{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Det er bare så svært.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Ja, jeg har lige brug for at høre jeres mening.. Jeg har lige nu en lidt ældre hoppe på 15 år. Jeg elsker at springe, men det virker lidt som om at hun ikke synes det er så dejligt længere, hvilket er rigtig trist.. Og eftersom at jeg gerne vil springe, så har vi overvejet at sælge hende. Men der er så også lige de 2 ting ved det som gør at jeg ikke rigtigt, kan finde ud af det.. 1 jeg elsker hende af hele mit hjerte, 2 jeg vil kunne bruge hende til pony games, og da pony games også er en ting jeg kan lide, ved jeg bare ikke sådan rigtigt.. Hvad ville i gøre? Vælge en ung 1'er jeg kan springe, eller vælge en ældre pony som kan bruges til pony games/ Mountain games? Jeg kan lide at ride begge dele.. Tak på forhånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er bare så svært..
  • #1   16. sep 2013 Behold hende da lidt endnu og se om du ikke faldet fuldstændig for games, for det er en fed sport! smiley Ellers kan i jo sælge hende derefter og købe noget du kan springe på smiley

• #2   16. sep 2013 Det kommer lidt an på hvor meget du brænder for at springe. For hvis du ved du kommer til at savne det helt vildt efter et år måske, så var det jo næsten forkert at beholde hende. Men hvis du har det lige så godt med at ride ponygames og lave noget hun godt kan lide, så ville jeg slet ikke være i tvivl om at du skulle beholde hende. Som du selv siger, er du rigtig glad for hende, så jeg tror du ville få rigtig svært ved at sælge hende når det kom til stykket. Måske kunne du finde ud af, at det var lige så sjovt at ride ponygames og skovture som at springe? smiley

• #3   16. sep 2013 Altså fordelen ved at vælge at ride pony games, så har du stadig din pony. smiley
    Derfor er det jo oplagt! - kan være gnisten til spring kommer igen, ellers er det jo bare at vente til at faktisk er tid til den næste hest.

Så beholde ponyen og ride pony games! - det er jo åndssvagt at vælge mellem sportsgrene, når det ene udelukke den pony, som du siger du elsker. Et udsagn der ikke burde gøre dig i tvivl.

• #5   16. sep 2013 1000 tak alle! Men hun virker bare sådan lidt, hmm lidt ligesom at hun hellere ville lunte rundt med en lille pige smiley

• #6   16. sep 2013 Årrrrrr Laura smiley gør hvad du føler der er det rigtige at gøre. Vil du starte et nyt eventyr med en helt ny pony? Eller vil du gøre dit eventyr færdigt med de år du har tilbage med dejlige tut? Ligemeget hvilket valg du tar står jeg ved din side HUSK DET BAMBI

• #7   16. sep 2013 Hvad med at arbejde på, at få glæden frem ved i hende, når i arbejder???

For mit vedkommende, så skal mine gerne se frem til at arbejde og træne, fordi de synes det er sjovt og udfordrende. Men det kommer jo ikke af sig selv!..
    Lyt til din pony og tag hensyn til det hun giver af signaler! - det kan man simpelthen ikke lærer for tidligt. smiley

• #8   16. sep 2013 Hvis du synes at der er en anden der kan give hende et federe liv med dejlige oplevelser, så sælg hende.
    Du siger du elsker hende, men du burde ikke være i tvivl om du ville skille dig af med en du elskede.
    Efter min mening, så sælg hende. Men sørg for guds skyld da også at hun får de rigtige ejere, og ikke sælg hende til en ligegyldig person.
    Hvis du ikke skal af med hende af andre grunde end at du vil springe så find et perfekt hjem til hende.

Men ja... Forstår ikke hvordan du kan være i tvivl. smiley

• #9   16. sep 2013 Tak malle! smiley
    Decoyit: Ja, tak..
    heiwa: Det er svært fordi at jeg også meget gerne vil springe og min pony skal ikke lave noget hun ikke har lyst til.

• #10   16. sep 2013 Det lyder lidt for mig som om du faktisk prøver at finde undskyldninger til at sælge hende - og så synes jeg ikke du burde svare herinde. ^^

Jeg føler lidt at du allerede har valgt hvad du vil. smiley

Men ja. Det er dit valg, og det eneste du kan gøre er at lytte til mavefornemmelsen. smiley

• #11   16. sep 2013 Ja, tak men tror nu alligevel når det kommer til stykket, så kan jeg ikke sælge hende, det er nemt nok at sige når man bare sidder derhjemme men når man så er sammen med hende.. Så tænker man bare, nej det her kan jeg ikke..

• #12   16. sep 2013 Jeg ville beholde hende. Det kan jo være hun er kørt flad i springgningen og derfor bare har brug for at lave noget andet. Men du kan jo sagtens variere din træning og stadig holde hesten i form og så om noget tid begynde at springe/løsspringe igen. Min part på 18 elsker at springe så det gør vi stadig, trods hendes alder.

• #13   16. sep 2013 Fint fint.

Jeg ville da helt klart også selv beholde hende, da jeg ikke mener at man kan sælge sin hest pga. en sportsgren. Men ja...

Det er dit valg og jeg synes bare du skal følge din mavefornemmelse. Hvis du vælger at sælge hende så find et fantastisk hjem til hende, når du nu kan. smiley

• #14   16. sep 2013 Ja.. I sidste ende betyder hun nok for meget for mig..

• #15   16. sep 2013 Jae, vi kan jo ikke taget beslutningen for dig, det er noget du må mærke efter med dig selv, hvad du føler mest for. Det skal jo heller ikke være sådan at du ender med at beholde en hest du ikke rigtig har interessen for, så ender det bare med at du går død i ridningen, og hesten kan også godt mærke hvordan du har det med den.

Jeg kan sige så meget at hvis det var mig så ville jeg aldrig sælge en hest jeg virkelig elskede, jeg ville beholde den og finde noget både jeg og hesten kunne få glæde af sammen. Der er SÅ mange muligheder, så mange ting man kan lave med hestene. Du kan gøre for vogn, du kan træne tricks eller dressur fra jorden, du kan lave løstræning, og der er jo også tur ridning, distance og avl.

Men husk også at man ikke kun skal vælge en ting og kun gøre det. Det er vigtigt at hesten får en afvekslende træning, ellers er det at den går død i træningen. Så måske er det nok at du holder en pause fra springningen, og så kan i finde glæden frem igen på et senere tidspunkt. smiley

• #16   16. sep 2013 1000 tak! smiley

• Thea A
    Thea A Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 69
    #18   16. sep 2013 Hvad med at beholde hende, også måske få en part du en gang imellem kan springe på!? smiley og derefter kan du jo sælge hvis du virkelig ønsker at have en spring-hest! smiley smiley smiley smiley

• #19   16. sep 2013 Sælg hende, hvis du er sikker på at du ikke kommer til at fortryde det.

Jeg har selv fortrudt salget af begge mine pony, der var ikke noget med dem, men jeg ville ride hest.. Men da jeg så fik min nye springhest, virkede det helt forkert! Jeg fandt heldigvis en sød ny ejer til ham, og det var det rigtige. Jeg holdte pause på et års tid hvor jeg næsten ikke red pga efterskole - da jeg så startede på uddannelse og flyttede til Aalborg, fik jeg tilbudt en hest (ellers ville hun blive aflivet). Og selvom hun havde voldsomme gjordkramper, så var jeg rigtig glad for hende, også selvom hun ikke kunne det jeg gerne ville. Desværre måtte jeg aflive hende, da hun havde en gammel rygskade som gik op.. Jeg har ikke redet ret meget siden, og har ikke sprunget i 10 måneder. Jeg savner det virkelig meget, både ridningen men også at springe. At jeg solgte mine ponyer, ødelagde mit syn på ridning, og jeg mistede lysten.. Nu forsøger jeg at bygge det tabte op igen, men jeg kommer aldrig over dem, selvom jeg ved hvor godt de har det. Har desværre ikke fundet HESTEN, der kan hjælpe mig med at komme over dem endnu.

Hvis du er sikker på at det er det rigtige, så sælg hende. Men så skal du også sørger for at finde en hest du bliver så glad for, at den kan lette dit humør hvis du kommer til at savne hende. Mange kommer over det når de får en ny, mens andre ikke kommer videre. smiley Hun har mange gode år tilbage, og hvis du så gerne vil springe, så gør det sjovt for hende. Min gamle pony gad heller ikke springe, så tog jeg den med i skoven og sprang, og siden da, har hun elsket at springe. Der skal ikke meget til, man skal bare den rigtige vej. smiley Du behøver heller ikke beslutte dig i dag eller imorgen, men tænk over det, der er massere tid.

• #20   16. sep 2013 Jeg kan slevføllig ikke sige hvad du skal.
    Men jeg ville sælge hende til en lille pige, hvor hun kan gå rundt og hygge sig, og have en god sidste tid, det gjorde jeg selv, jeg savner stadig min gamle hest, og da jeg fik en ny følte jag at det aldrig ville komme til at elske den lige så højt. men nu har jeg har min nye i et år, og jeg elsker ham lige så højt, og jeg ved min gamle hest har det godt, og jeg har udvirklet mig meget som rytter, fordi jeg fik en ny hest og blev ved med at ride konkurrencer.

• #21   20. sep 2013 Jeg har valgt at satse på noget ponygames træning, hvis det ikke går må vi se. Elsker hende nok for meget..

Kommentér på:
Det er bare så svært..

Annonce