Blogger
26. feb 2013 Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Hvor hurtgt mister hesten sin kondition? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lagt syg i næsten 14 dage nu. men hvor jeg har kæmpet mig ud i mellem tiden. Dvs Mandag, Tirsdag og onsdag fik han helt fri. Torsdag og Fredag blev han redet helt normalt, uden jeg kunne mærke forskel på ham (ud over han er blevet lidt tyk, det går så hurtigt med ham).
Lørdag blev han longeret af min mor, søndag og mandag fik han fri igen fordi jeg lå død, tirsdag longerede min mor så igen. I går tog jeg ud og red lidt uden saddel fordi jeg troede jeg havde det godt nok (inkl meget trav, dog intet gallop). I dag er jeg død igen og han bliver derfor longeret af min mor igen igen.
I morgen og Lørdag, har jeg tænkt mig, ligegyldigt hvor slemt jeg har det, havde jeg tænkt mig at skulle ud og ride længere tur på ham.
Alt i alt er mit spørgsmål, tror i han fint kan klare den jagt på Søndag, når de sidste 14 dage har været så forskellige?
Tyk er han blevet, men han virker ikke til at have andre former for mistet kondi eller lign.
Men da jeg simpelthen er så overpylret omkring ham fordi han er 17 (jeg mistede min første pony som 14 årig pga slid efter at være elev pony, så alt derover = død for mig ved det mindste).
Så hvor hurtigt dør sådan en kondition? Burde han ikke snildt kunne klare det? Springene er maks 80 cm.
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
Min hoppe mister kondi af at gå uden træning i en uge..
Men min lille tykke haffer er altid i god form fordi han løber og leger på folden
Jeg ville træne liidt mindre hårdt end normalt de første to gange, og så elmers køre på igen
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.109
Spørgsmålet er da nok mere om du kan klare det God bedring og held og lykke med jagten!
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Camilla
Haha ja det jo det! Ellers ligger jeg mig bare ned og lader ham klare det. Tak skal du have
Blogger
Kompedal
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
Hvis de ikke holdes ved lige kan hesten heller ikke være i "topform" i uger efter..
Men tror ikke du skal være så bekymret DD.
Efter som de har været i gang lidt så kan det jo selvfølgelig godt være de ikke er i topform.. men alligevel nok godt kan holde til det hvis du bare tager det stille og roligt
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Det tog omkring 14 dage for min egen hest at miste stort set hele hans muskelmasse, men han er også blevet sat på boksro og gik fra sin konkurrenceform til at måtte skridtes max 30 minutter om dagen - og så forsvinder konditionen vanvittigt hurtigt!
Men er din blevet holdt lidt i gang, som du skriver og stadig kan motionere sig selv på folden, så vil jeg ikke fraråde dig at tage afsted
Blogger
Hvor hurtgt mister hesten sin kondition?