{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

Mundkurv {{forumTopicSubject}}

Hej
Min oldenborg er blevet en anelse tyk. Nu er hun flyttet på nyt græs, og jeg er bange for, at forfangenheden melder sig. Jeg vil sige, at hun aldrig, i sit 13 årlige lange liv, aldrig har været forfangen eller har haft tegn på det.

Ville det være dumt, at give hende mundkurv nogle timer om dagen? Hun går på døgnfold.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundkurv
  • #1   1. aug 2013 Nej det vil være godt hvis du ikke har andre muligheder . Jordfold + hø f.eks. . Kavan går med mundkurv hele døgnet, det har gjort underværker for ham.

• #2   1. aug 2013 Okay.
    Jeg har bare tænkt, at starte med en time og så gradvist øge det.

• #3   1. aug 2013 Når du starter - så hold lige øje med om din hest stresser op.. det er temmelig frustrerende pludselig ikke at kunne spise så meget som den plejer.. smiley Hvis den græsser fornuftigt og roligt - så lad den beholde kurven på.. Den skal lige finde teknikken, - du kan evt. hver gang den gør det fornuftigt - stikke den en lille godbid i kurven, så den forbinder kurven med noget godt smiley

• #5   1. aug 2013 Tusinde tak.
    Drager af sted efter en i morgen smiley
    Hellere mundkurv, end en forfangen hest.

• #6   1. aug 2013 Køb nu en ordentlig en - smiley .. Jeg anbefaler Greenguard inkl. den grime der hører til - det virker smiley

• #7   1. aug 2013 Jeg synes bestemt ikke det er en dum idé at give den mundkurv på. Hellere forbygge end fortryde. Det er jo forsent når den er blevet forfangen.

min olde går med mundkurv netop pga hun havde øget puls i begge forben samt blødning i den en hov. Så hun fik den lige på og hårdt.
    Det tog hun meget pænt og vendte sig hurtigt til den.
    Jeg giver så roepiller inden hun får mundkurven på, så jeg ved der er noget i maven, forat undgå en evt. kolik.
    Hun kommer så på jordfold om natten sammen med en foldkammerat hvor de får hø. De kommer helt af sig selv om aftenen og der er bare en dejlig ro i flokken. Dog går de os ved siden af hinanden.
    Jeg synes det er synd hvis hun skal gå med den 24 timer i døgnet, samt det kan gå ud over tænderne.
    Min har Greenguardmundkurven. Jeg har også den billige grimemundkurv, men den bryder hun sig ikke om at have på.
    Jeg har skåret en tremme ud for at hun bedre kan nippe græs samt sat gaffatape på en side der er under hagenfor at undgå gnavsår. Så har jeg sat plus om remmene også for at undgå gnavsår.

• #8   1. aug 2013 Min oldenborg har ikke øget puls eller blødningen i hovene. Men som du siger, Anette S., hellere forebygge end fortryde.

Jeg kigger både på greenguard kurven, og den anden fra Horze. Tror nok, det bliver greenguardmodellen, med grime. Synes dog den er lidt dyr, men altid billigere end dyrlæge tegningerne smiley

• #9   1. aug 2013 Greenguard er dyr - men grimen holder længe. Og hvis du ikke har en udbryder hest - så holder kurven også. Hold øje med remmene, de holder ikke voldsomt godt, men her kan strips / Kabelbindere forstærke. Og Gaffatape på den bageste del af kurven for at undgå gnavsår på hagen. Jeg har bestilt en "reservekurv" - så jeg er sikker på at have hvis den anden går i stykker.. dyrt men hellere det end en syg hest smiley .. Kavan har nu tabt ca. 60 kg på 40 dage..

• #10   1. aug 2013 Det bliver greenguard-modellen smiley og hvis hun taber sig, så er det jo ekstra dejligt smiley

Kommentér på:
Mundkurv

Annonce