{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

problem hest efter savn af gamle hest ??? {{forumTopicSubject}}

da vores gamle fjord bliv konstateret at have gigt i hele kroppen, valgte vi og lade hende aflivet, men vi fik ny fjord hjem, men den fjord var sur og bankede min anden hest, meget.
og de skæller stadigvæk ud på hinanden imellem,

men nu er jeg bange for det har påvirket min store hoppe så meget, at hun slet ikke vil lade smeden ordne hendes hove.

hun har altid være så sød til og lade os få hoven, men nu vil hun slet ikke lade smeden få hoven, derimod helt vild basse.

det har hun ALDRIG været.

men tro det kan være savn???

hvad kan og skal jeg gøre for det kan blive bedre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problem hest efter savn af gamle hest ???
  • #1   17. sep 2013 det kunne også være den nye har fået sparket hende et sted, så det gør ondt når smeden tager hovene? smiley

• #2   17. sep 2013 det skulle der være rette op på af terapeuten.

• #3   17. sep 2013 Smed er noget helt andet end savn af den anden hest. Heste kan sagtens miste noget gnist pga savn det ikke som vi savner, men de vanedyr, og brydes deres vaner har deres verden af og til svært ved at hænge sammen.

Kender ikke jeres rutiner ved smed osv. Men hvis hesten ikke kan løfte få renset hove, og i jo gør dette flere gange om ugen lyder det nu mærkeligt. Eller har i også problemer med hovene? Og er det kun et ben eller alle 4 ben? Sparker den ud, er de sur eller vil den ikke løfte? Hvis vi skal forsøge at give lidt råd om hvad vi tænker det kan være må vi have lidt info.

Ikke alle heste harmonere sammen. Må man også tage op til overvejelser alt efter hvor står en flok man har, har man stor flok og masser plads så kan de selv indbyrdes rette ind. Maser man to heste sammen på en fold og siger vær venner og i har kun hinanden, så kan det altså ske de ikke harmonere, og må man så vurdere individuelt. Om man syntes er fair at byde dem.

• #4   17. sep 2013 jeg kan sagtens rense hove og tage alle ben, men for smeden er det et problem, hun må ikke engang tage ben, og ja rent udsagt bliver en vildbasse, stejler, sparker, vælter hende, ja hun kan mange tricks.
    det er mest forben, men hun kan godt med bag ben også.

det med og få dem til og være venner er lidt øv, for jeg har kun en fold på det som skal være og jeg har svært ved og dele den op, i begyndelsen slås de meget, da min gerne vil være tæt på den anden, men det ville den anden ikke.
    nu selvom de nusser hinanden, så kan de være sure på hinanden bagefter.
    og vi har haft de to sammen nu siden feb., men de er de begyndt ikke og skal slås, den lille truer kun den store også viner den store også æder de videre.
    jeg er ved og tro de to aldrig vil kunne blive venner, men jeg ved også min store hest ikke kan gå alene.

håber det er nok svar.

• #5   17. sep 2013 Hvis det er pludselig opstået adfærd, som det lyder til ud fra, hvad du skriver, så er min første tanke helt klart, at hesten har smerter, når smeden skal beskære. Nogle heste kan godt klare at få renset hove, men får ondt, når de skal holde benet oppe længere, mens smeden ordner dem.

Alternativet kunne være, at din hoppe havde haft en uheldig oplevelse enten med smeden direkte, eller som hun kunne forbinde med smeden... men sådan lyder det ikke for mig?

Personligt ville jeg nok - i dit sted - have valgt at få hende tjekket godt igennem af dyrlægen for at sikre, at det ikke er smerter, der får hende til at reagere, som hun gør.

• #6   17. sep 2013 hun er chekket igennem og dyrlægen kan ikke finde nogle steder hun er øm.

hun fik ordnet bag hove i dag og jeg holdt hoven også beskar smeden, så var der ikke noget i vejen, så ved ikke om smeden hun er for lille og min hest ved hun kan koste rundt med hende.

Kommentér på:
problem hest efter savn af gamle hest ???

Annonce