{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

Når udlån ender galt {{forumTopicSubject}}

Jeg trænede for mange år siden en meget speciel fuldblods hest som meget få kunne håndterer, da han var færdig med løb ville galop ejer aflive ham, men det lykkes mig at finde ham et godt hjem, troede jeg. Hesten blev trods aftale nogle år senere solgt videre og vi mistede kontakten desværre. Lykkes mig så at finde ham igen rent tilfældigt eller med hjælp fra oven måske smiley Daværende ejer var desperat for at komme af med ham og jeg købte ham fri og de skulle så leverer ham til mig og OOOH skræk og ve et skrækkeligt syn der nærmest døsig og total misrøgtet trimlede ud af traileren. Vi besluttede dog med det samme at han skulle på høj kant fik dyrlægen ud og begyndte så at fodre stille op og efter et halvt års tid begyndte den gamle kriger virkelig at se godt ud igen. Da jeg så for 2 år siden ca. fik alt for meget at se til med mange heste, lille barn og krævende job snakkede vi om at aflive to af de gamle krigere, men jeg nænnede det simpelhent ikke og endte med at finde den perfekte låner til min meget særlige dreng og alt gik godt indtil for et par måneder siden hvor jeg fik en bekymrende opringning at det ikke længere gik godt med hesten da låner var syg og fraværende og ikke ville tage sig af hesten i hendes fravær. Ud fra samtalen besluttede jeg med det samme at bestille lastbil og få hesten hjem. Der var lavet kontrakt udformet af advokat og har jævnligt modtaget info og billeder af hesten, men denne gang fik jeg så en halv død hest hjem, døende af sult, mit hjerte gik i stå og i stykker da Ditlev læssede ham af lastbilen og bebrejdede mig selv at hesten igen var blevet svigtet. Jeg er nu kommet dertil hvor mine heste kun kommer fra mig med vinger. Så trods at jeg troede alt gik fantastisk kan man da blive slemt overrasket over mennesker. Så pas nu på derude, det gør ikke ondt at få vinger smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når udlån ender galt
  • #1   7. aug 2013 Så tynd med betændte sår og vinter pelsen havde han ikke haft overskud til at tabe

profilbillede
  • #2   7. aug 2013 de skulle skamme sig dem som låner eller ejer og ikke giver dem det de skal bruge
    Kan kun give dig ret i det du skriver
    held med den
    VH
    Annette

• #3   7. aug 2013 Hvor er det hæseligt, at folk kan gøre det-.-'
    Den har det heldigvis godt nu:')

//Stephanie N M Poulsen

• #4   7. aug 2013 Skrækkeligt syn og utroligt man bare lader stå til

profilbillede
  • #5   7. aug 2013 Sådan så det meste af kroppen ud, nogle var helt friske og dybere og der rendte betændelse ud

profilbillede
  • #6   7. aug 2013 Efter godt 3 uger hjemme begyndte den gamle kriger at få glimt i øjet smiley

profilbillede
  • #7   7. aug 2013 Og efter ca. 6 uger begynder det hele at hjælpe bare lidt smiley

profilbillede
  • #8   7. aug 2013 Ja i kontrakten stod at ved det mindste skulle hun give besked og så bare sende hesten hjem, det burde være nemt, men man lader bare stå til

• #9   7. aug 2013 Min skønne dreng fodre lige den stakkels sultne dreng

profilbillede
  • #10   7. aug 2013 Den fjordhoppe jeg har. Har også været ude i noget skrammel
    Inden folk kan se det hele går at H til kunne de idet minste sende hest hjem igen så slap de også for den pine at se på hesten mere.
    Den ser ikke godt ud men man kan se forandringen bare på de 6 uger
    Det går stærkt med den rette behanling
    VH
    Annette

• #11   7. aug 2013 Folk forstår bare ikke at bede om hjælp, en opringning og så havde jeg bestilt lastbilen. Og tak, han begynder stille og roligt at tage form igen

• #12   7. aug 2013 Jeg har desværre også lige oplevet noget lidt ala den stil. Jeg red en haflinger hingst vinteren 2008, på daværende tidspunkt var han 20 år. Men frisk som en på 4. Super lækker hest og jeg var faldet pladask for ham.
    Ejer har flyttet meget rundt pga. mandens jobsituation så de har også boet i udlandet hvor hesten af gode grunde ikke har kunne komme med. Så han var blevet lånt ud - desværre endte han et sted hvor han blev "glemt" på en fold. Så han er også bare blevet mega tynd og har mistet glimtet i øjet. Han er blevet konstant stresset ligeså. Argh. Er så forfærdeligt sådan noget! smiley Jeg er så ulykkelig på hans vegne!

• #14   8. aug 2013 Julie læs hvad jeg skriver,havde kontrakt

• #15   8. aug 2013 Det er simpelthen forfærdeligt:-( Stakkels dreng...Bliver så ked af at høre at der findes mennesker der behandler dyr på den måde:-( Aldrig i livet om min dreng skal noget sted...Synes det er så synd at et mindretal af dårlige mennesker skal få ødelægge for alle de lånere der virkelig gør noget godt som mig selv engang...

• #16   8. aug 2013 Hvor er det klamt! Syntes alt for ofte det sker når folk udlåner deres heste, tror ikke jeg har hørt en positiv historie endnu fra udlån !

• #17   8. aug 2013 jeg har været ude for det samme, min datters pony blev lånt ud, også med kontrakt, da vi så ham efter 2 mdr var han skind og ben, heldigvis havde vi vores trailer med. så han blev læsset og taget med hjem,og fedet op igen :-). og det gør at jeg ikke låner en hest ud igen, det er rigtig kedelig da ikke alle gør sådan, men vi tør bare ikke at gøre det igen

• #18   8. aug 2013 Det er bare rigtig trist altså, jeg låner heller aldrig ud igen. Kontaktede endda på en pæn og ordenligt måde opstaldnings stedet for at få af hvide hvad der var gået galt, men fik en besked tilbage at jeg havde sendt en 100kg for tynd hest af sted for 1,5 år siden, han havde to forskellige forsko på hvilket var rigtig da han inden afrejse fik en knusning vi måtte behandle hvilket låner var informeret om og påstod at låner havde brugt i nærheden af 25000kr på dyrlæge da hesten var døende da hans mave var ødelagt og påstod den havde 5 kolik anfald dagligt og mave sår - fandeme frækt. Har så undersøgt nærmere og de dyrlæger der påtales kender ikke til hesten og hverken opstaldnings sted eller låner kan udleverer nogen journaler på hesten og har så efterfølgende blogget mig på Hg, facebook tlf og alt selvom jeg enlig bare bad om en forklaring,men jo nok fordi de har en rigtig dårlig smag i munden. Efter deres dårlige behandling og manglende svar og faktisk beskyldning om at jeg ikke havde passet hesten blev jeg sku så sur at jeg kontaktede dyreværnet som kigger på sagen og overvejer med min advokat at kører en sag så de må betale for at få hesten på ret køl igen. Og her fejler hesten mærkeligt nok intet udover han er sulten, så han var døende ja, men af sult !

• #19   10. aug 2013 de er da ikke så lidt frække, men det gør at vi der har prøvet det, ikke tør låne vores heste ud, selv om der andre der kan finde ud af det smiley kender desværre mange der har stået i det sammen, lige nu har jeg en opstalder der er igennem det samme, hvor de køre en sag med advokat,glad for at du har din hest hjemme igen smiley

Kommentér på:
Når udlån ender galt

Annonce