{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.192 visninger | Oprettet:

Max vægt på galop heste?? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har tænkt på at jeg måske gerne vil i praktik i hos en træner med en stald med galop heste (hvis jeg kan).
Men galop heste (væddeløbs heste) er jo sådan nogle fine fuldblods nogle der skal løbe riigtig stærkt og er vandt til at gå med små 40 kilo jockeys så hvor mange kilo må de gå med til træning? Jeg tror ikke de vejer sååeh meget de heste..
Ja jeg ved godt at det er lidt et latterligt spørgsmål og at de stadigvæk er alm heste men jeg tænker de er jo så dyre og fine og skal løbe meget stærkt så er der normalt en vægt grænse sådan nogle steder? Hestene er vel imellem 155 og 170 tror jeg?
Nogle der ved det? eller tør komme med et gæt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Max vægt på galop heste??
  • #1   5. sep 2013 max væggt for løb er 54 kg smiley det ved jeg da jeg har en bog det står i smiley

  • #4   5. sep 2013 Tak! men jeg mener ikke til løbene, bare til en alm træning eller hygge skov tur smiley

  • #6   5. sep 2013 Ja jeg har regnet ud at jeg vil veje imellem 15% af de mindste hestes vægt og omkring 11% af de størstes vægt, jeg er heller ikke i tvivl om at de ikke bliver overbelastede men når de skal løbe og trænes skal de vel kunne løbe hurtigst muligt? smiley

  • #7   5. sep 2013 Det kan sagtens være en fordel at have en tungere rytter på dem ind i mellem smiley

    Jeg hjalp til med monté træningen af en travhest sidste år, og jeg vejer nok mellem 15-20% af deres kropsvægt. Det var ikke noget problem, det var jo ''bare'' træning.


  • #8   5. sep 2013 Smut - Heh det lyder godt! jeg kan jo ikke hamle op med de små tynde jockyer smiley

    Nu spørger jeg lige meget dumt, men hvad er monté træning? smiley


  • #9   5. sep 2013 Da jeg hjalp med træningen af galopheste, vejede jeg knap 55 kg - og det var i overkanten. Det var udelukkende fordi der blev lagt et godt ord ind for mig, at jeg fik jobbet smiley

  • #10   5. sep 2013 Jeg vejede 68 da jeg hjalp i galopstald. Jeg red hestene når de ikke skulle løbstrænes men lære skov osv at kende.
    Monte er travløb hvor man rider i stedet for at køre


  • #11   5. sep 2013 Simone - Uh det lyder ikk godt.. jeg vejer 70 kilo -_-

    Det lyder da godt nok til at der er forskel på kravene rundt omkring? smiley


  • #12   5. sep 2013 Jeg tror bestemt kravene er forskellige fra sted til sted.
    Men modsat Tine B, så red jeg både løbetræning med hestene, og trænede dem generelt med skovture mv.


  • #13   5. sep 2013 Ja, monté er travløb, med en rytter på ryggen i stedet for en kusk i vognen ;o)

  • #14   5. sep 2013 Så man må ikke løbetræne med hestene med mindre man vejer omkring de 50 kilo? o_O

  • #15   5. sep 2013 ^ og hvis du ikke kan finde en galopstald, så kan det altså VARMT anbefales at finde et sted hvor du kan monté træne hestene. Det er super fedt. Jeg var også udelukkende på galop-hestene da jeg kom ind i hele det miljø, men efter at have monté trænet et par gange, så var jeg helt solgt. Det er super fedt! smiley

  • #16   5. sep 2013 Jeg har udelukkende været i én galopstald og der hed kravene max. 53 kg. Men jeg vil ikke sidde og sige at reglerne ikke kan være forskellig fra stald til stald smiley

  • #17   5. sep 2013 Smut - det lyder da ret fedt! smiley

    Simone - Puha så skal jeg da på en noget hårdere kur hvis jeg skal veje under 53 kilo -.- smiley


  • #18   5. sep 2013 Jeg kan også anbefale dig at finde nogle travheste og hjælpe med ridetræningen.
    Mange travere bliver jo også galoptrænet, så lidt galop kan du da få lov at ride, og i forhold til at hjælpe med at træne travere er din vægt ikke noget problem.
    Løbsvægten for en monterytter er minimum 65 kg og der er ingen maks, og mange travere trænes med en højere vægt end det.

    - Rikke


  • #19   5. sep 2013 Hm så det er bare galop heste der kun må rides af meget slanke mennesker.. en skam, kunne ellers godt tænke mig at komme i praktik i en galop stald. smiley

  • #20   5. sep 2013 Du kan jo altid tage ud og snakke med en træner, det er jo nok forskelligt fra stald til stald som sagt.

  • #21   5. sep 2013 Da min veninde arbejde i galop stald var kravene max 50-55kg og max 155-160 i højden. Hun var i 3 forskellige smiley

  • #22   5. sep 2013 Trine - Hvad lavede hun med hestene i galop stalden?

    Og jeg tænker da at de godt burde kunne trænes med mere vægt på for så får de jo nemmere ved at løbe til løbene når de så kun bære 50 kilo? smiley


  • #23   5. sep 2013 Hun trænede løb. Hun vejer 50 kg og er 155 høj, så hun var ved at uddanne sig til jockey. Desværre fik hun en skade i ryggen ved et styrt inden hun nåede en ordentlig karriere. De steder hun var, ville de ikke have ryttere over de 55 kg da de jo starter hestene allerede som 2 års, så belastningen på deres ryg og ben skal være så lille som muligt. Så holder de længere. ( hvilket jo hænger skidegodt sammen med at tilride dem allerede som 2 års smiley )

  • #24   5. sep 2013 Men ehm, jeg er ikke igang med at uddanne mig til Jockey.. ej jeg håber da at jag kan få lov at ride dem der hvor jeg kommer hen, selvom jeg er 169 høj og vejer 70 kilo, jeg ville dog ALDRIG sætte mig op på en 2 års.. smiley

  • #25   5. sep 2013 Du kan altid spørge smiley Du får højst et nej smiley

  • #26   5. sep 2013 Ja det kan jeg smiley

  • #27   5. sep 2013 Find evt. en amatør træner, jeg kan ikke sige om de professionelle stalde har vægt og højdekrav til deres arbejdsryttere. Men de to amatørtrænere jeg har redet ved og den jeg stadig rider hos har ikke krav. Lige nu er de bare glade for at have en stabil rytter, da det kan være svært nogle steder at skaffe arbejdsryttere da ikke alle har mulighed for at komme rundt og ikke alle kan ride galophestene eftersom de ikke altid fungerer helt som en ridehest.

    Jeg vejer nok +/- 65 kg pt. og rider al dagligt arbejde hos en amatørtræner, jeg går også de hurtige arbejder på hestene.


  • #28   5. sep 2013 Må jeg spørge hvor henne du rider for amatør trænere? smiley
    Skal man ikke have en vis erfaring før amatør trænere kan bruge en? smiley


  • #29   7. sep 2013 What, max. 52-54 kilo? Det er bestemt ikke sandt! smiley
    Jeg vejede 62 da jeg begyndte, normalt siger man 65.
    Hvad hestene går med til løb kommer an på deres handicap, vægtlettelser hos jockeyen, samt selve løbets vægt.

    Og så har vi i hvert fald også en amatørrytter her i landet, der vidst nok har en lavest ridevægt på 65, og hun har da en pæn mængde ridt smiley


  • #30   7. sep 2013 Undskyld hvis jeg spørger dumt, men vejer stederne en inden man får jobbet smiley ?

    Og i så fald, bliver man så vejet med tøj på? For så vejer man jo også automatisk mere fordi tøjet også vejer noget.

    Jeg spørger af ren nysgerrighed, jeg er for stor en kylling til overhovedet at overveje den del af ridesporten smiley


  • #31   7. sep 2013 Taha - Heh det tror jeg ikke de gør? Måske hvis man er/vil være Jockey men ikke hvis man bare vil arbejde med hestene og i staldene. De kan vel også godt se om man er en størrelse 44 eller 34 smiley

  • #32   7. sep 2013 Nej du bliver ikke vejet, men de regner med at man oplyser en rigtig vægt smiley
    Og som sådan er det sjældent et job, da man vidst ikke må få penge "bare" for at komme og ride hestene hvis man er amatør smiley


  • #33   7. sep 2013 Nej jeg regnede skam heller ikke med at få penge for det overhovedet smiley

  • #34   7. sep 2013 Hehe ok, tak for svar smiley Og ja, self kan de se forskel på 34 og 44, men kom bare til at tænke på hvis de vægtregler var så strenge at det hed max 54, så kunne det måske være lidt svært at se om man vejede 53 eler 56 - alt efter hvordan man er bygget smiley

    Og ja, tænkte ikke lige over at man ikke fik penge for det, men var som sagt også bare nysgerrig smiley


  • #35   7. sep 2013 Jeg tror det er de færreste der er så stramme ved hensyn til vægt, så længe man ikke vejer mere end omkring 65 kg. Og det er ofte først når man begynder at ride løb at der rigtig kommer krav på hvad man skal veje smiley

  • #36   7. sep 2013 Jeg skrev til en af dem der ejer en væddeløbsbane (eller bestyre den?.. noget.. han var ihvertfald venlig smiley ) han sagde at der ikke rigtig var vægt krav til travtræning og skov ture på galop hestene men at de nødigt (altså trænerne) ville have ryttere på 65-70 kg til at galop træne hestene (tal han selv kom med, jeg skrev ikke min vægt til ham) men hvad betyder det? er en på 70 kg fuldstændig bandlyst eeeeller?..:P

  • #37   7. sep 2013 Ikke bandlyst, men måske ikke førstevalget hvis der står mange ryttere i kø. Jeg rider i Nordjylland og her er amatørtrænerne spredt rundt lidt over det hele. De fleste rider selv egne heste i træningsarbejdet, men nogle får andre til det eller vil gerne have hjælp enten nogle dage om ugen eller hvis de har en del heste der skal ride da disse trænere gerne har et arbejde ved siden af.

    Dem jeg rider ved nu, går hjemme på pension eller sådan, de har en stald fuld af heste men vi startede kun de 2 op i år da jeg er ene om at ride dem i denne sæson og jeg har også arbejde ved siden af. Og er det fx skolepraktik (folkeskolen) der er tale om kan man sagtens komme ud til sådan en stald. Min lillesøster var praktik i en uge hos dem.


  • #38   7. sep 2013 Sisse - Er det en galop stald du er i? smiley

  • #39   7. sep 2013 Ja, det er ren gallop smiley

  • #40   5. okt 2013 jeg har selv løbsheste (travheste) og der er nu ikk så meget forskel på dem og galop heste størrelses mæssigt altså... jeg vejer selv 58 kg og ridetræner dem. har før haft søgt om at få hjælp i stalden (da vi har 4 heste, og jeg har et fuldtidsjob) og vil da lyve hvis jeg ikk sagde at størrelsen på rytterne ikke betød noget.. men man kan sagtens veje 70 kg og ride super godt og skåne hestens ryg, og så ville jeg ikke tænkte det var galt, omvendt kan man også veje 70 kg og bumpe hesten hårdt i ryggen fordi man ikk har styr på hvad man laver, så tror det er meget individuelt..

    som regl er det bare ryttere på under 60 kg der har muskler og kropsvægt til at bære sig selv oppe på en galop/trav hest...

    men gå selv ned og spørg et sted, så de kan se hvem du er.. - og så ha lidt selvtillid med på vejen smiley


  • #41   6. okt 2013 Team Nøhr !

    Jeg tror nu ikke der er særligt mange der vil have 70 kg op på deres galophest, de fleste ligger nok grænsen et sted mellem 60-65, hvilket heller ikke er mere end de fleste maks. har på til løb smiley


  • #42   6. okt 2013 De er godt nok unge de galopheste, ikke så sært man skal være meget slank for at ride dem smiley

Kommentér på:
Max vægt på galop heste??

Annonce