3. feb 2008 Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
Når det hele bare er TRÆLS! :( {{forumTopicSubject}}
Ja, lige et træls indlæg, har bare brug for, at komme ud med det..
Min elskede hest har slidgigt og jeg har indset, at hun aldrig blive mere end fold og skridtturshest i ny og næ.. Det i sig selv er bare noget træls noget..
Rider så på rideskole i stedet for og det var jeg sådanset rigtig glad for.. Men.. Da berideren har anset en ny beriderelev, skulle der byttes rundt på holdene og derfor skulle vi til indskrivning. Jeg fik så afvide, at vi fik en ny underviser. Ham den nye virkede rigtig dygtig og havde så meget håbet på, at det blev ham jeg skulle have undervisning af! Så kommer man ud og ser, at man skal have hende igen. Ikke er hun er dårlig eller noget, for det er hun bestemt ikke! Men nu har jeg lært en masse ved hende og trænger bare til at komme videre med en anden og lære noget nyt ved en anden.
Jeg var så blevet lovet, at jeg kunne fortsætte på en hest jeg normalt rider, der hedder Holly, da jeg bedst kan med hende. Jeg har svært ved at sidde på de andre og det irriterer mig meget og samtidig har jeg har haft forstuvet halebenet, så det går ind og gør rigtig rigtig nas, når jeg ikke kan sidde på hesten og derved sidder som en sæk kartofler og prøver at klemme mig fast.
Nå, men så går jeg over for at sadle den anden op, som jeg skulle ride på. Hesten står der godt nok, men er der noget udstyr til den? Nej da, for det ligger så åbenbart et ellers andet mærkværdigt sted. Så kan man rende frem og tilbage fra stald til ridebane, for at spørge hvor de forskellige ting er og så i øvrigt komme for sent til timen fordi der ikke er orden på det.
Og ja, hele er generelt bare ikke særlig organiseret derude og det synes jeg er enormt træls. Der er aldrig grimer til elevhestene, det vil sige, man er nødt til at se hvad man kan finde eller låne af nogen. Mange af sadlerne er rigtig ubehagelige, fordi man kan mærke gjordspænderne lige ind i inderbenet og det gør mega nas, for at sige det ligeud. Stigebøjlehullerne er så ulige, at du kan bruge sindsygt langt tid på, at få dem til at passe. Åh, det pisser mig bare af sådan noget, når der ikke er styr på tingene!
Er bare træt af, at jeg ikke har noget ordentligt at ride på. En hest jeg kan udvikle mig sammen med og få et godt venskab med. Jeg vil min ridning rigtig meget og derfor irriterer det mig, at det hele bare nærmest står stille. Ja, jeg lærer noget, men jeg kommer jo stadigvæk ikke rigtig så meget videre..
Beklager at det blev langt.. var rart at komme du med det..
Hvad har i lavet med hestene i dag?
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Hvor er det tarveligt at høre
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
Ja, det er bare træls. Der skal ikke særlig meget til at hyle mig ud af den lige pt, så lige så snart jeg havde sadlet af og sat hesten ind, satte jeg mig ud i bilen og tudbrølede..
feb 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 29
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
de dage hvor man bare er så svag er frygtelige!
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
jul 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 560
Kender det godt når man bare føler at det hele er noget lort. Jeg har lige haft et (pænt sagt) lorte år med min ene hest. Han har været dybt deprimeret og nærmest helt ødelagt psykisk, hvilket gjorde at han i den periode slet ikke var den hest jeg elsker og kender? Det har været så hårdt. Lagde ridningen, træningen og alt på hylden og ventede på at jeg fik ham hjem og gå og derved rette ham op igen. Nu går han herhjemme og jeg kan allerede genkende min gamle hest og håber på at jeg meget snart kan starte med at arbejde med ham igen. Men det har holdt hårdt.
Jeg håber også at tingene vender for dig til det bedre
Ellers har mine 2 heste haft tandlæge i dag, så jeg har ikke lavet det store med dem
feb 2008
DD: Kender det godt. Det er ikke altid der skal så meget til, for at vælte en af pinden
Sanni: Lyder godt nok ikke fedt! Hvor er det dejligt, at du er ved at få din gamle hest tilbage! og tak, håber jeg godt nok også..
Minder mig om, at min egentlig også skulle have ordnet tænder. Hun ligner en kamel når hun æder -.-
feb 2008
jul 2010
Følger: 133 Følgere: 120 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 154
Så ja, jeg kender godt de der dage hvor alt bare er lort, men så må man jo huske tilbage på de gode dage, og regne med at der kommer en ny, god dag imorgen
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.807
Lyder rigtig trælst, min pony fik også konstateret slidgigt, det var dog så slemt at den måtte aflives da den ville være halt hele tiden og skulle leve på medicin resten af sit liv Men så fik jeg så min mors unghest som jeg har nået at ride ca. 1 1/2 uge og nu er den så halt
feb 2008
feb 2008
nov 2008
Hvis du gerne vil have en anden underviser så kan du jo evt, skifte rideskole? Er der ikke en i nærheden af Billund som du gerne vil ride på? Så som Vorbasse, Sdr. omme, Ansager eller måske Grindsted (GRRK)?
feb 2008
feb 2008
feb 2008
nov 2008
Okay, hvis ikke man vil så skal man jo heler ikke, men hvis du gerne vil noget mere med din ridning kan du så ikke ride ved Allan engang imellem?
Grindsted er nu ellers blevet en rigtig dejlig rideskole efter Ole Hummelshøj, og hans 2 berider elever er kommet?
nov 2008
feb 2008
Nej, det kan jeg ikke. Vil ikke betale så meget, for at få undervisning af ham, når det kun kan være på elevhest.
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
nov 2008
Hvem får du undervisning af nu?
feb 2008
Gøtterup: Mette Busk.
Ved ikke hvad Allan tager, men ved at det vist er en del mere.
nov 2008
feb 2008
nov 2008
feb 2008
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Men jeg kender udmærket følelsen. Mit liv er for det meste et ret så sort hul. Det tager altid lang tid for mig at komme op af det hul, og jeg ryger hurtigt ned i det igen. Oftest tænker jeg bare, at livet er noget røv. Jeg er bare glad for, at jeg har min dejlige part. Hun er den, som holder mig oppe. Så fryd dig over, at du har en hest, og selvom, at du ikke kan ride på hende. Heste er dejlige uanset hvad, og de hjælper ofte en igennem svære ting.
Og så har jeg et enkelt råd. Det kan godt være, at du hader det – det gør jeg også selv – men det hjælper virkelig nogen gange at tude. Virkelig stortude. Ellers kommer man ikke af med følelserne, og de bliver bare ved med at ulme derinde. Tro mig. Har gået flere år, uden så meget som at få tåre i øjnene. Og nu er de nærmest ikke til at holde tilbage. Min verden bryder sammen af selv de mindste – eller uventede – ting. Et trin forkert, og mit liv er ødelagt. Jeg er meget skrøbelig - eller jeg er snare blevet det, men læg nu det på hylden et øjeblik – og er ved at lære mig selv, at det er ok at tude. Hvis verden er helt skæv, jamen så tud en smule, så føles alt nemmere bagefter
Hvis hele verden er imod en, så hjælper det også, som sagt, at tale eller skrive om det. Det er også det jeg gør med min veninde, Nadia, hun er den bedste veninde man kunne ønske sig, fordi hun giver sig tid til at lytte til mig, og det er så nemt at snakke med hende, at jeg ikke føler, at jeg bare læsser af på hende. Det er virkelig befriende. Men ud med al vreden, skuffelsen og sorgen
Jeg kender godt til gigt. Min hund har det i ryggen, og jeg har det selv stort set overalt i kroppen, og det er virkelig noget lort. Det er noget der bare smadre ens liv fuldstændig :3
Og du skal for resten være velkommen til at skrive, hvis du har brug for at snakke. Jeg er altid parat til at hjælpe
Når det hele bare er TRÆLS! :(