{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Spot en traver - her er svaret {{forumTopicSubject}}

I var sørme ikke helt så gode til at spotte traverne som I selv troede.

Nu ved jeg godt at der kommer en masse bagkloge svar, om at almindelige travere ikke ser sådan ud, men så er svaret bare - JO almindelige travere ser faktisk sådan ud, og hvis I tror noget andet, så er det vist længe siden I har været forbi en travbane.

Selvfølgelig findes der travere som er kantede og mindre pænt bygget, som nogle af jeg så flot beskriver dem, men det er jo netop derfor de bliver kasseret - jeg har bestemt set kantede og fejlbyggede heste hos alle andre racer også smiley

Og til dem som undskylder sig med, at billederne ikke er tidssvarende kan jeg så sige, at JO de er absolut tidssvarende.

Billede Nr 1: Speedy Crown = MEGET MEGET berømt traver.

Billede nr2: My Nevele = meget kendt traver.

Billede nr3: Tempelhueter = Trakehner

Billede nr4: Totilas = Trakehner

Havde billederne været af travere og fuldblod, så tvivler jeg på at I havde kunne se forskel.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spot en traver - her er svaret
  • #1   27. dec 2006 Iih så gættede jeg rigtigt smiley

• #2   27. dec 2006 Synes heller ikke de billeder der var, var af typiske travere, hvis man kan sige det sådan.

Men skidt, gættede rigtig ved en af dem smiley

• #3   27. dec 2006 Men, jeg gættede nu egentlig bare efter, at du nok havde fundet nogen flotte travere, og knapt så flotte andre heste smiley Vidste så ikke det var to smiley

• #4   27. dec 2006 LOL - jo almindelige travere ser jo netop sådan ud, og de to andre er absolut IKKE knap så pæne - de er da faktisk nogle temmelig kendte trakhenere.

Hvis jeg havde lavet spot en traver med fuldblod/travere, så havde I slet ikke kunnet se forskel.

• #5   27. dec 2006 Der var da ingen af jer der spottede begge travere, så I gættede jo sådanset ikke helt rigtigt - og læg mærke til at I begge to GÆTTEDE - I var jo ikke sikre i jeres sag.

• #6   27. dec 2006 Det er da lige meget om de er kendte eller ej, jeg synes ikke de er særlig pæne.

• #7   27. dec 2006 Hvordan ve du, at vi ikke var sikre i vores sag ? :o) Nej, jeg troede kun det var en af dem der var travere smiley

• #8   27. dec 2006 Og jeg synes stadig ikke de er særlig typiske -ligner ikke de travere man f.eks finder hvis man søger herinde. Og ved godt de der er "kendte" , men skulle jo ikke gøre nogen forskel smiley

• #9   27. dec 2006 *ved du

• #10   27. dec 2006 Synes måske det er lidt unfair at sætte to okay billeder ind af traverene og 2 virkelig dårlige billeder ind af de andre-

• #11   27. dec 2006 Lige mine ord Louise smiley

• #12   27. dec 2006 der er måske nogle traver som er tynde og har en bygning som for jer til at tænke "Aha en traver" men der er ret mange travere der har samme bygning som en DV osv... måske burde i tænke jer en ekstra gang om, før i bare siger "jeg ved hvilken en der er en traver" for det er jo forskelligt fra hest til hest om hvordan den ser ud... syntes det var godt hun lavede den test så folk der er ret rabkæftet og tror du kan spotte en traver ved hjælp af billeder, hvor andre racer også er på billeder.. syntes at folk måske skal tie deres mund mere end de gør i forvejen m.h.s til travere..

• #13   27. dec 2006 I er altså en smule sjove nu hihi

• #14   27. dec 2006 Jeg synes at det er pinligt, at I ikke vil indse at I måske har en forudfattet mening om hvordan en traver "ser ud" - nej, der er ikke mange travere herinde der ligner Speedy Crown, men de fleste der er herinde er jo heller ikke " i brug"

Hvad ialverden får jer til at tro, at ALLE travere ligner cykelstativer??

• #15   27. dec 2006 Louise B

ja, men forstår godt folk vil diskuterer det, for jeg ville da også være ret træt af at høre på folk der hele tiden siger "jeg kan kende forskel på en traver og en holstener" måske burde folk bare tænke sig om og sige "nej det kan jeg ikk" tror folk er bange for at virke *dumme* og ikk kan kende forskel mellem to racer, jeg er da heller ikk selv perfekt til det, men jeg siger da heller ikk at jeg kan.

• #16   27. dec 2006 Lise ©

Godt spørgsmål, måske folk tænker på tynde og hurtige heste når de hører ordet traver.. ærlig talt jeg ved det ikk smiley

• #17   27. dec 2006 Til
    Louise B

Traveren bliver diskuteret igen og igen, fordi os der har traver igen og igen og igen bliver banket i hovedet med folks tåbelige fordomme. De fleste af os med travere er en kende trætte af at høre på, Din hest har fået lav, fordi jeg ikke bryder mig om måden travere er bygget på - selvom folk igen og igen beviser at de rent faktisk IKKE aner hvordan en traver ser ud.

Der er også travere her inde, som er oprettet både under fuldblod og under blanding af racer, og sjovt nok så bliver disse travere ikke mødt med de samme fordomme, selvom folk jo "sagtens" kan kende en traver.

• #18   27. dec 2006 syntes da ikk denne her lige frem ligner et "cykelstativ"

(link fjernet)

• #19   27. dec 2006 Louise B

syntes også det er latterligt at det altid går ud over traveren (ved så ikk om det også gør med andre, men det gør det jo nok)... folk må bare indse de ikk er de bedste til altid at genkende en traver..

Du har ret, man kommer ingen vejne med at diskuterer det.. man bliver bare uvenner med nogle man ikk kender i virkeligheden.

Lise ©

Gir dig fuldstændig ret smiley

• #20   27. dec 2006 Hehe gættede på 1 0g 2, havde da 1 rigtig smiley

• #21   27. dec 2006 Det er fuldstændig rigtigt at der findes en hel del travere som ren ud sagt ser sølle ud, og det er oftest dem man ser i salgsannoncerne på HN osv. men der er jo netop en grund til at de er sat tilsalg på HN for 2000 - 5000 kroner smiley Det er BESTEMT langt fra alle travere der ser sådan ud.

• #22   27. dec 2006 men når først en traver bevæger sig, ja så er man ikke slet ikke itvil.. sorry...
    det er avlet til at trave, ikke at bevæge sig ydefuldt på en dressurbane... ( der er nogle enkle travere med MASSER af træning kan klare sig på klub plan)

• #23   27. dec 2006 Til Maria N

Igen en fordom smiley

• #24   27. dec 2006 nej det er skam ikke en fordom det er facs..
    ligesom shettere ikke traver som Dsp...

• #25   27. dec 2006 Okaj måske lidt udenom det hele men vil bare sige at indtil april i år så havde jeg aldrig haft med aktive travere at gøre.. Og jeg tænkte på dem som ret stræssede og til tider svære at håndtere... Vi har vu opstaldet hestene på en stald der alle de andre hestene er travere, de fleste i fuld træning...
    Jeg arbejder nu i stalden og lukker traverene ind og ud ++ Nogle ganger rider jeg dem (for at træne dem, jeg køn ik køre:p)

Jeg synes nu at man ikke skal tage alle travere under en kam men de heste jeg "arbejder med" er IKKE så "godt bygget" som speedy crown... Videre er nogle af dem ret dumme at håndtere og vil bare løbe afsted når jeg skal trække dem... Det er nok fordi de har løbeløbeløbe i sine hoveder... Nogle af dem er dog søde.. Det er de der endnu ikke har gået løb der er sødest at håndtere...
    At ride på dem er ik specielt sjovt andet end at det kan være lidt sjovt når de løber stærkt.. det skal siges at jeg trav-rider dem, IKKE dressur eller spring... Jeg mener nemlig travheste skal bruges til det de er avlet til for deres egen skyld...

Så fik jeg sagt det:p

• #26   27. dec 2006 Maria N

en traver kan sagtens nå langt inde for dressuren, og nej, jeg tror ikk nogen kan genkende en traver på dressur banen... man kan kun genkende dem (eller jeg kan kun) når man ser deres frysemærke, og deres hurtige trav på folden/banen osv

• #27   27. dec 2006 vu=nu
    køn=kan

• #28   27. dec 2006 Tiril R

problemet er bare som du siger at "de skal bruges til det de er avlet til, for deres egen skyld" nogle traver dur ikk til travløb, derfor blir mange unge heste kaseret og solgt til rideheste fordi de slet ikk dur til det.. så er det meget bedre de blir solgt til rideheste end at de blir trænet meget mere som er spild af tid og syndt for hesten

• #29   27. dec 2006 Ja de kan komme lang i dressur på kluplan, for deres gang bremser dem altså på længere sigt..(og hvis de så da overhovedet kan holde til det! )
    Men har hørt de er fremragende til at springe ( mange af dem) hvis de dog ikke har en masse bøvl med bentøjet pga af tidligere løb..
    Jeg syntes ikke jeg har forsomme,men er realist..
    Kan ikke forstå at man køber en traver og så forventer at kunne komme op at gå høje dressur klasser, når den nu ikke er avlet til det, men traveren har da en masse andre kvaliteter..
    Og jo jeg kan godt kende en traver på dens trav, helt sikkert og ja galoppen hmm ...(har selv tilredet et par stykker! )
    Så derfor ville jeg ønske alle dem som ejer en traver, kunne elske deres heste, som de endnu engang er avlet til, og ikke belære os andre om at de nu godt kan kommme Laaaaanngt i dressur, nu hvor de bare ikke er avlet til det!
    Jeg køber jo heller ikke en jyde , hvis jeg vil ride en masse springning!

• #30   27. dec 2006 Tiril

De travere som ikke aner hvad et travløb er, tænker ikke løbløbløbløb - og de er altså også HEEEELT anderledes at ride, end dem som er trænet til travløb smiley

• #31   27. dec 2006 Maria N

der er jo mange travere der ikk egner sig til dressur, og helt seriøst vil jeg dø af grin hvis en traver kommer langt inde for dressuren... syntes ikk at du kan sige du kan genkende en traver på dens trav og galop, for mange travere traver og galoperer som ALLE andre!!!!

• #32   27. dec 2006 hm ja måske gang som blanings heste , ja rigtig, men du skal ikke komme og bilde mig ind, at travere kan både trave og gallopere som en varmblods!

• #33   27. dec 2006 Maria N

det vil jeg med glæde bilde dig ind, mange traverer egner sig til dressur og har en fantastisk trav, måske skal man ikk bruge travere som har gået løb men nogle som ikk har, vil jeg væde med traver som en varmblod

• #34   27. dec 2006 Trine hehe, okay du kan altså ikke bilde mig det ind..
    men hver sin mening.. men glæder mig til at se en travere bevise sin kunen på højt plan i dressur smiley

• #35   27. dec 2006 Lise: Ja det er helt sikkert rigtig...

Ang traver som ridehest vil jeg sige at det er synd for den ligemeget om den har gået løb eller ej fordi den ikke er avlet til det og så vil dens krop ik være lavet til den tybe belastning spring og dressur (vel og mærke på lidt højere plan end klub) er... Man kan da sagtens få en traver til at springe højt, men det vil være svært for den at springe en hel bane wed tekniske udfordringer...
    Tiril R

• #36   27. dec 2006 Til Tiril

Nu er det jo langt fra alle der har ambitioner om at ride nogen form for stævner smiley

Til almindelig hygge ridning/ tur ridning er en traver præcis lige så velegnede som alle andre racer smiley

• #37   27. dec 2006 Lise: Det giver jeg dig ret i;)

• #38   27. dec 2006 Lise: ja det er helt rigtig, men hvad er det så folk bliver så sure over når folk siger de ikke er egnet til dressur på højere plan?

Kan ikke helt se fordommende nogle steder?

• #39   27. dec 2006 Til Maria N

Det skal jeg ikke kunne svare dig på, da jeg aldrig har været en af dem der bliver sur over, at folk giver udtryk for at travere ikke er dressurstjerner...

Til Theis .

Du har da fuldstændig ret, der er jo ikke ret mange trakehnere der er blevet til noget stort - hihihi!

• #40   27. dec 2006 Lise/Theis
    Er det ik fordi racen begynner pa T man ik kan bruge den til noget?? Det har jeg da ALTIG troet:p

• #41   27. dec 2006 ÂLTID

• #42   27. dec 2006 Nu har jeg ikk set de billeder..
    Men travere ser ofte ud som en alm ridehest! Jeg får nogle blade hvor der er en masse travere.. (har monté licens -derfor er jeg medlem af JVB) Man kan squ ikk se forskel på en traver og en ridehest.. Dem der siger at de "pæne" travere er "sjældne" ved ikke hvad de snakker om!
    smiley min mening.. Og har da haft en del med travere at gøre...

JVB står for jydsk væddeløbsbane.

• #43   27. dec 2006 Hvis i sad med det blad som jeg sidder med lige foran mig, vil i ikke kunne se om det var en traver ell en Dv med stor udstråling..

• #44   14. maj 2008 ej Speedy Crown er min hests tip oldemor

Kommentér på:
Spot en traver - her er svaret

Annonce