{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Overlevelses tur med hest? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte på at det kunne være SÅ fedt at komme på en overlevelses tur f.eks i Norges eller Sveriges skove alene i 1 mdr eller mere og endnu federe med hest, altså hvor man 100% skal klare sig selv og skaffe mad, ja jeg ved selvfølgelig godt at det gør man ikke bare lige og man skal da være over 18 og trænet og en million andre ting før man kan kaste sig ud i sådan noget, her tænker jeg bare lige på om en hest overhovedet kan klare det, altså det bliver jo uden fold andet en de timer man rider rundt om dagen og hvordan pokker gør man med foder og sådan for man kan jo ikke slæbe 1 mdr´s foder med i sadeltasker, kan en hest godt overleve på græs i 1 mdr? altså det gør de vilde heste jo så kan en ´tam´ hest også det? ja ville en hest overhovedet kunne klare sådan en tur?:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overlevelses tur med hest?
  • #2   24. aug 2013 Altså. Man skal nok planlægge nogle lejre, hvor man ved der er vand osv. Hesten har jo ikke lært at klare sig selv, når den er opvokset i fangeskab, og den regner jo bare med at den får vand/mad når den har brug for det (som den jo plejer), og hesten kan nok ikke drikke rigeligt så, altså så den kan undvære et stykke tid.
    Men hvis der bare er styr på drikke, og i ved der er massere af græs, ja så burde det kunne lykkedes smiley dog skal i vel have noget hegnsværk med, hvis de ikke har lært at stå bundet i langt tov smiley

• #3   24. aug 2013 Jae, jeg ville ikke byde min hest det. én ting er at du synes det kunne være fedt, men den interesse tror jeg ikke ligefrem hesten deler. Selvfølgelig kan den overleve på græs, hvis den får nok af det, men det bliver lidt svært hvis man skal ride meget.

• #5   24. aug 2013 Tror desværre det er de færreste af vores "rideheste" der har psyke eller tålmodighed til at være i menneskekontakt eller stå bundet 24/7. Ellers skulle du måske prøve at købe dig til sådan en "rejse hvor der jo så ville være forberedt nogle lejre og foder til hestene men stadigvæk være i stil med noget overlevelsestur?:)
    Men er enig med Djarfur & LadyBlackSheep

• #6   24. aug 2013 Tak for svar alle:) I har nok ret i at man ikke bare sådan kan tage en alm ridehest med ud i vildmarken, men jeg tror da godt det kan lykkes, der findes jo heste der gør sådan noget, ved ikke om man kan kalde det jævnligt, men heste der har prøvet at komme på overlevelses tur:)

• #7   25. aug 2013 Jeg vil sige både og - det kommer an på hvad du helt præcis mener smiley

Men - det kan godt lade sig gøre at tage hesten med på ferie en sommer, men du skal vide hvad du vil og hvordan du gør det. Jeg har boet midt i skovene i Småland og jeg drømte dengang om at sadle hesten og bare tøffe afsted (det mente mine forældre så ikke). Du og hesten skal kunne færdes i terrænet, du skal kunne læse kort og læse naturen. Jeg er personligt ret kræsen, så jeg ville ikke kun spise rødder og muldvarpe, men så kan man jo handle ind. Er vejret noget møg kan man jo finde en gård at overnatte på.

Men så er det heller ikke så "overlevelses" agtigt smiley

• #9   25. aug 2013 men med hensyn til at overleve på græs ja så har min da levet på græs kun de sidste 4 mdr.... smiley men som der bliver skrevet højere oppe så kan den nok ikke nå at spise nok hvis du rider meget

• #10   25. aug 2013 Catrine - Ej hvor fedt! det må jeg da lige se nærmere på:)

Kommentér på:
Overlevelses tur med hest?

Annonce