{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

Birgitte N
Birgitte N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

eksem hvad nu {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal flytte til udlandet og har derfor solgt min dejlige araber hoppe på 2 år.

En skøn hoppe, som aldrig har været syg eller haft problemer med kløe.

Nu påstår køber at hun har haft sommereksem fra den dag hun hentede hende hjem, og at hun både kløer sig på stald og fold.
og hun vil have jeg skal købe hende tilbage.

Hvis jeg kunne gjorde jeg det, men jeg har hverken tid eller råd - hvordan står jeg juridisk?

Køber har set hende, i hendes vante omgivelser hvor hun ikke kløede sig..

Jeg er bare så ked af det, for hvor ender min prinsesse så nu smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  eksem hvad nu
  • #2   17. sep 2013 Hvis køber skal sende hesten retur pga. sommereksem, skal der foreligge en dyrlægeerklæring på at hesten har fået konstateret det. Foreligger den ikke, kan du være ganske rolig, hun har ikke ret til at sende hesten retur, bare fordi hun MENER at den fejler et eller andet.....

• #3   17. sep 2013 Det kan hun da godt glemme smiley hesten er vel solgt som beset ? Så kan hun intet gøre :)?

• #4   17. sep 2013 Jeg har fået afvide at man ikke kan teste for sommereksem, men kun om den er disponibel for det - min har også (tror dyrlæge og jeg selv) fået det, men det er efter han er kommet et sted hen hvor der desværre ligger et sump område ved den ene fold og der lever mitterne godt - grundet at vejret stadig er så varmt så er der stadig gang i mitterne endnu
    Hvordan du står juridisk skal jeg ikke kunne svare på, men hvis den er handelsundersøgt så burde det da være opdaget hvis den har kløet sig hos dig

• #5   17. sep 2013 Hvordan du står kommer an på hvad der står i kontrakten.
    Desuden skal hun kunne dokumentere, at hesten havde sommereksem da du havde den.

• Birgitte N
    Birgitte N Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   17. sep 2013 køber ønskede ikke handelsundersøgelse, så den er ikke lavet.

mht. kontrakt er det eneste der står mht. sygdom,fejl osv. at hun er sund og rask ved salg og uden fejl som jeg(sælger) kender til.

Godt det var den sidste hest jeg skulle sælge, det har godt nok taget modet fra mig..

• #8   4. nov 2013 Er nok køberens egen skyld. Men hvis det er sommereksem kan jeg godt se at det er træls for vedkommende. I mine øjne burde alle sommereksem heste, enten bo på vestkysten eller aflives. Det er simpelthen så synd for dem.
    Min gamle pony døde af sommereksem smiley

Kommentér på:
eksem hvad nu

Annonce