Det er bare så svært.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Ja, jeg har lige brug for at høre jeres mening.. Jeg har lige nu en lidt ældre hoppe på 15 år. Jeg elsker at springe, men det virker lidt som om at hun ikke synes det er så dejligt længere, hvilket er rigtig trist.. Og eftersom at jeg gerne vil springe, så har vi overvejet at sælge hende. Men der er så også lige de 2 ting ved det som gør at jeg ikke rigtigt, kan finde ud af det.. 1 jeg elsker hende af hele mit hjerte, 2 jeg vil kunne bruge hende til pony games, og da pony games også er en ting jeg kan lide, ved jeg bare ikke sådan rigtigt.. Hvad ville i gøre? Vælge en ung 1'er jeg kan springe, eller vælge en ældre pony som kan bruges til pony games/ Mountain games? Jeg kan lide at ride begge dele.. Tak på forhånd!
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 930
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
mar 2009
Følger: 98 Følgere: 102 Heste: 6 Emner: 531 Svar: 1.757
Derfor er det jo oplagt! - kan være gnisten til spring kommer igen, ellers er det jo bare at vente til at faktisk er tid til den næste hest.
Så beholde ponyen og ride pony games! - det er jo åndssvagt at vælge mellem sportsgrene, når det ene udelukke den pony, som du siger du elsker. Et udsagn der ikke burde gøre dig i tvivl.
dec 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 27
sep 2013
Følger: 19 Følgere: 14 Emner: 70 Svar: 84
mar 2009
Følger: 98 Følgere: 102 Heste: 6 Emner: 531 Svar: 1.757
For mit vedkommende, så skal mine gerne se frem til at arbejde og træne, fordi de synes det er sjovt og udfordrende. Men det kommer jo ikke af sig selv!..
Lyt til din pony og tag hensyn til det hun giver af signaler! - det kan man simpelthen ikke lærer for tidligt.
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1921 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.517
Du siger du elsker hende, men du burde ikke være i tvivl om du ville skille dig af med en du elskede.
Efter min mening, så sælg hende. Men sørg for guds skyld da også at hun får de rigtige ejere, og ikke sælg hende til en ligegyldig person.
Hvis du ikke skal af med hende af andre grunde end at du vil springe så find et perfekt hjem til hende.
Men ja... Forstår ikke hvordan du kan være i tvivl.
dec 2009
Decoyit: Ja, tak..
heiwa: Det er svært fordi at jeg også meget gerne vil springe og min pony skal ikke lave noget hun ikke har lyst til.
Blogger
Jeg føler lidt at du allerede har valgt hvad du vil.
Men ja. Det er dit valg, og det eneste du kan gøre er at lytte til mavefornemmelsen.
dec 2009
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Blogger
Jeg ville da helt klart også selv beholde hende, da jeg ikke mener at man kan sælge sin hest pga. en sportsgren. Men ja...
Det er dit valg og jeg synes bare du skal følge din mavefornemmelse. Hvis du vælger at sælge hende så find et fantastisk hjem til hende, når du nu kan.
dec 2009
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Jeg kan sige så meget at hvis det var mig så ville jeg aldrig sælge en hest jeg virkelig elskede, jeg ville beholde den og finde noget både jeg og hesten kunne få glæde af sammen. Der er SÅ mange muligheder, så mange ting man kan lave med hestene. Du kan gøre for vogn, du kan træne tricks eller dressur fra jorden, du kan lave løstræning, og der er jo også tur ridning, distance og avl.
Men husk også at man ikke kun skal vælge en ting og kun gøre det. Det er vigtigt at hesten får en afvekslende træning, ellers er det at den går død i træningen. Så måske er det nok at du holder en pause fra springningen, og så kan i finde glæden frem igen på et senere tidspunkt.
dec 2009
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 69
aug 2007
Følger: 177 Følgere: 203 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 456
Jeg har selv fortrudt salget af begge mine pony, der var ikke noget med dem, men jeg ville ride hest.. Men da jeg så fik min nye springhest, virkede det helt forkert! Jeg fandt heldigvis en sød ny ejer til ham, og det var det rigtige. Jeg holdte pause på et års tid hvor jeg næsten ikke red pga efterskole - da jeg så startede på uddannelse og flyttede til Aalborg, fik jeg tilbudt en hest (ellers ville hun blive aflivet). Og selvom hun havde voldsomme gjordkramper, så var jeg rigtig glad for hende, også selvom hun ikke kunne det jeg gerne ville. Desværre måtte jeg aflive hende, da hun havde en gammel rygskade som gik op.. Jeg har ikke redet ret meget siden, og har ikke sprunget i 10 måneder. Jeg savner det virkelig meget, både ridningen men også at springe. At jeg solgte mine ponyer, ødelagde mit syn på ridning, og jeg mistede lysten.. Nu forsøger jeg at bygge det tabte op igen, men jeg kommer aldrig over dem, selvom jeg ved hvor godt de har det. Har desværre ikke fundet HESTEN, der kan hjælpe mig med at komme over dem endnu.
Hvis du er sikker på at det er det rigtige, så sælg hende. Men så skal du også sørger for at finde en hest du bliver så glad for, at den kan lette dit humør hvis du kommer til at savne hende. Mange kommer over det når de får en ny, mens andre ikke kommer videre. Hun har mange gode år tilbage, og hvis du så gerne vil springe, så gør det sjovt for hende. Min gamle pony gad heller ikke springe, så tog jeg den med i skoven og sprang, og siden da, har hun elsket at springe. Der skal ikke meget til, man skal bare den rigtige vej. Du behøver heller ikke beslutte dig i dag eller imorgen, men tænk over det, der er massere tid.
okt 2009
Følger: 33 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 21
Men jeg ville sælge hende til en lille pige, hvor hun kan gå rundt og hygge sig, og have en god sidste tid, det gjorde jeg selv, jeg savner stadig min gamle hest, og da jeg fik en ny følte jag at det aldrig ville komme til at elske den lige så højt. men nu har jeg har min nye i et år, og jeg elsker ham lige så højt, og jeg ved min gamle hest har det godt, og jeg har udvirklet mig meget som rytter, fordi jeg fik en ny hest og blev ved med at ride konkurrencer.
dec 2009
Det er bare så svært..