{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.809 visninger | Oprettet:

Tør hoste under ridning {{forumTopicSubject}}

Hej kære HG'ere smiley

Jeg har en hyp der er begyndt at hoste.
Der var INTET fredag hvor min søster fik en tur på ham både i galop og det hele.

Søndag da jeg så kommer op på ham (det skal lige siges at der LIGE var vandet i ridehuset og der var meget tungt) hostede han helt vildt og voldsomt. Jeg stoppede og prøvede igen i går. Der var hoste, men kun da galoppen tog fart. Der var stadig en smule fugtigt, men intet at bemærke.

Han hoster ikke på fold, når de løber rundt derude eller i stalden/boksen.. Kun under ridning..

Har i nogle mirakelkure eller ide'er til hvad der kan være galt?
Heste har hostet meget hos mange her på det sidste og det skal til slut siges at han lige HAR været igennem en tur hvor han fik penicilinkur af dr. dyr. - derefter blev det godt. - indtil nu.

Der er ingen snot at se hverken under ridning eller noget smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tør hoste under ridning
  • #1   6. aug 2013 Jeg pjejer ar give den lidt hvidløg i nogen dage, det hjælper rigtig godt. Du kan enten putte det i foderet eller gemme det i æbler, gulderødder osv.

• #2   6. aug 2013 Følger lige med smiley

• #3   6. aug 2013 Køber mig fattig i hvidløg i morgen.. Kæft mig og Stanley kommer til at dufte som en drøm smiley

• #5   6. aug 2013 Jeg synes hvidløg er noget af det bedste man kan gi heste der hoster! smiley

• #6   6. aug 2013 Ja, som de andre siger hvidløg. Ellers prøv at vande hestens hø mm. og lad den stå ude 24/7.

Jeg har desværre en hostehest som lider af både asmatisk bronkitis og svage lunger, så han er på en stærk medicinkur for 3. gang og noget stærk alveoleudvidende medicin.. Han har det rigtig strengt for tiden.

• #7   6. aug 2013 Jamen en hoste hest som nogle af jer har, bliver ikke normale igen eller hvordenan ? Spørger fordi min har en alder af 22, og det er jo kommet meget pludseligt.. Håber lidt at det er fugten og støvet der har været, der har givet ham lidt vejrtrækningsproblemer, da han ellers også ville hoste under aktivitet på fold smiley

• #8   6. aug 2013 Prøv at giv det lidt tid.
    Hvordan lyder hestens vejrtrækning generelt? Er der en hvæsen i? Og kan du se hestens næsebor udhvide sig når den trækker vejret i hvile?

• #9   6. aug 2013 Min hostede for 5 uger siden. Jeg fik en dyrlæge ud og lytte på lungerne, og det viste sig at han havde fået en virus, som havde givet slim i lungerne. Han fik ventipulmin i 3 uger og kun skridt for lange tøjler i 4 uger. Nu får han hvidløg dagligt. Så jeg vil råde dig til at få en dyrlæge ud og lytte på lungerne smiley God bedring

• #10   6. aug 2013 Ja, en lille smule hvæsen og hans vejrtrækning er tung når han er i arbejde.. Han trækker vejret med det bageste af bugen. Hans næsebor er normale i hvile

Jeg tror skam også at dr. Dyr skal ud en tur, desværre

• #11   6. aug 2013
    Min hostede ganske enkelt fordi det er så møg tørt vejr.
    Det stoppede under ridning da jeg købte et net til næsen og satte på grimen eller trensen under ridning.

• #12   7. aug 2013 Støvet i det tørre vejr kan selvfølgelig også have noget at sige, men nu var det jo ekstremt fugtigt i ridehallen fordi der lige var vandet, så tænker at fugten går i lungerne?

• #13   7. aug 2013 Lige en update:

Der var ingen hoste idag overhovedet under ridningen dog bliver han meget hurtigt forpustet og trækker vejret tungt. Jeg tænker at en virus måske har været inde og give ham lidt problemer med lungerne og nu er han ved at være ovre det, men lungerne er stadig trætte, derfor svær vejrtrækning.
    Jeg er begyndt på det hvidløg der, og har dem i små fede. - Dog er han meget klog og tager dem fra, han vil sku ikke have dem! Der er så en gylden mellemvej, nemlig at dyppe de små fede i noget af det slikstads der altid er i staldende og vupti! - Den kloge narrer den mindre kloge;)
    Så stævnet på lørdag er stadig en mulighed, men hopper nok fra i den sidste klasse så han kun skal springe en klasse.
    Tak for rådene alle sammen. Hvidløgskuren er sat i værk og har nu en hest der lugter som shawarma kebab.... smiley

Kommentér på:
Tør hoste under ridning

Annonce