{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At lægge en hest til biddet.
  • #1   8. sep 2013
    Hvad menes med " Hvad siger i til det? " :o).
    Og hvilke hjælpe midler har du oplevet folk bruge, samt hvorfor spørgsmålet " er det synd for hesten " - syntes du det, ellers har du oplevet det? :o)

• #2   8. sep 2013 Ingen hjælpemidler! Det skal komme af sig selv, at hesten selv suger lidt ned og frem smiley Det er ihvertfald hvad jeg har lært smiley

• #3   8. sep 2013 Mener du at hestn skal bøge nakken, ford man hiver i tøjlen?
    Jeg syntes det er rædselsfuldt, at se en hest, som bliver holdt konstant i munden, for at den skal knække i nakken!

Hvis man træner hesten fra bunden af, er det muligt for den, at bære sig korrekt, uden brug af tøjlen!
    eksempel: http://25.media.tumblr.com/tumblr_masym0xMJO1rht269o1_500.jpg
    Dette er en ældre hest, som inden, den kom til sin rytter, har haft problemer rent anatomisk, men som du kan se, er det gennem træning lykkedes at få den til at bære sig korrekt, og uden at man holder i tøjlen!

Løs tøjle, det kommer af sig selv, når hesten har styrke til det, og der kan godt gå år før det viser sig, og hesten har styrke nok i hele kroppen!

• #4   8. sep 2013 Mht, de problemer hesten har, så kan du bla. se det på bagbenene. Leddene går lidt mere markant ud, en dhos andre heste, pga. af en skade, såvidt jeg husker .. Men alligevel, går den i piaffe for løs tøjle, og bærer den fulde vægt på bagparten, i fx levade.

• #6   8. sep 2013 Som Louise h siger.. og nu er brenderup altså også bare for genial ! Jeg er igang med at se om jeg kan uddanne min ricco efter hans principper, jeg kunne dog godt bruge en kvalificeret underviser smiley jeg har kun en hiv og træk, frem frem frem underviser, og det nægter jeg at spilde vores tid på !
    Desværre må vi ikke få udefra kommende undervisere så jeg både ser efter nyt sted at stå og efter god kvalitets undervisning smiley

• #7   8. sep 2013 Min egen hoppe samler jeg blot tøjlen en smule op på og lægger schenklerne lidt til, så tager hun selv kontakt til biddet. Det samme gør den hingst, jeg rider i øjeblikket. Jeg har brugt oceaner af tid på longearbejde i kapsun eller grime med min hoppe, så hun har lært at bruge kroppen korrekt, og jeg har ligeledes brugt laaaang tid på frem-og-ned arbejde under rytter. Hun kan da stadig spænde op, når der er noget, der strammer i rumpetten, men generelt er hun vældig nem fortil.

Jeg synes ikke det er synd for en hest at kunne gå til biddet. Det handler jo ikke bare om "at bukke nakken" på hesten, men at den er afslappet, svinger med ryggen, træder ind under sig og er i balance. Opfylder hesten disse ting, kommer holdningen fortil ganske af sig selv. Jeg synes egentlig at enhver hest burde kunne rides til biddet, det det for det første giver en mere behagelig ridetur for både hest og rytter og for det andet øger det hestens holdbarhed, at den er afspændt og i balance, så den ikke risikerer at snuble eller spænder så den laver aflastningsskader på sig selv. Uanset hestens brug, bør alle heste kunne gå en fornuftig LC dressur.....

• #8   8. sep 2013 For at hesten kan rides frem til hånden skal du have både ben, sæde og tøjle med i din ridning.

Sædet styrer, sammen med lår og til dels schenkler, farten,
    Ben, her menes schenkler, styrer sammen med vægten retningen
    Tøjlen styrer rejsningen i halsen og hvor lidt meget hesten er stillet og rammet ind.

Det er ikke synd at ride hesten frem til biddet/hånden
    Men det er synd hvis man bruger biddet tim at opnå en falsk holdning, som ikke kommer bagfra..

• #9   8. sep 2013 Okay tak smiley

Kommentér på:
At lægge en hest til biddet.

Annonce