677 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Foder til 2 års?? Foder til 2 års??

Hej

Når nu min 2 års vallak kommer ind på stald igen her til
d.1 september vil jeg gerne starte med at fodre ham.

Han fik ikke krybbefoder hos avler (som jeg har købt ham af)
men hø ad libitum.

Men har ikke en klap forstand på heste foder, for da jeg havde Shakur blev hun bare fodret med det de havde på det ridecenter hun stod på, så de lavede en foderplan til hende.

Så hvordan ville en komplet foderplan se ud for sådan en lille gut, der så småt er begyndt at komme med nogle små gå ture og lidt jordtræning.

Han får selvfølgelig også hø ad libitum hvor han står nu, men vi skal selv sørge for foder, hvilket er fint, men skal bruge lidt hjælp...
Så har du forstand på foder må du gerne skrive hvad
du syntes han skal have af foder og mineneraler og vitaminer
Gerne hvilket mærke!!

Det skal lige siges han er ret kræsen, da han ikke er vandt til andet end hø...
Han har dog fået lidt smag for gulerødder og lucerne

På forhånd tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til 2 års??
  • #1   27. jul 2013 Alt afhængigt af om han nemt tager på eller ej, ville jeg vælge Horselux Grow eller Hippolyts Pre Alpin NaturMineral.....

• #2   27. jul 2013 Jeg vil gå i den lokale foderbutik og spørge om de kan lave en foderplan til dig smiley

• #3   27. jul 2013 Jeg bruger
    Pavo Podo Grow, som jeg selv syns er rigtig godt.. Min egen hest på 2 år, for det og hun vokser fint og har god huld på det..
    Der er alt i det, som en hest kan få brug for

• #4   27. jul 2013 Tusind tak for jeres svar smiley
    Har kun nået og læse om Horselux Grow (læser om de andre med det samme) som jo lyder super, men vil det så sige at han vil være dækket ind med alt og så bare hans hø ad libitum?

• #5   27. jul 2013 Yup, med Horselux Grow er han dækket ind, kanon føl-plage foder i min optik smiley

• #6   27. jul 2013 med Pavo podo grow er han også dækket ind med alt, også bare hø ved siden af..
    Det for min hele året rundt

• #7   27. jul 2013 Super fedt med jeres hjælp når man intet selv aner om det!!

Jeg vil kigge på det i anbefaler, det vigtigste er bare at det er god kvalitet,
    men det er svært at vælge når man ikke ved hvad det er præcis man skal kigge efter!!

Hvis nogen lige kort vil sætte mig lidt in i foder, så skal i være mere end velkomne smiley

• #8   27. jul 2013 Min får også pavo podo grow(som er minus havre, hvilket er et stort plus), hun får det hele året rundt, da det er rigtig vigtigt i deres voksenalder at de får vitaminer, mineraler osv som de skal bruge. Så hvis jeg var dig ville jeg allerede starte nu. smiley når de så er færdig med at vokse engang, kan de nøjes med sommervitaminer, om sommeren. smiley Min er 2 til november, og har undersøgt det meget da jeg heller ikke har haft unghest før.:-)

• #9   28. jul 2013 Det vigtigeste er at det ikke er smækfyldt med stivelse, og at der er de korrekte forhold mellem f.eks Ca:P, som der er i Grow... Skal der være moderat stivelse i, er det vigtigt at det er forarbejdet korrekt, dvs forspiret og varmebehandlet.. Dog er min smertegrænse personligt 20% stivelse og så skal den daglige mængde ikke være særlig høj...
    Pavo Podo Grow dækker ikke korrekt ind ved anbefalet mængde, sådan er det med det meste af Pavos foder, så der skal man have det kørt igennem et foderprogram under alle omstændigheder... Jeg er ikke fan af Pavo smiley

Man kan fortælle stolpe op og stolpe ned omkring fodring

• #10   29. jul 2013 Jeanette

Fortæl endelig smiley
    Vil vildt gerne vide en masse om det?
    Eller hvis du har nogle gode links? smiley

• #12   29. jul 2013 Hos os bruger vi Besterly Hestefoder..
    Til en 2års ville jeg bruge 3/4 Reprodic og 1/4 Classic..
    Alternativet kunne være Vitalic (ca 100 g pr 100 kg hest) + fri hø/wrap..

• #13   29. jul 2013 Nanna: Det nemmeste er næsten at du googler like crazy, min viden er baseret på stor interesse for fodring de sidste mange år... Min konklusion er ala dette til en alm sund og rask hest: Stivelse og sukker må gerne være i foderet, dog i moderate mængder og skal komme fra de rette produkter, ligeledes være forarbejdet korrekt, den daglige mængde skal være til at se sig ud af og matche hestens ædelyst.. Det vigtigeste er dog at hestene dækkes korrekt ind og at de primært lever af grovfoder.. Det er straks langt mere kompliceret når man kommer til heste med sær behov, og det er lige fra føl til pensioneret ridehest smiley

Kommentér på:
Foder til 2 års??

Annonce