{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Islænderen har overhalet DV'en {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Var der nogen af jer der så nyhederne på DR i går aftes kl. 18.30?

De havde været i Kompedal plantage og filme fra aktivitets ugen.

De har åbenbart været ved at undersøge hvor populær den islandske hest er, og det viser sig at den har overhalet selve DV'eren både i antal heste i DK, antal føl om året og i popularitet.

Tommel op for vores lille super hest (ja jeg er islænder rytter smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Islænderen har overhalet DV'en
  • #3   19. jul 2013 Jeg læste det lige på nettet. Det er ret sejt gået. smiley
    Ret fesen artikel, men mon ikke der kommer opfølgere i ridehesten og den slags? (link fjernet)

• #4   19. jul 2013 Nej så det desværre ikke. Det er ellers ikke så tit vi ser vores dejlige race i TV.

• #5   19. jul 2013 Så er det jo ikke så mærkeligt at hvor end man kommer hen så er der islændere på en fold i nærheden smiley
    Men de er jo også nogle skønne heste, men det er alle heste jo på hver sin måde smiley

• #6   19. jul 2013 Det er vel klart, eftersom det er en "hver-mands" hest der er meget alsidig.

• #7   19. jul 2013 klippet kan ses her. der er forholdsvis langt inde i udsendelsen..

http://www.dr.dk/tv/se/tv-avisen-med-sporten/tv-avisen-med-sporten-234

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #8   19. jul 2013 det er fordi islænderen kan bruges af alle, både folk som vil ride seriøst og bare have en god turhest.

og en hest er jo først en DV'er når den er kåret, eller reg. i forbundet, hvilket ikke alle gider til at gøre smiley

Men islænderen er også en dejlig og utrolig smuk hest.

• #9   19. jul 2013 Hvor dejligt<3 har selv ishest og elsker dem. Men alle heste er skønne og uanset race er alle heste skønne

• #10   19. jul 2013 Det må jeg fortælle min skønne ishest,men han ved det sikkert godt:)

• #11   19. jul 2013 Jeg så ikke programmet i TV, men er egentlig ikke så overrasket over, at islænderen har overhalet DV'eren i popularitet, idet islænderen dels har de spændende gangarter, dels har en god størrelse og styrke, som gør den egnet til både børn og voksne, og dels bare er en god, alsidig all-round hest, som kan bruges både af folk, som vil konkurrence, og af de som "bare" vil have en hygge- og skovturshest. Sidst, men ikke mindst, fås islændere jo også i en masse smukke og spændende farver, hvilket uden tvivl er med til at gøre dem spændende. smiley

Og så er det mit indtryk - men jeg vil dog ikke udelukke, at det måske kan være en fordom - at der ikke er den samme form for snobberi indenfor islænderfolket, som der kan være i forbindelse med DV og DRF. smiley

• #12   19. jul 2013 Jeg er så uheldig at min ryg er smadre og ikke måtte ride mere men nu rider jeg islænder og er ved at kunne lide det pgr Der super gang smiley er så glad for jeg ikke skulle opgive ridningen

• #13   19. jul 2013 Astrid: en islænder er vel også først en islænder hvis den er reg i forbundet, sån er det vel med alle racer.

• #14   19. jul 2013 Maja J, det er korrekt, at en islænder også skal være registreret i DI for at kunne betragtes som islænder i forhold til at deltage på ture, i konkurrencer osv. Men en islænder uden papirer har dog stadig islænderens særpræg mht. både udseende og gangarter (forudsat, der ER renracet, selv om den ikke har papir på det).

En DV er jo en blanding uanset, om den er registret i forbundet eller ej, og er dermed blot en type, mens islænderen rent faktisk er en decideret race. smiley

• #15   19. jul 2013 Ja DV er type avl hvilket også for mig betyder at heste uden afstamning også bare er blanding og en islænder uden reg afstamning bare er en pony

• #16   19. jul 2013 Ja en islænder kan kun være registrete som islænder hvis den er ren og har stamtavle mm. blandinger, eller ''hul i hegnet'' er ikke registreret i som en islænder (dog kan de sidste blive det ved DNA prøve af forældre samt føl, men det skulle hvis tære møg dyrt)

• #17   19. jul 2013 Pia det koster den nette sum af 7000 kr plus testen 800 kr plus omregistrering ialt ca 10.000 kr

Kommentér på:
Islænderen har overhalet DV'en

Annonce