{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Hjælp til ekstrem stresset pony {{forumTopicSubject}}

Min pony er efter gårsdagens besøg af køer (hvilke hun er ekstremt bange for), meget stresset.
Hun spiser stort set ikke, render rundt på folden, er ligeså spændt som en flitsbue og sveder hele tiden. Jeg ved godt det kun har været et døgn men kender jeg hende ret fortsætter det i nogle dage endnu. Er der nogle gode råd, til hvad jeg kan gøre for at hjælpe hende, da det tydeligvis tager hårdt på hende..

Har selv tænkt elektrolytter, men er ikke erfaren og kender ikke til brugen af dem - har i nogle forslag? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til ekstrem stresset pony
  • #1   16. aug 2013 Kan du fange hendes opmærksomhed med godbidder?
    I så fald vil jeg anbefale et par små opgaver som hesten er fuldt fortrolig med (f.eks. bak, flyt for pres eller lignende), og så beløn med godbidder. Det burde flytte hendes opmærksomhed fra det farlige, til opgaven, og hjælpe hende med at slappe af.
    Står hun alene, ellers så sæt hende sammen med en rolig hest (hvis muligt).
    Det lyder godt nok meget voldsomt hendes reaktion, er det kun pga. køer!?

• #2   16. aug 2013 tag noget mad og arbejd med hende på folden måske. bare du selv er rolig og snakker langsomt og dybt. du kan lave øvelsen hvor hun skal strække hovedet ned. det skulle virke i sådanne situationer smiley held og lykke

• #3   16. aug 2013 tag hende ind og giv hende en massage.. smiley

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 282
    #4   16. aug 2013 Missen: Jeg ville bestemt ikke anbefale at du går ind og giver massage. Du kan gøre en del mere skade end gavn. Lige som vi mennesker kan tage skade (taler af personlig erfaring) af en uprofessionel massage kan heste også.

Men til ts: Jeg ville anbefale at lave nogle øvelser fra jorden hvor hun lytter til dig, som Camilla T skriver. Ellers ville jeg ride noget dressur hvor hun bliver udfordret på sin koncentration og afledes fra stressen.

• #5   16. aug 2013 Jeg har svært ved at komme i kontakt med hende, hun tager da guffere fra mig, men det eneste jeg kan få hende til på banen er at gå frisk rundt langs hovslaget dog med flere brems og spjæt..
    At stå stille på banen er kun en mulighed hvis hun står og kigger i retningen køerne var i, så øvelser fra jorden ville være meget svært.. Jeg kan næsten ikke få hende ind i stalden, medmindre jeg snyder hende lidt og bruger en anden indgang. Var ude og ride idag hvilket var.. Rigeligt spændene..
    Hun står sammen med forholdsvis rolige heste, men speeder dem desværre også lidt op. Og ja det er kun pga køerne, det er sket før, denne gang blev hun dog på folden og undgik løbeturen mod motorvejen...

Kommentér på:
Hjælp til ekstrem stresset pony

Annonce