{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.990 visninger | Oprettet:

Hest med skæl bliver fodret med Equsana! {{forumTopicSubject}}

Hej venner!

Nu faldt jeg lige over et indlæg ang. GMO (genmodificeret(?) organismer) og at det er i Equsana foderet.

Min mor og jeg har fodret vores heste med Equsana i 1-2 år eller sådan noget og siden vi har skiftet over til det har jeg faktisk lagt mærke til at vores sorte islænderhoppe som har skæl/en form for sommereksem klør sig MEGET mere hele året rundt.

Kan det være pga. det her GMO? Jeg har læst at det kan fremkalde skæl og mange andre hudsygdomme?

Før fodrede vi dem med en håndfuld af vores almindelige kalvefoder og der klarede hun det rigtig fint; selv om sommeren kløede hun sig ikke! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest med skæl bliver fodret med Equsana!
  • #1   14. sep 2013 + min egen islænderhoppe har haft svært ved pelsskifte, kan GMO også have noget med det at gøre? smiley

• #2   14. sep 2013
    http://www.heste-nettet.dk/forum/5/650622/647020/

Folk der har oplevet knopper og problemer med Equsana foder.

• #3   14. sep 2013 Vi fodre normalt også med Equsana, og jeg har aldrig oplevet det der smiley

• #4   14. sep 2013 Tak Krikken!
    Okay mariA, det kan også være det bare er et tilfældigt sammenstød men jeg ville alligevel lige tjekke op på det fordi min mors hoppe klør sig helt ekstremt. smiley

• #5   14. sep 2013 Min fik dårlige hove grundet alt det soya, der er i...

Vil dog heller ikke anbefale kalvefoder til eb hest smiley

• #6   14. sep 2013 Jeanette & Konikken: Tjah, vores gamle hest er blevet fodret med det i 20 år og det var sådan set også noget der godt kunne bruges til heste netop fordi at det var til de små kalve og ikke tyrene. smiley

Vores egne islændere gik fantastisk godt på det i de første 2-3 år indtil vi skiftede til Equsana da min far stoppede med kalveproduktionen. smiley

• #7   14. sep 2013 Mine heste gider slet ik æde equsana.
    Synes også selv, at det lugter lidt af maling?

• #8   14. sep 2013 Jeg er glad for at det har fungeret. for jer, men jeg vil stadig ikke anbefale det. En ko og en hest er ikke det samme, og har derfor ikke brug for det samme.

Ville heller ikke give min hund kattemad, eller omvendt.

• #9   14. sep 2013 Jeg var heller ikke tilfreds med Equsana, det havde en kunstig lugt, samt hesten gad ikke æde det.
    Desuden mistede hesten noget af sin pelsglans. Jeg har dog været glad for deres lucerne, og hesten var også yderst tilfreds. Jeg har ikke oplevet nogle hudirritationer smiley

• #10   14. sep 2013 nogle heste reagere på EQ, men rigtig mange er også glad for det, men prøv evt at gennem gå hvad foderet indeholder måske der prblemet ligger =)

• #11   14. sep 2013 Synes faktisk at det er lidt træls, at der er så mange der bøvler med Equsana. Både fordi det i sig selv er træls, men også fordi jeg fik det anbefalet af en dyrlæge, som ikke nænvte noget om, at det gav hudproblemer hos mange..

• #12   14. sep 2013 Jeanette & Konikken: Det er slet ikke noget jeg gider at diskutere, jeg ved at der var de nødvendige ting til en hest i som der også var de nødvendige ting til en kalv i. Bum, så er den skid vidst slået! smiley

Okay, jeg vil snakke med min mor om at få skiftet foder. smiley

• #13   14. sep 2013 Min hest dik 200g og begyndte at tape pelsen

• #14   14. sep 2013 Jeg har brugt Equsana i nogle år nu og er super tilfreds. Vores heste fungere udmærket på deres foder, de er blanke i pelsen, holder nemt huld på en lille mængde foder, gode stærke hove og er ellers iøvrigt sunde og raske. Vores føl og unge heste vokser fint og jævnt, ingen vækstforstyrrelser.

Men dermed ikke sagt at alle heste fungere på det foder.

• #15   14. sep 2013 Vi har skiftet fra Equsana til Horselux, og vores heste har ikke længere problemer med skæl, og de klør sig ikke hele tiden smiley

Maggie jeg har på min profil blev fodret med Equsana, nu skal hun dog køres over på Horselux også smiley Hun døjer rigtig meget med knopper og skæl og håber da at et foderskifte skulle gøre underværker smiley

• #16   14. sep 2013 Er der nogen herinde, der kun har fodret med deres vitaminer?
    Og hvis hvad synes I så om dem? smiley

• #17   14. sep 2013 Jeg bruger VinterVit eller MiniVit (kan ikke huske hvad de hedder) til vores ene pony, som til de fleste af hestene om sommeren.

Det går rigtig fint. Hestene elsker dem.

• #18   14. sep 2013 Equsana har fjernet magnesium fra deres produkter,. derfor kan de holde prisen på foderet nede.

Så hvis man fodrer med Equsana produkter, skal man fodre med et magnesium tilskud ved siden af.

• #19   14. sep 2013 Pernille K: Der er da stadig Magnesium i deres foder, jeg ved så ikke om de har sat doseringen ned, men der er stadig noget i, har lige tjekke både den sæk jeg har stående og deres hjemmeside.

• #20   14. sep 2013 Jeg har fodret med equsana rocky og nu med perform vit, har ingen problemer haft, hesten er flot og blank i pelsen.

• #21   14. sep 2013 Vi foder med equsana speciel og dwt dufter mega godt! Det er det eneste foder min gamle pony fungerede på her hos os smiley
    Og har aldrig oplevet problemer med det smiley

• #22   14. sep 2013 Har har også brugt det i mange år uden problemer..

• #23   14. sep 2013 Min hest begyndte at tabe man og hale da den fik Horslux vitaminer.. Jeg skiftede tilbage til Equsana med det samme, og har aldrig haft problemer med det.. smiley
    Mine heste spiser meget hellere Equsana end Horslux, og ser meget pænere ud.

• #24   14. sep 2013 Jeg fodrede med Equsana super plus sidste efterår. Det var jeg tilfreds med og min kræsne unghest ville gerne spise det. Men i Januar i år købte jeg en sæk som lugtede af harsk olie og var ekstrem smuldret, hesten ville ikke spise det. Kontaktede Equsana som sagde at jeg skulle bytte den for sådan skulle det ikke se ud. Den anden sæk var ligesådan. Så jeg skiftede over til Horselux . For en måned siden prøvede jeg at købe en sæk super plus igen, regnede med at det var blevet bedre, men nej. Det lugter stadig af harsk olie og der er ekstrem meget smulder i. Så ikke mere Equsana her. Vil ikke give 200kr for en sæk fodre af så dårlig kvalitet(lugter/smuldret)

• #25   14. sep 2013 Er det deres produkter generelt der skulle indeholde GMO?
    Jeg er for kort tid siden skiftet til deres vitaminer - Perform vit.
    Jeg har en allergi hest, der "lider" mest under berørings allergi. Altså har meget sart hud. Nu bliver jeg helt bekymret. Hele vinteren og i foråret har hun været fri for knopper, men har fået lidt(meget få) her i sommeren, tænkte det kunne være insekter (har dog gået med insekt dækken). Men når nu jeg tænker over det, passer det med at hun også blev skiftet over på Equsana i her i sommers.
    Det er selvfølgelig "et skud i tågen", om det er pga. det ene eller det andet. Men nu tror jeg da, at jeg ser mig om efter nogle andre vitaminer.
    Sidst startede knopperne også i det små, inden det spredte sig, og vi måtte ty til skrappere midler, end diverse shampoo fra doktor dyr smiley

• #26   14. sep 2013 StineErnlund<3 Min hest har en meget sart hud, et dækken der ligger forkert, en grime der ikke er polstret eller et underlag med en for hård kant, slider hans pels af.. Han er meget følsom også over for insekter.. sådan har han altid været, og det er ikke blevet værre siden jeg skiftede over til Equsana.. smiley

• #27   14. sep 2013 Jeg startede med at fodre min fjordhoppe med foder fra Equsana, efter kort tid fik hun kløe og knopper på hele kroppen. Stoppede med det samme med at fodre hende med det, og efter to uger var det hele væk.

Har hørt om MANGE tilfælde hvor hestene får kløe og andre gener i huden pga Equsana

• #28   14. sep 2013 Jeg føler bare ikke lige at jeg tør tage chancen og fortsætte, da jeg nu har søgt og læst mig til at der er flere der har set problemer - som måske har noget med foderet at gøre.
    Er helt sikker på at der er mange der fungere fint på det. Sådan er det jo med alting. Men når det så er sagt så tør jeg ikke satse hendes velbefindende, da hun er i farezonen for at allergien udvikler sig noget mere aggressivt, hvis det for alvor går i udbrud igen. Nu er min jo selvfølgelig også lidt "speciel case", men hun er kun lige blevet 4, og skulle helst ende sine dage pga. alderdom smiley Så derfor er jeg lidt pylret om man vil smiley hehe

Må på jagt igen smiley

• #29   14. sep 2013 Det kan være så mange ting den reagerer på.
    Min tidligere hest kunne ikke tåle noget så almindeligt som lucerne. Så alt med lucerne fik ha skæl og knupper af.
    Du må bare gå systematisk til værks og udelukke forskelligt foder lidt efter lidt til du finder ud af, hvad det er, den ikke kan tåle.

Kommentér på:
Hest med skæl bliver fodret med Equsana!

Annonce