1.444 visninger
|
Oprettet:
Synes det er synd {{forumTopicSubject}}
at racen Standardbred bliver låst fast som værende travhest. Jeg er selv ejer af en Standardbred som er tidligere løbshest. Men som nu er under omskoling til western hest. Mange andre Standardbred går også både som dressurheste, verdensmesteren i spring 1945-1951 var en standardbred, jagtheste, i england bliver de brugt som politiheste pga deres sind. Herhjemme er en Standardbred en travhest.
Er vi stadigvæk ikke kommet længere end 1980 hvor en travhest var en travhest og ikke en ridehest?
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
Dette gør jo IKKE at hesten ikke kan bruges til andet, MEN en standard er trods alt en hest med en anderledes trav, derfor er den velegnet til kørsel...
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
en hest, der ikke er trænet i trav er en hest, selvom den er traver..
men standbreed, er en ret "bred race" de er hurtige, gode i hoveder og har mange talenter og fås i alle størrelser.. så det er bare at finde en med de rigtige talenter til de forskellige discipliner..
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
Shetnder er til at trække
Quarter er til westeren
men de kan sagtens bruges til andet
nov 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 9 Emner: 78 Svar: 1.930
nov 2007
Følger: 135 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 192 Svar: 2.559
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.379
Man kunne for så vidt spænde hvad som helst for en sulky og køre løb, men er der fx en DV for vognen, så var man nok temmelig sikker på at blive nummer sjok! Min pintohoppe ville formodentlig også blive fælt til grin, hvis jeg slæbte hende med til et islænderstævne
Alle racer har stærke og svage sider. Varmblodshestene er bedst til dressur/spring, Quarteren til western, araberen til distance, fuldbloden til galopløb og travhesten til travløb. Det er der vel ikke noget galt i
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 40
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Travhesten kan man da også sagtens ride på, men den har ofte problemer med galoppen, som er super vigtigt indenfor fx. dressur. Det betyder jo ikke at traveren er en dårlig hest, den er bare avlet til et andet formål end op ad bakke galop og at sætte sig i meget samlede øvelser.
Hvorfor kan travejerne ikke bare holde af deres hest for det den er? En travhest. Hvorfor SKAL vi andre hele tiden bevises at travhesten altså er SÅ meget andet? Brug din hest til det du ønsker og vær glad for din hest som den er.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
aug 2007
Følger: 103 Følgere: 98 Heste: 7 Emner: 36 Svar: 201
Hvis vi smed en DV på en Travbane ville det være en katastrofe fordi den ganske enkelt ikke er bygget til at gå travløb.
Som mange af de andre skriver i denne tråd virker det hele tiden som om at i vil bevise at de kan noget mere, det kan da også godt være at de kan det men hvis jeg vil ride M klasser i dressur så køber jeg en hest der er avlet og bygget til det, og hvis jeg vil køre travløb køber jeg en hest der er avlet og bygget til det.
Racerne har hver deres kompetencer inden for de forskellige sportsgrene, hvorfor ikke bare være stolt af det i stedet for at tvinge hesten at være noget den ikke er?
Alle heste er dejlige og skønne uanset race og type så i stedet for at råbe højt og forsøge at få folk til at se det i ser så vær dog bare stolte af jeres heste og grin af os der ikke ser det i gør?
Hvis man vil have en traver så køber man en traver og vil man have en dv så køber man en dv men hvis man ikke vil have den race så er det jo sådan det er, og det kan i ikke ændre på lige meget hvor mange tråde i laver om travheste der kan gå andet end travløb.
Jeg har intet imod travheste de er skønne lige som alle andre, jeg synes bare at det er synd at folk der køber dem ikke er glade for det de kan.
Synes det er synd