{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Øv.....handelsundersøgelse {{forumTopicSubject}}

Org, hvor er jeg bare træt af det hele lige nu ! Jeg har endelig fundet en perfekt køber til min hest, og det hele er bare skønt. Men så kommer vi til det trælse - handelsundersøgelsen - han gik igennem til UG, men så var der bare lige bøjeprøven, og han desværre ikke gik igennem..... det er 2 uger siden. Så tilbød dyrelægen at komme igen idag og tage en ny bøjeprøve, men desværre uden held. Det værste er at dyrelægen ikke kan fortælle hvad der er galt, og om han vil have varriere men af haltheden. Han har aldrig været halt før hos mig, og er trods alt kun 5 år gammel....Så nu står jeg lidt mellem en røngten undersøgelse, eller lade køber bortfalde. Men synes det er lidt peberet at skulle have så billig en hest gennem røngten. Og der er jo så mange delte meninger om den bøjeprøve.

Undskyld min lille ligegyldige indlæg

Emma

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv.....handelsundersøgelse
  • #2   28. aug 2013 Jeg havde uden grund taget røngen, for mig ville det være vigtigt at vide hvad den fejlede og om den lider af smerte smiley

• #3   28. aug 2013 Hvis du får lavet røgten så får du jo os selv en afklaring på hvad det er. Jeg ville gøre det, måske du er heldig køber ikke hopper fra hvis hesten ikke er alvorligt syg. smiley
    Pøj pøj med det smiley

• #4   28. aug 2013 Jeg ved ikke hvad din hest koster, men hvis køber virkelig er interesseret, kan i så ikke lave en aftale om, at køber betaler halvdelen af røntgen, hvis det viser sig ikke at være noget særligt.
    Altså jeg har været ude at kigge på en hest som havde et overben, som måske måske ikke generede den underliggende sene, dyrlægen sagde jeg skulle få taget et røntgen for en sikkerheds skyld, og det ville sælger ikke betale for, nu viste det sig, at der var andet i vejen også, eller havde jeg ofret den røntgen.

• #5   28. aug 2013 Min er ren i røntgen og har altid været det i bøjeprøve, men pludselig reagerede han på bøjning af det ene forben. Men uden forklaring på røntgenbillederne..

For mig er røntgen vejen frem smiley Alle heste kan bøjes halte

• #6   28. aug 2013 Bøjeprøve er noget lort.. Mange dyrlæger bøjer forkert eller for hårdt.. Ville få en anden dyrlæge ud og bøje den, og så tage røntgen af hesten..

• #7   28. aug 2013 Jeg ville køre den på et hestehospital og lade dem tjekke. De kan sige om den skal bøjes om, i røntgen eller scannes - jeg egå personligt ikke tilhænger af ryngten smiley

• #8   28. aug 2013 Bare husk at røgnten kun kan give dig et syn på knoglerne og ikke scenerne som jo bliver bøjet under bøje prøven! smiley
    Det er kun en scanning man kan se scener på smiley

Kommentér på:
Øv.....handelsundersøgelse

Annonce