Alle som har hesteopstaldet på Amager, kig (: {{forumTopicSubject}}
Hej!
Da jeg snart får hest og den skal opstaldes på Amager (Tømmerup sportsrideskole) leder jeg efter nogle som måske har part eller hest hest derude så jeg kan få nogle såkaldte ridevenner (: Eller bare på Amager generelt (ved der er nogle rideskoler væk fra Tømmerup, i nærheden)
Jeg har redet dig i mange år men kun tim timer og kender ikke de gode ridesteder.
Om mig selv:
Jeg er en pige på tretten og hedder Nicoline (: Jeg har redet på samme rideskole i 5 år, lige siden jeg startede med at ride (så kan I vidst selv regne ud hvor lang tid jeg har redet)
Jeg har en kat og ser mig om efter en pony (:
Jeg har ikke haft part før så veninden (eller vennerne) må gerne give tips og råd ti le nførstegangskøber. Jeg rider næsten LB i dressur, men er kun "hygge" springer indtil videre, da jeg aldrig har haft lysten til at springe..
Jeg ved en del om HMS (Horsemanship) og det er klart noget jeg skal udforske i når jeg endelig kan kalde mig ponyejer. Jeg ved også om at ride cordeo og træne hesten i det, tricks og små tillidlege ved jeg også en del om.
Da jeg aldrig har redet uden bid er jeg logisk nok ikke bidløs, men så snart jeg kender min ponse, bliver biddet lagt på hylden og en sidepull kommer på (:
(^ I må meget gerne have samme instilling angående HMS og ride uden bid, og ved lidt om det)
Jeg har hellere ike prøvet at ride ude uden sadel eller bade med heste før, så det må I meget gerne lære mig!
Hilsen Nicoline (:
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 371
1) Kig efter en pony i en god alder, og som har prøvet lidt af hvert. Du vil ikke i gang med at skulle lære den ikke at være bange for cykler, eller være nervøst anlagt.
Sørg altid for, at hesten du prøver, prøves både på bane og på tur.
2) Der er kæmpe forskel mellem rideskoleponyer og privatejede ponyer! Ofte er ponyerne på rideskolen blevet så store vanedyr, at der er meget lidt egentlig ridning, og meget mere en pony der følger instruktørens kommandoer af gammel vane. Forvent, at du får en pony, som opfører sig anderledes. Også fordi, at den flytter når du køber den.
3) Bare fordi, at mange vælger at ride uden bid, er det ikke altid ensbetydende med, at man skal. Bidløs er en super fin løsning, til dem som har heste med specielle mundstrukturer, som generes af bidet, eller hvis hesten fx har sår. Det er nogle anderledes signaler man bruger som bidløs, så derfor er det også en ting, som hesten skal lære. Vær opmærksom på, at du ikke selv har redet bidløs før, så du kan have svær ved at vide hvordan du lærer hesten det. Køb evt en hest der kender signalerne, eller vent, til du har mulighed til, at få en til at hjælpe dig. Der er også nogle heste, som ikke fungerer på bidløst, og som kan blive stressede over de nye signaler. Bare fordi man "kan", er det ikke ensbetydende med, at man "skal".
4) HMS - horsemanship, er ikke en rideform, men simpelthen et term, for folk som har omgang med heste.
Super fint, at du ønsker at arbejde ud fra hestens præmisser, men pas på, da mange har misforstået mange af de teorier som anvendes, og man ønsker at få tilliden til hesten, ikke at miste den.
5) Når du køber ponyen, så sørg for at få en handelsundersøgelse med røntgen, og hav papirene i orden. Der er så mange mennesker som forelsker sig i den første og bedste, og køber den i samme øjeblik, og ugen efter har den en skavank, som forhindrer at den bruges til ridning.
Held og lykke med det.
jan 2012
Følger: 19 Følgere: 12 Emner: 15 Svar: 56
Det ikke så meget fordi jeg synes man skal. Synes bare det er så interessant og så.. Spændende, så vil gerne lære det. Og angående HMS, jeg ved godt folk misforstår det og er selv bange for det går i kage med hesten misforstår mig, men jeg ønsker selv at lave kurser når jeg bliver ældre, så det skal bare i sving!
Tak for dine gode råd (:
jul 2011
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 292
Jeg har selv hest på tømmerupvej dog lidt mere nede i den anden ende af tømmerupvej Jeg har arbejdet super meget fra jorden, da min hest har manglet rigtig meget grundridning og været rigtig uopdragen. Så hvis du en dag skulle få brug for nogle råd, kan du bare kontakte mig
Men, men, men, du skal nok ikke forvente at komme ret meget i skoven og du skal heller ikke forvente at hesten er på fold mere end en time om dagen, hvis du står på tømmerup sportsrideklub. Jeg har selv redet der en del på nogle parter og du skal selv lukke hesten på fold og tage den ind... De fleste af hestene står alene, når de så endelig er på fold. Det synes jeg lige at du skal tænke over ellers synes jeg at det er et fedt sted, da der både er ridebane og ridehus på stedet!
jan 2012
Selvom jeg har bemærket de fleste heste står piv alene og den ene ridebane bruges hele tiden af rideskoleeleverne og ridehuset.
Jeg håber bare der en skov i nærheden medmange ridestier (ikke den der er ldit længere nede af vejen ved rideskolens ene indgang) og nogle marker man kan tonse derud af!
Men jeg synes helt klart vi skal tales ved om noget HMS, du kan jo evt vise mig lidt så jeg ved hvad det er "med hænderne"!
jan 2012
For ligenu kender jeg INGEN der laver det med sin hest
jul 2011
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 292
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 371
jan 2012
Sabina: Det ved jeg godt, me ntak for hensigten! Igen, heh (:
jan 2012