Overlevelses tur med hest? {{forumTopicSubject}}
Jeg tænkte på at det kunne være SÅ fedt at komme på en overlevelses tur f.eks i Norges eller Sveriges skove alene i 1 mdr eller mere og endnu federe med hest, altså hvor man 100% skal klare sig selv og skaffe mad, ja jeg ved selvfølgelig godt at det gør man ikke bare lige og man skal da være over 18 og trænet og en million andre ting før man kan kaste sig ud i sådan noget, her tænker jeg bare lige på om en hest overhovedet kan klare det, altså det bliver jo uden fold andet en de timer man rider rundt om dagen og hvordan pokker gør man med foder og sådan for man kan jo ikke slæbe 1 mdr´s foder med i sadeltasker, kan en hest godt overleve på græs i 1 mdr? altså det gør de vilde heste jo så kan en ´tam´ hest også det? ja ville en hest overhovedet kunne klare sådan en tur?:)
jul 2005
Følger: 76 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 363 Svar: 2.475
Men hvis der bare er styr på drikke, og i ved der er massere af græs, ja så burde det kunne lykkedes dog skal i vel have noget hegnsværk med, hvis de ikke har lært at stå bundet i langt tov
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
Men er enig med Djarfur & LadyBlackSheep
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.003
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.903
Men - det kan godt lade sig gøre at tage hesten med på ferie en sommer, men du skal vide hvad du vil og hvordan du gør det. Jeg har boet midt i skovene i Småland og jeg drømte dengang om at sadle hesten og bare tøffe afsted (det mente mine forældre så ikke). Du og hesten skal kunne færdes i terrænet, du skal kunne læse kort og læse naturen. Jeg er personligt ret kræsen, så jeg ville ikke kun spise rødder og muldvarpe, men så kan man jo handle ind. Er vejret noget møg kan man jo finde en gård at overnatte på.
Men så er det heller ikke så "overlevelses" agtigt
sep 2008
Følger: 50 Følgere: 55 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 447
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.003
Overlevelses tur med hest?