helt ok.
de skriver så samme aften at de har besluttet og købe ham, og de vil overføre resevations beløb, så hende dagen efter ikke kommer dem i forkøbet.
jeg siger det er helt fint, de skal sende kopi af kvittering på overførsel, og alt er som det skal være, mandagen efter kommer de og betaler resten af beløbet, dog minus et par tusind, da de ikke kunne hæve mere. dette overføre de samme eftermiddag.

så alt med betaling osv er som det skal være.
aftalen er så at han skal blive her indtil den 1 okt.
alt dette er sket for 14 dage siden.

Så skriver de gudhjælpemig i går og spørger om jeg vil købe ham tilbage...
jeg bliver så ked af det, så rasende og så frustreret.
håbede endelig at min skønne dreng skulle få et godt hjem.
og jeg har flyttet heste på eng, og idet han er hingst skal jeg flytte heste rundt igen for at få det til at passe.
men hold fast, hvorfor tænker folk ikke tanken til ende før de køber hest????
jeg havde desværre brugt nogle af pengene på dyrlægeregninger, men sagde de kunne få det jeg havde tilbage. ved det var dumt gjort af mig, men de havde jo betalt, og i kontrakten er der ingen fortrydelsesret..

men gud hvor er jeg glad for at han ikke nåede at flytte.

håber der er nogle derude der kan bidrage med nogle gode historier, for min dag er virkelig ødelagt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad sker der for hestemennesker???
  • #2   17. sep 2013 Hvor er jeg glad på dine vegne de ikke nåede at få ham hjem. Det er sådan noget lort. Virkelig!!
    Håber du finder et meget bedre hjem til ham søde...

• #3   17. sep 2013 Ved du hvorfor de ikke ville have ham alligevel? Altså det kán jo være at der er sket et eller andet uforudset, men jeg må nok være enig i det med at enten køber eller også så køber man ikke, medmindre et eller andet går/er helt galt.. smiley

• #4   17. sep 2013 ej det var da list træls, men godt de ikke nåede og få ham hjem smiley
    håber du finder et godt hjem til ham smiley
    god dag til dig og dine heste

• #5   17. sep 2013 På en måde er det da dejligt du beholder ham, hvis de ikke kunne have ham alligevel havde de jo nok bare solgt ham videre.

• #6   17. sep 2013 Ja det er rigtig træls når folk ikke overholder deres aftaler, men jeg tror bare det er mere reglen end undtagelsen efterhånden.

• #7   17. sep 2013 Da de skrev i går var jeg klar over at de ville sælge ham videre hvis de fik jeg ham hjem, og det kunne jeg slet ikke lige bære.. syntes da det var et rimeligt beløb de gav for ham... 10.000.
    selvfølgelig er der sket noget vildt, men skal være ærlig at jeg valgte at lukke af da der kom en storm af undskyldninger og sø forklaringer.
    det hele handler sikkert om at de ikke kunne låne penge til gården alligevel. så det havde da været bedre de havde ventet til ugen efter som de først ville.
    og efter de havde betalt ham fortalte de at de havde købt en anden hest også, og havde kig på to mere, og der ringede alarmklokkerne lidt i mig, men der var han jo købt og betalt, og så er det jo op til dem hvor mange heste de føler de har råd/tid til..

men er lykkelig for at han ikke nåede at flytte, nu magter jeg slet ikke at sælge ham igen, men har ikke det helt store valg.

• #8   17. sep 2013 Det er godt nok ærgeligt, men du skal nok finde et godt hjem til din dreng, op med modet!

• #9   17. sep 2013 Jeg kan godt se det fra begge parters side - men jeg tænker at de har været helt vilde med ham og da du så smider på bordet at der kommer nogen og kigger på ham dagen efter, så turde de ikke vente...

og godt at de i det mindste melder ud, så du havde chancen for at tage ham tilbage
    men ja, det er træls når man regner med at alting går i orden og det så ikke gør smiley

• #10   17. sep 2013 det er selvfølgelig super irriterende, men godt at du vælger at kontakte dig først, i stedet for bare at sætte ham tilsalg igen.. Har har du i det mindste stadig mulighed for at finde den rette ejer.

• #11   17. sep 2013 Årh folk altså. Hvorfor pokker skal de have så travlt. Så nu har vi fundet gården så køber vi den fylder den med dyr. Og tja helt ærlig tænk jer dog om. En ting er at flytte sammen. At købe gård sammen er møj dyrt, vedligehold er dyrt. Men at hive alle mulige dyr ind i projektet inden det overhoved er søsat er simpelthen så tarveligt og uansvarligt. Og har også bare nu hør det så mange gange suk...

Godt de ikke nåde at flytte hesten med, havde været så synd at ende som kastebold i sådan et cirkus. Mega trælst at folk ikke lige køler ned og er realistiske.

Held og lykke med salget håber du finder ham en god ejer, desværre er ungheste jo ikke i så høj kurs smiley

• #12   17. sep 2013 Altså jeg skulle engang hjælpe min veninde med at sælge hendes pony fordi hun var kommet meget slemt af sted med hendes ryg og hun havde for mange følelser indblandet til at hun kunne overskue at selv få det gjort så hun bad mig om hjælp.

Men altså historien var meget ligesom din her var der først to useriøse og så kom en meget seriøs køber. Vi aftalte dog at jeg skulle passe hesten 14 dage fordi der ikke var plads på det ønskede opstaldningssted før. Når men så dagen efter de skal hente den bliver jeg riget op og får af vide at de ikke var interesserede algevel og kæft hvor blev jeg sur ! For det er ikke ligefrem sjovt at skal komme tilbage til min veninde der havde været rigeligt igennem og sige det som det var.

Når men der gik cirka en måned og så ringer det på døren, det er familien fra før der havde hørt om min veninde de kom med en kæmpe kurv med alt muligt lækkert og spurgte om jeg ville give den til hende som undskyldning. Jeg fik en klump i halsen fordi det viste sig at grunden til at de var sprunget fra var fordi pigen havde været med i en ride ulykke der havde sat hende i kørestol for det næste halve år og så ville de ikke standse ponyens karriere da den var på toppen.

• #13   17. sep 2013 Heidi- sikke en ærgelig historie..

selvfølgelig er jeg meget taknemmelig for at de kontaktede mig først, og også at jeg havde mulighed til at købe ham tilbage, selvom jeg ikke havde hele beløbet.

men håber jeg finder det bedste hjem til ham før eller siden.
    og nej, desværre er ungheste ikke i højeste kurs, men skal nok finde den rigtige før eller senere smiley

• #14   17. sep 2013 Hestefolk er det mest fantastiske folk, der findes smiley

Jeg er ærgelig på dine vegne - jeg har også været der to gange. Det er frustrerende - meget! Din skønne dreng skal nok finde det rette hjem, omend det er rigtig ressourcekrævende for dig smiley

Jeg har så en vallak udbudt til udlån igen - og jeg får de mest uintelligente henvendelser. Har man ikke stadig "læs og forstå"-bøgerne i folkeskolen? I fald de er afskaffet, så vil jeg næsten overveje at skrive til Undervisningsministeriet for at få dem genindført !

• #15   17. sep 2013 Jeg tænker det kan jo være de i rent stress situation over at der kommer en anden og skulle se på hesten dagen efter, har skyndt sig at sige ja, udne at tænke tanken til ende.

Det kan ske for en hver at der pludselig kommer en masse ting i vejen, og det kan ske for en hver at man kommer til at sige for hurtigt ja af rent stress over 'hvad nu hvis den er væk'.

Selvfølgelig er det træls for dig, men jeg kan nu også godt se det fra de andres sider. Og de spørger jo også bare, du kan bare sige nej og overgive dem hesten, tror ike de vil ham noget ondt smiley

• #18   17. sep 2013 kan sagtens se det, nu hvor jeg er faldet lidt ned, og ved der sikkert er 1000 undskyldninger, orker bare ikke at tage mig af dem.. ved det er lidt arrogant, og det er også ærgerligt at det lige i den her situation at jeg får nok.
    får det er bestemt ikke første gang. har sågar oplevet at sælge en hest, hvor jeg så stedet den skulle stå.. 4 mdr efter blev samtlige heste fjernet fra stedet, de havde købt flere efter at have købt min. og det føl jeg havde solgt dem, så jeg på vorbasse markedet året efter. og synes ellers jeg tager alle de forholdregler man næsten kan.

det skær bare i hjertet. og hvis de er i panik skænker de nok ikke en tanke hvem de sælger til, de har jo ikke fået et forhold til hesten endnu.
    jeg pressede dem iøvrigt ikke. sagde de absolut ikke skulle føle sig presset, og at dem dagen efter måske slet ikke passede til ham, eller omvendt.
    så synes jeg sagde tydeligt at det var mit guldbarn, som man skulle være sikker på man ønskede og havde råd/tid til.

er nok bare mega uheldig at jeg render i de forkerte mennesker eller mennesker i forkerte i situationer.
    men er faldet lidt ned på jorden, og det får trods alt en god udgang smiley det kan være jeg skal beholde ham til næste år, og ikke sælge ham alligevel.

• #19   17. sep 2013 Jeg synes bestemt ikke, at du er urimelig. Hestefolk ER ofte hovedløse, når det kommer til køb/salg og henvendelser generelt. Måske de har haft en god grund - men højst sandsynligt ikke.

Men ja - situationen er som den er, og så må man se det positive - og der er jo faktisk ret betydningsfulde aspekter! smiley

Pøj pøj med salget smiley

• #20   17. sep 2013 Tak Louise-

Kommentér på:
hvad sker der for hestemennesker???

Annonce