25. jun 2008 Følger: 278 Følgere: 886 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Den dejlige følelse af alt går ned af bakke. {{forumTopicSubject}}
Åh ja, kender I det dejlige uheld? Det tror jeg vidst nok lige jeg mærkede i går.
Min hest står opstaldet hos en privat familie med 4 heste + min.
Jeg sad for første gang på deres fjordhest i lørdags hvor vi sprang 90 cm. Vi tog en spontan beslutning om at jeg skulle starte 2 ponyklasser på hende om søndagen i vores rideklub, og ja hvem havde troet jeg fik en 1 plads med 0 i hovedrunde og omspring og 38 sek i omspring. Skide sej fjordhest som vandt over de andre ponyer!
Dog da jeg så skulle springe for hest med min egen kom min veninde over og sagde at min hest var halt højre bag var der nogle der sagde på tilskuer pladserne.. så jeg var jo tudefærdig..
Elsker bare når ens dag bliver ødelagt på den måde..
Sidste gang måtte jeg også melde fra ved springstævne med min egen fordi det tordnede og lynede..
sep 2012
Følger: 41 Følgere: 33 Heste: 10 Emner: 37 Svar: 569
Håber du og din hest snart er på benene igen : )
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 886 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Ja, det gør jeg godt nok også.....
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
Det sidste halve år har været et helved for mig!
Landeur blev ved med at være halt on/off, og dyrelægeregninger kunne ikke sige hvad der var!
Min mormor fik fjernet brystet pga brystkræft og har derfor været utrolig syg det sidste lange stykke tid!
Så jeg kender alt til det!
Men det er heldigvis blevet bedre, og både hest og mormor er raske nu!
Håber din hest snart bliver klar igen!
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
okt 2009
Følger: 66 Følgere: 65 Heste: 1 Emner: 177 Svar: 1.842
Jeg har hundetravlt for tiden og måtte så akut til tandlægen i fredags og få lavet en rodbehandling (hvilket kommer til at resultere i en regning på omkring 2000 kr.) og her i går blev jeg ramt af forkølelse... Hesten ser jeg ikke meget til og jeg har så sindsygt mange udgifter i denne måned at jeg ikke får råd til noget som helst til mig selv Øv med øv på...
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
jun 2008
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Jeg er lige begyndt at få undervisning på min part igen, glæder mig til hver time men jeg er så skide forkølet at jeg knap kan trække vejret på hesteryg... Der ud over har vi lige fået at vide min farfar har kræft. Min søster flipper enormt meget for tiden og jeg har über travlt med lektier og arbejde og bare komme igennem de enkelte dage.
jun 2008
Emma åh ja, det kender vi vidst alle! God bedring, og held og lykke med det hele!
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 128 Heste: 6 Emner: 245 Svar: 1.874
Vi skulle have vores ridebane for 2 - 3 måneder siden, men nej der er et kæmpe hul og folk lover de kommer gang på gang. Så fordi vi rider på en lidt ujævn mark er Olivia så blevet halt (Heldigvis rengående igen) dog kan hun ikke rides derhjemme da hun jo bliver halt.. Så blev Thor endelig klar til stævne osv. nej han har fået ondt i ryggen pga. en skrue i sadlen har været sprunget, så sidst jeg skulle have undervisning var han uren på venstre bagben og han var lige blevet klar til at vi ville prøve at trave ham (han skal lære alt forny)
Så i dag skal vi ud en Johs Ågråd Sørensen i håb om han kan finde ud af hvad der er med ham da han også låser meget til højre.. Og hvergang han lige er blevet klar igen så nej... det er forny..
maj 2011
Følger: 148 Følgere: 113 Heste: 7 Emner: 45 Svar: 1.179
Jeg har de der perioder med hestene engang imellem, hvor jeg bare føler, der ikke sker noget. Nu er mig og Ronja så begyndt at ride ture efter hver træning og tænk engang? Pludselig har jeg mere end rigeligt overskud til træningen? Det er for lækkert! Og så er der de der perioder, hvor man kører død på den ene hest & hvor den anden, bare er i sit es .. Haha, trist, men sandt.
Bl.a. sidder jeg og smiler som en idiot på Jones og til stævner, skriver dommerne, at jeg ser lidt anspændt og ikke helt glad ud, på Ronja .. Oh god .. xD
mar 2009
Følger: 98 Følgere: 102 Heste: 6 Emner: 531 Svar: 1.757
Syge og skadet heste, mistet 2 heste/ponyer, intet der går min vej, dårlig undervisning gang på gang, noget der ødelægger min egen uddannelse i ridning så jeg ikke kommer nogen vegne, osv.
Det seneste er at jeg blev kastet af en hest og har nu brækket ryggen!
Og det går jo ud over mine drenge og vores træning går i stå.
Jeg er ikke heldig hvad heste angår, hvor andre bare slipper for sygdom og skader, og ikke bøvler på samme niveau. Men der er så nogle små glimt og gode stunder i mellem, der gør det værd at kæmpe for og beholde hestene!.. Man kan dog godt glemme dem, når tingene er allermest trælse.
Og ridningen!!! - ja, jeg er stadig nybegynder, på trods af 4 år, hvor jeg har kæmpet med at få ordentlig undervisning på en ordentlig hest, som er svært nok i sig selv, men når man så kommer rimelig godt i gang igen, så er der noget der skal sætte en stopper for det.
Men 1 skridt frem og så 2 tilbage, det er nærmest min melodi i hesteverdenen.
jun 2008
jun 2008
Håber da alt godt fremover.
mar 2009
Følger: 98 Følgere: 102 Heste: 6 Emner: 531 Svar: 1.757
Men jeg takker, og håber mit uheld er brugt nu. I hvert fald for et års tid.
Det må dælme også være nedtur, at præstere kanon på en andens hest (imod alle odds), og så får man bagefter ødelagt selvtilliden efterfølgende, fordi det ikke går så godt for ens egen hest. x)
Men det er bare typisk nogen gange!
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
Den dejlige følelse af alt går ned af bakke.