21. jun 2007 Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 244
Min part / bidløs ridning {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg var lidt i tvivl om enme overskriften, så håber det er sigende nok
Men! Jeg har en passer på min dejlige hest! Hun passer ham 2-3 dage i ugen (gratis) og har passer ham i et år nu !
Hun er den bedste passer jeg kunne ønske mig , og behandler min hest som var det hendes egen og altid med rolig hånd som jeg forlanger man skal ..
Jeg blev for 8 måneder siden fast bidløs rytter på ham! Og han fungere for mig bedre uden bid når der skal rides dressur en sjælden gang hvis vi skal på en ny tur , eller ud på store veje o.l så tager jeg bid på ham (fordi hjernen mener det mere sikkert! ) Ellers aldrig
Men kernen i alt dette er at min passer en dag så mig få undervisning og sys han gik rigtig godt med det bidløse og hun ville selv prøve . Nu har hun så redet bidløs på ham 10 gange ca. Men har droppet det igen! Men da jo personligt rider efter princippet "kan han rides uden bid, så der ingen grund til at give ham bid på".
Så jeg vil høre jeres mening om jeg godt kan tillade mig at sige hun kun må bruge bid på tur ! ?
Og helst kun hvis det er "farlige" ture, som ude ved de store veje osv . Eller steder der er nyt for ham ?
Tak for svar på forhånd
jun 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 244
aug 2011
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 252
aug 2013
Følger: 1 Svar: 25
Selvfølgelig.
Din hest, dine regler.
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
Men hvorfor stoppede hun med det bidløse igen?
Måske er hun utryg uden bid? Eller en anden grund? Tag en snak med hende og hvis hun er bange eller lignende, så tilbyd at du hjælper hende i starten med det bidløse?
Det er om at snakke sammen, sådan I kan finde en god måde sammen
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Hvis hun havde misbrugt bidet, går jeg jo udfra du havde stoppet det for længe siden, så jeg har svært ved at se hvorfor hun ikke kan forstætte med bid, når nu det er det hun har det bedst med.
jun 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 244
- men ja jeg må nok tage en snak med hende
Michelle W - det er et princip! Han kan rides uden og han nyder at blive redet uden bid !! Han er en meget trofast hest og kan 98% af alle gange styres med stemmen, så kan jeg ikke se nogen grund til at han skal have bid i munden . Når han er fuld ud styrbar i bidløs og kan rides for stemmen samt benene.
Det hele pointen er at jeg syntes princippet i at jeg er bidløs fejler lidt, når min passer så ikke rider bidløst!
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Jeg ville bare overveje om det er værd måske at msite en god part over... for jeg tænker at når hun nu har prøvet at ride bidløs, og af den ene eller anden grund har følt bedre tilpas med bid, så risikerer man jo hun ender med at finde en anden part... hun har vel haft en grund til at skifte tilbage.
Man kan self spørge til årsagen, måske der bare skal et par undervisningstimer til for at løse et evt problem, men jeg ville kraftigt overveje hvor meget jeg ville stå fast på at hun skal ride bidløst...
okt 2009
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 1.267
Min part / bidløs ridning