{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.032 visninger | Oprettet:

Respektløshed under ridning {{forumTopicSubject}}

Jae..
Jeg skriver dette forumemne, da jeg efterhånden er godt træt af, at nogle ryttere ødelægger det for alle os andre.

I dag kommer jeg kørende i en by tæt på mig, og ser først en cykelsti med en enkelt hestepære midt på stien. Jeg tænker "kæft, det ville jeg være træt af, hvis jeg ikke selv havde hest, og jeg skulle cykle der" men kører så videre, og lader som ingenting.
200 meter længere henne ser jeg endnu én.. Jeg tænker "nåe.. Folk er da vist ret ligeglade med andre".. Da jeg kører en kilometer længere hen ad vejen ser jeg en ældre dame (på ca. 75 år), som er ved at skovle/feje en hestepære væk fra sin indkørsel.

Helt ærligt?? Hvad sker der for folk? Har de ingen respekt for andre mennesker? Er de ligeglade med, at de for det første nærmest pisser på ikke-ryttere? og er de for det andet ligeglade med, at de pisser andre ryttere ned ad nakken?

FLERE OG FLERE STEDER BLIVER SPÆRRET TOTALT FOR RIDNING nu om dage, så hvorfor ikke værne om de steder, hvor vi endnu må ride?
Hvad går der fra jer, ved at hoppe af hesten og skubbe lorten til side med en pind, hvis ridestøvlen da er for dyr til at bruge til det?

Det er pissesurt for mig, at alle andre ryttere ødelægger min ridning, fordi jeg skal begrænses i, hvor jeg må ride henne.

Jeg selv hopper ALTID af min hest og fjerner klatter i skoven/byen, hvis den skider, fordi jeg VED, at på et eller andet tidspunkt, så har for mange turister brokket sig over, at der ligger hestepærer rundt over det hele, og så bliver skoven/cykelstien/vejen altså spærret for ridning!
Men så kan det irritere mig, at jeg 200 meter længere henne, kan finde ti hestepærer, som folk ikke har samlet op.. Hvad hjælper det, at jeg samler op efter min hest, hvis andre ikke gør?

Så sent som for et par år siden, blev en nærtliggende skov spærret for ridning også..
Hvor meget skal lukkes ned for ridning, før folk indser, at man godt kan være lidt høflig og fjerne sin hests efterladenskaber efter sig.

Det må da være det samme, som hvis ens hund skider på gaden.. Det fjerner man sg* da også!

Da jeg så den ældre dame stå og feje lort væk fra sin indkørsel, der slog det altså klik for mig! Hold kæft, hvor er folk da ufatteligt snævertsynede og respektløse..

Hvad er jeres holdning til dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Respektløshed under ridning
  • #1   28. aug 2013 Du har så ret. Det tager 5 min at lige skubbe det ud i rabatten hvor det ikke genere

• #2   28. aug 2013 Tak ! Endelig én, som forstår det!
    Jeg kan ikke se pointen i, at vi under ridning bare kan tillade os at skide på alt og alle - bogstavelig talt!
    Folk ødelægger det jo både for sig selv OG for alle andre.

• #4   28. aug 2013 Enig!
    Hvis det er specielle ridestier, så forstår jeg egentlig godt pointen i at lade det ligge. Det tror jeg også, at jeg ville gøre, for så er det jo ligesom meningen, at der gerne må være heste der..
    Men offentlige steder, hvor familien Hansen går eftermiddagstur.. det er simpelthen så respektløst!!

• #5   28. aug 2013 Jeg synes det er noget pjat, det du skriver.
    Vi snakker om en lort der er lavet af græs..
    Jeg ville aldrig selv hoppe af og fjerne en lort ude i skoven eller når jeg rider på vejen. Jeg kan godt se hvad du mener foran en andens indkørsel, men synes bestemt du og andre folk overreagerer.

• #6   28. aug 2013 Du er vel klar over at ryttere har ret til at lade det ligge? Hvis hesten skider på fortovet foran en indkørsel, er det ikke rytteren der står for at skule fjerne det, men ejeren af huset, ligeså vel som han skal skovle sne.

• #7   28. aug 2013 Jeg synes at når det er i byen, så skal man har sikkert rydde op efter sig, men jeg rider nede i en skov, hvor der er mange ridestier, og jeg må indrømme jeg bare rider videre.

• #9   28. aug 2013 Nu er det jo også sådan at en hest skal ses som et køretøj når den befinder sig i trafikken, så rytteren gør noget forkert når denne rider på fortorvet. Derfor ville jeg jo aldrig i mit tilfælde efterlade en lort å et fortorv - det problem er løst smiley

• #10   28. aug 2013 Og hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg ikke at de forskellige steder bliver spærret pga lorte, men mere fordi rytterene rider midt ude i bilsporene, frem for i vejkanten og på midten, så der kommer en masse huller i køresporet smiley

• #11   28. aug 2013 Hvorfor i skoven? altså medmindre det er på en af de der superfine stier (hvor man alligevel sikkert ikke måde ride) og det er midt på stien så gider jeg altså ikke fjerne det i skoven.. Men i byerne selvfølgelig, folk skal ikke gå og træde i hvad min hest har efterladt, mange går også op i at der ser pænt ud der hvor de bor og hestepære på fortovene er ikke lækkert. Desuden er det træls hvis folk begynder at hade ryttere og begynder at holde op med at tage hensyn når der kommer heste fordi vi heller ikke tager hensyn til dem. Vi er faktisk lidt dobbelmorale, vi forventer at de skal sænke farten, være stille og tage hensyn når vi kommer ridende men vi gider skam ikke tage en smule hensyn til dem ved ikke at lade hestenes lort ligge overalt, godt nok kan det ende med en død rytter hvis første tilfælde ikke bliver overholdt og max at nogen glider eller får øddelagt skoene i andet men alligevel.

• #12   28. aug 2013 Linette:
    Jeg er egentlig bedøvende ligeglad med, om jeg er i min gode ret til at lade det ligge!

Uanset hvad, så er der da flere og flere beviser på, at skove, stier, cykelstier og veje bliver totalspærret for ridning. Det har altså noget at gøre med, hvor megen hensyn folk tager!
    For fjerner folk deres hestlorte efter sig, og ikke bare lader ældre damer på 80 år fjerne det efter sig, så er der stor sandsynlighed for, at man fremadrettet må ride på netop denne vej igen en anden dag.

Jeg er VIRKELIG bedøvende ligeglad med, at jeg er i min gode ret til at lade det ligge, for det er f*ndme ikke rimeligt, at Fru Sørensen skal bruge sin dag på at rydde op efter mig og min hest. Det er IKKE i orden.

LineHeller:
    Ville du synes, at det var fair, at du gang på gang skulle rydde op efter andres hobby, bare fordi det ikke var et lovkrav, at de selv skulle gøre det? Ö
    ..
    Hvis du gang på gang skulle samle alt muligt fårelort op i din indkørsel, fordi det nu engang var en gammel mands hobby at gå ture med sine får gennem byen og lige netop forbi DIN indkørsel HVER gang?
    Eller hvis du gang på gang skulle finde sure fodboldstøvler i din opgang, fordi det nu lige var dér, folk synes, at de kunne tillade sig at lægge dem? NEJ ! Det er ens eget ansvar at rydde op efter sig selv og sin hobby!

Jeg mener virkelig, at det er respektløst, at lade andre mennesker rydde op efter ens egen hobby.. Har man hest, så er man også ansvarlig for de ting, som hesten efterlader. Om det så er skader på ting eller lorte på vejen - det er for mig et fedt. Man kan f*ndme godt rydde op efter sig selv.

og Line... at det bare er "græs", som hesten efterlader.. Jamen så skider jeg da lige på din trappe eller i din have.. Det er jo "bare" kartofler, æbler og mælk fra dagen før.. Det forgår jo en dag.. Aaahh. DEN holder IKKE! smiley

• Janni S
    Janni S Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 8
    #13   28. aug 2013 Herre gud altså.... ja præcis en lort lavet af græs. Folk kan da bare skovle den ind til roserne hvis den genere.

Når man vælger at bo på landet, kan der forekomme gyllelugt og hestelort i vejkanterne. Sådan er det.

Jeg forsåtr udemærket godt hvad du mener med dit indlæg... meeeen man kan altid finde noget at brokke sig over og noget hvor man ikke tager hensyn til alle. smiley

• #14   28. aug 2013 Men man skal jo ridepå vejen, og når en lort er blevet kørt over af en bilet par 100 gange er den jo næsten forstøvet. Så det er da ikke at være respektløs eller dobbeltmoralsk.
    Problemet er, at de fleste ryttere ikke ved hvordan de skal færdes i trafikken, eller deres mor siger at de SKAL ride på fortorvet så de ikke bliver kørt ned, og derfor efterlader folk deres lort på fortorvet, som rent faktisk skulle være efterladt på vejen! smiley
    Så noget mere undervisning i hvordan man skal færdes i trafikken burde faktisk være nødvendigt i/på en almindelig rideskole.

• #16   28. aug 2013 Helen:
    SUPERFINT opserveret! Det er nemlig også en af hagerne ved, hvis vi ryttere er uansvarlige og respektløse. For så gider folk da SLET ikke tage hensyn til os en anden gang. smiley
    Superfint! Endnu en grund til at være høflig og skubbe det til siden.

Jeg vinker & smiler blandt andet også altid til folk, som tager hensyn til mig & min hest i trafikken. Jo mere høflig ryttere er, jo mere hensyn bliver der taget. Sådan er dét! No doubt about it!

• #18   28. aug 2013 Ørkenfræser:
    jamen det er jo netop dét, jeg mener!
    Mange ryttere tager INGEN hensyn overhovedet. Hverken i deres ridning og forbipassering af andre, eller fjerner lorte efter sig.
    Men de kan godt sidde og råbe af en bilist, som ikke tager hensyn til dem.. Jeg tænker sådan lidt: "You get what you deserve"

• #19   28. aug 2013 hold da op en hidsigprop. Jeg siger ikke at andre folk skal rydde op efter mig. Læs lige mine kommentarer igen smarte.
    En menneskelort kan du da for guds skyld ikke sammenligne med en hestelort - så skal du da vidst have dine skolepenge tilbage.

Det mit budskab går ud på, er bare at en hestelort forsvinder lidt hurtigere end andre lorte, fordi den bliver efterladt på en vej og bliver kørt over 100 gange, så er den stort set væk. Og de folk der rider på et fortorv har tydeligvis lært noget forkert, for de skal ride på vejen - og når man rider på vejen efterlader man ikke lorte på et fortorv.

Desuden så er jeg fuldstædnig ligeglad om naboen efterlader sine sko i opgangen - hvis han gerne vil have sine ting stjålet smiley
    og hvis hr jensen går en tur med sin ged ude foran min indkørsel skal han være velkommen - en gedelort er ikke større end at man kan gå over den.

Jeg synes lige du skal klappe hesten. Det er fint du selv fjerner dine lorte (jeg fjerner selv lorte efter min hund) meen hvis der skal så lidt til at ødelægge din verden lever du et meget fantastisk liv - for der er større problemer i verden end en fuc*ing lort !

• #20   28. aug 2013 hvis alle mennesker tog hensyn til hinanden var der fred i verden......

• #21   28. aug 2013 enig, jeg hopper også altid af og skubber det ind til siden. Jeg har 3 skove i nærheden af mig, de er alle lukket for ridning..ØV ØV..

• #22   28. aug 2013 Line:
    Hidsig .. Jae smiley Men jeg har ret! Nu var det egentlig bare for at forklare dig, hvad det egentlig er, du skriver. At det forgår.. Jamen det er der så mange andre klamme ting, som også gør, men derfor behøver man ikke efterlade dem i andre folks indkørsel.
    Jaja, overdrivelse fremmer forståelse, men jeg mener nu stadig, at man bør have respekt for andre mennesker. Det er ikke alle, som synes, at det er hyggeligt, at skulle træde over ti lorte på et fortov.

Hvis vi forventer andre menneskers respekt for vores ridning, så skal vi også selv respektere andre mennesker.
    Jeg ønsker ikke, at den hyggelige stemning, som man møder, når man kommer ridende på hest, hvor folk vil hilse på hesten og give den en gulerød, forsvinder. Det er netop dét, som forsvinder, når folk gang på gang skal fjerne lorte på offentlige stier.
    Så begynder folk nemlig at tænke, at de skide heste da bare kunne blive på deres ridebane. Sådan skal det IKKE være!

Vi skal kunne færdes offentlige steder, uden folk ser negativt på det.
    For jeg kan sg* godt forstå, at folk begynder at se ned på ridning, hvis ryttere har den holdning, som du har!

Fint hvis du vil gå og fjerne lort hos dig, så vil jeg da klart opfordre folk til at ride forbi dig en tur, hvis de skulle få lyst. Der er alt og alle jo velkomne smiley Fedt for ryttere i din omkreds.
    Men JEG synes bare ikke, at det er i orden, at andre mennesker skal rydde op efter mig og mine heste..
    Det er i mit hoved bare helt almindelig dannelse og pli, at man tager hensyn til andre mennesker i sin ridning/hobby.

• #23   28. aug 2013 Kommer aldrig op igen, hvis jeg skal hoppe af, når min hest skider!

• #24   28. aug 2013 Jeg siger ingen steder at jeg efterlader lorte på fortorvet, eftersom jeg kender færdselsreglerne og rider på vejen. På vejen skal folk ikke gå, så ingen frygt for at træde på en lort.
    Min holdning er ikke ligegyldig, jeg skrev endda at folk skulle have en slags undervisning når de går på rideskole,der viser dem hvordan man færdes i den offentlige trafik - for så kunne det være at folk stoppede med at ride på fortorvet og red på vejen istedet smiley

Jeg går ikke selv og fjerner lorte efter andre - jeg lader dem ligge, for nu ved jeg hvordan en hestelort er lavet, så jeg ser det ikke som et stort problem at der ligger en hestelort smiley

• #25   28. aug 2013 Jeg skubber også altid ind til siden, når jeg rider udenfor matriklen - ellers fjerner jeg den helt, hvis det er indenfor rimelig gåafstand.

Jeg bliver dog også ret irriteret over dem, der sammenligner det med hundelorte.
    For det første: Nej, jeg kan ikke have en "hestepose" med og samle en 10kg. hestepære op og tage den med mig. Så folk der mener, at vi dicideret på samle op efter os, som hundeejerne gør, er for useriøse.
    For det andet (og det ligger lidt i forlængelse af det med hundelortene) så er hestepærer og hundelorte OVERHOVEDET ikke det samme. En hundelort lugter meget længere, den ligger meget længere, den er længere tid om at blive nedbrudt og der er mange flere af dem. En hestepære bliver ædt af biller i løbet af et par dage, eller forsvinder ved et enkelt regnskyl. Der er heller ikke den samme mængde skadelige bakterier i en hestepære. Personligt ville jeg meget hellere træde i en hestepære med bare tæer, end i en hundelort med sko på.

... jeg synes det er HELT fair at forvente, at pærerne i det mindste bliver skubbet ud i rabatten. De er trælse at jokke i, det fylder meget, og kan faktisk være farlige, hvis en bil kører hen over dem, fordi de er så glatte.
    Men folk bør også være fair og realistiske, og holde op med at sammenligne det med hundelorte. Heste er, ifølge loven, køretøjer, der har samme ret til at færdes på veje som biler, og så kan man jo ikke bare lige hoppe af og veje ind til siden hvis man er midt på en trafikeret vej.
    Folk skal være realistiske i deres forventninger, og så skal de kunne tale seriøst om det. Jeg er træt af, at folk bare brokker sig og lukker lort ud (høhø, lort).

Dialog, tak!

• #26   28. aug 2013 På offentlig vej, ser jeg ingen grund til at fjerne det. Men bliver tosset når der er en cykelsti hvor der ligger en hestepære. Mit pis går virkelig i kog, men mest fordi at en rytter har INTET at gøre på en cykelsti.
    Jeg kan godt forstå problematikken, men det som pisser mig mere af er at mange ryttere ikke har respekt for folks ejendom - det er alt for ofte at der bliver reddet på marker, i skove og ja på stier hvor de ikke må - og det ødelægger det for os andre! Jeg har taget flere ryttere ride på min mark fordi det "kun" er en græsmark - jeg bliver stiktosset hver gang. Der er masser af skove ude ved os, men de fleste må vi ryttere ikke færdes i - øv.
    Men ca. 2,5 km fra hvor jeg bor er der anlagt nogle ridestier - FEDT! - har endnu ikke haft mulighed for at bruge dem, men glæder mig til det. Dog går jeg tit ture der med hunden, og jeg oplever alt for ofte at der ligger hestepære de på stier hvor man IKKE må ride, og det er ofte stier som er lige ved siden af ridestierne. Det bliver jeg pist over, fordi jeg ville da være ked af hvis de nedlagde ridestierne fordi ryttere alligevel ikke overholder "reglerne" smiley

• #27   28. aug 2013 Den dag min hest efterlader en lort på fortovet, så venter der en stor skideballe til parten. For en hest har INTET at gøre på fortovet. Uanset hvor meget trafik der er.

Men så må jeg også sige at nej jeg samler ikke op efter min hest, eller skubber det til side. Hun går på vejen, i rabatten eller evt i kanten af en cykelsti. Og i skoven vil jeg da slet ikke samle op. Folk er i naturen og så må de da forvente at der evt ligger lidt natur på stien

• #28   28. aug 2013 Min holdning er, at rider man i tæt beboede områder eller i byen, på cykelstier eller des lige, så bør man lige stoppe hesten, stå af og skubbe pærerne ind i rabatten, hvor de ikke generer cyklister, fodgængere osv.

Men samtidig er jeg nødt til at indrømme, at har jeg hesten med i skoven, så rydder jeg ikke op efter den, hvis den besørger, medmindre det er på en sti, jeg ved, er meget befærdet.

Det samme gælder i øvrigt min hund; jeg har ALTID lommerne fulde af hundeposer, og besørger hunden i vejkanten eller på gangstierne, hvor det kan genere andre, samler jeg op, men besørger han i budskadset eller inde mellem træerne i skovbunden, så lader jeg det altså ligge.

• #29   28. aug 2013 Jeg ville rigtig gerne samle dem op, men jeg kommer aldrig op på min hest igen, hvis jeg skal af den først smiley

• #30   28. aug 2013 Nu er det sådan at det er ulovligt at ride på fortove og cykelstier, så lorten burde jo slet ikke ende der...

jeg fjerner kun lort der ligger på den vej der går fra gården og ud til hovedvejen
    jeg rider så også kun på offentlige veje og for det meste skider min hest kun i vejkanten og skulle det ske at hun gør det midt på vejen, ja så er den næsten væk når jeg kommer tilbage igen...

Jeg er så også ret meget imod at man stiger op på hesten fra jorden, da det giver en skævvridning i ryggen på den, så er man først hoppet af skal man til at finde noget man kan stige op fra...

• #32   28. aug 2013 Hold da op, som nogen kan hidse sig op, over en lort. Det er da godt, at vi er begyndt at køre i biler, så vi slipper for hestevogne over det hele, for dét ville da godt nok kunne give nogle slagtilfælde.

Jeg føler mig da helt heldig nu, fordi jeg har heste der er så dygtige, at hvis de endelig skal skide på tur, så bakker de røven ind i et buskads, eller går ind et sted med højt græs.

• #33   28. aug 2013 Camilla:
    Jamen problemet er, at det sådanset ikke er et spørgsmål om at hidse sig op .. Det er et spørgsmål om, at andre mennesker (som ikke rider eller har med heste at gøre) synes, at det er klamt. Så længe, at de synes, at det er klamt, så risikerer vi selv (som ryttere) i sidste ende at få rideforbud endnu flere steder.
    Jeg tænker egentlig mest på at redde min egen røv, når jeg siger, at vi alle bør fjerne klatter, som kan genere andre folk. For jo flere ryttere, som tager hensyn, jo færre rideforbud vil der være.
    Samtidig er det også et spørgsmål om at tage hensyn til andre mennesker. Som jeg skriver i mine indlæg, så synes jeg ikke, at det er andres ansvar at samle lorte op, fordi jeg nu engang har den hobby, som jeg har.

Det er egentlig ikke et spørgsmål om at hidse sig op..
    Blot et spørgsmål om at prøve at se det fra andres side. Jeg prøver faktisk bare at se tingene fra nogle ikke-rytteres side.
    Jeg prøver samtidig få nogle af de naive ryttere, som går og tror, at folk udelukkende ELSKER at møde en hest offentlige steder, til at forstå, at det faktisk ikke er alle, som nyder synet af heste offentlige steder, netop fordi, at vi bare lader vores hestes efterladenskaber ligge i indkørsler og på offentlige stier såsom cykelstier. Der er efterhånden ved at opstå et lille negativt syn på ryttere her hvor jeg bor, og det er da synd, at det skal være sådan, bare fordi folk ikke lige kan skubbe lorten til siden.
    At nogle så mener, at de aldrig kommer op på deres heste igen.. Jae.. Det kan jeg hvert fald godt på mine.. At mine heste så ikke er kæmpestore, det er så en anden sag.. Men dybest set burde det ikke være et problem at hoppe af hesten, og så finde en måde at komme op igen..

og.. nu skal det jo så også lige nævnes (når du nu selv bringer det med hestevogn op), at man jo har udviklet en slags lortepose, som samler lortene bag hesten, der trækker vognen. Så i hestevogn er det endda endnu nemmere at sørge for, at holde gaden ren efter sig.

Men igen.. Dette er ikke et spørgsmål om at jeg hidser mig op.. Nærmere et spørgsmål om at prøve at sætte fokus på, at ikke alle mennesker elsker heste.. og at vi bestemt ikke hjælper netop dé folk, til at kunne lide heste bedre, hvis vi bare rider i byen og lader hestene skide i folks indkørsler. Det synes jeg ærlig talt er for strengt! Det er ikke andre menneskers problem, at jeg har valgt at ride.

Men det er jo bar min holdning..
    At alle andre ikke er enige, det er så mit problem.. Så må jeg jo bare rende og rydde op efter dem, som ikke har samme mening.. Det er jo kun mig og alle andre med samme holding, som har et problem her.. Det er jo os, der er taberne. Ikke dem, som efterlader lortene.. De kan jo være ligeglade, for de slipper jo for at tage ansvar.
    Jeg selv kan godt finde på at holde ind til siden i min bil, hvis jeg ser en hestepære og så lige få den skubbet til siden.. Netop fordi, at jeg synes, at det er pissetrist, hvis rytteren, som har efterladt sin hests lort netop der, skal være skyld i, at jeg fremadrettet ikke må ride der..

Men det er da SUPERFEDT, at du har et par heste, som er høflige af natur smiley ;) ! Det er mine ikke.. De skider, hvor de vil.. så det må jeg jo hoppe af og fjerne.

• #34   28. aug 2013 LineHeller:
    Jeg er da ked af, hvis jeg har misforstået dit synspunkt. Det er superfint, hvis du overholder færdselsreglerne, men det er bare ikke alle, som gør det! Mange folk rider på fortove, på cykelstier og generelt på steder, som kan genere andre mennesker. Og når deres heste så skider på de steder, så er det bare at ødelægge det for alle os andre. Det var nærmere dét, jeg ville frem til..
    Samtidig fjerner jeg altså også klatter i vores skov, selvom det "bare" er græs.. Jeg ville nemlig være pissetræt af, hvis vores skov blev spærret for ridning, bare fordi jeg ikke har taget nok hensyn. Der mener jeg både via at fjerne klatter, ride pænt, tage hensyn til fodgængere og ikke jorde op ad store stier, hvor der kommer dybe spor i vejen.. Det er da det mindste, man kan gøre, for at bevare de rideområder, som vi nu engang stadig har.

Men jeg er stadig ikke enig i, at en hestepære bare er græs.. Jeg ville godt kunne finde på at proppe et græsstrå i munden.. Det ville jeg aldrig gøre med en hestepære.. og så kan kokager jo også sammenlignes med hestepærer. Det er jo også bare græs.. Ja! men det er stadig klamt på offentlige steder! Det er specielt ulækkert, hvis man ikke har med dyr at gøre. Hvis du virkelig ikke bryder dig om heste, men du konstant skal ud og feje lort væk fra din indkørsel eller fra cykelstien, så tror jeg bestemt ikke, at det hjælper på sagen. Og det er netop de folk, som i sidste ende får ret, når de søger om rideforbud på deres vej.
    Det er dét, der er mit problem!

• #35   28. aug 2013 Uanset om det står i loven eller ej, så viser man SELVFØLGELIG hensyn og lige gør så andre ikke skal skvatte i hestet pære smiley

Når jeg har haft holdt ridelejr, så har jeg faktisk været nødt til at indlægge et mini "kursus" i hvordan man færdes i naturen og trafikken, fordi rigtig mange slet ikke aner, dels hvordan man viser hensyn, men også hvad der er lovligt.

• #36   25. sep 2013 Jeg kan egentligt ikke se problemet i at det ligger der?

• #37   25. sep 2013 Mia:
    Det er fordi, at du er rytter..
    Hvis du ikke var rytter og generelt ikke brød dig om heste, så ville du synes, at sådan en hestepære midt i din indkørsel var SINDSSYGT ulækker.. smiley det er jeg sikker på!

• #38   25. sep 2013 Måske, men nu er jeg så også af den slags mennesker som rider i græskanten ud til vejen altså rabatten og for det andet skider min hest aldrig på tur. Virkelig! smiley
    Jeg syntes faktisk det er meget hyggeligt når jeg cykler fordi en hestepærer på vej i skole. Det minder mig sådan om min hest og hendes stinkende prutter! smiley

• #39   25. sep 2013 Alle jer der ikke kan se problemet i det her, kan jeg ikke lige få jeres adresser, for jeg gad faktisk gerne kunne lufte mine hunde i jeres forhaver/indkørsler smiley

JEG har nemlig heller ikke pligt til at samle lort op efter de 2, men jeg gør det da alligevel for at undgå at være til gene for andre smiley

Det ville da være skønt hvis jeg fremadrettet, bare kunne nøjes med at lufte hunde med skide trang i rabatten/indkørslen foran jeres huse, for det er jo det samme smiley
    Det er fandme så træls at skulle bukke sig ned og famle rundt med plastikposer, hver gang de kræ skal skide..

Sådan en hundelort er jo helt naturlig lige som hestelort smiley

• #40   26. sep 2013 Jeg er fuldkommen enig med dig, jeg cykler til skole hver dag og der ligger ca. 20 hestepære på én cykelsti.
    Jeg har nu selv intet imod det men, Ja folk der ikke er hestemennesker syntes nok at det er pisse nedern..

Kommentér på:
Respektløshed under ridning

Annonce