3-års - tilskud på sommergræs??? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Ja, der er oprettet en mia. emner om dette, men kan simpelthen ikke finde svar på mit spørgsmål.
Jeg har lige købt en 3-års, som er på sommergræs. Han får nogle piller med vitaminer og mineraler, som alle hestene på stedet får.
Vi skal så småt begynde at tænke i longering, muskelopbygning og tilridning. Så mit spørgsmål er, om han kan nøjes med at fortsætte på hvad han får nu, eller om han skal have noget ekstra. Måske lucerne, som indeholder meget protein?
Eller måske han bare skal have lidt foder, når han har lavet noget? Er helt på bar bund.
Han er stadig høj bagtil, så tager nok 2-3 cm på endnu. Han er en DSP, som har vokset sig til hestemål (154 pt. ca.)
Hvad er jeres erfaringer? Og skriv venligst kun, hvis I faktisk ved noget om det. Vil ikke risikere at fejlfodre.
På forhånd mange tak!
Camilla
jan 2009
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 252
Du skal jo tænke på, at når han har de vitaminer i kroppen han skal have, så har han nemmer ved at optage stofferne wrap og græs, så han kan bruge tingene 'bedre'
Hvis han ikke har de vitaminer han skal have, får han sværere ved at optage al andet indtagelse, og vil måske derfor tabe sig
jan 2009
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 252
Lucerne kan være meget godt, men man skal også passe på at hesten ikke får for mange proteiner, da den så begynder at skælle rigtig meget hvis han får for mange
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 439
min 3 års får en spec plagmix 1 gang i døgn og den er rigtig fin og vokser,
så bare du sørger for en god fuldfoder, er der også græs er det fint, jeg har ikke mere så min får foder 1 gang daglig samt hø held og lykke
jun 2007
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.182
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 409
3-års - tilskud på sommergræs???