{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
458 visninger | Oprettet:

Shetlændere og foderstand {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har af flere hestepiger og deres mødre fået at vide at min shetlænder var undervægtig - hun går på døgn græsfold og får ekstra tilskuds/vitamin fodder. Blev træt at at høre på det, så dyrelægen blev tilkaldt og tjekkede hende, han sagde hun ikke måtte blive tykkere!! Sikke mange meninger der er! Ser hun ikke fin nok ud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shetlændere og foderstand
  • #1   12. jul 2013 den ser helt fin ud!:) det er flot at du kan holde den sådan:) jeg kæmper selv med min shetlænder der er overvægtig:(

• #2   12. jul 2013 ja jeg synes også hun ser fin ud...

måske de synes den er for tynd, fordi de tror fede shettere er normalen smiley

• #3   12. jul 2013 Jeg ville faktisk sige den var lidt for tyk men det ligner en græsvom og hvis den så ikke bliver redet vildt meget så vil de jo se sådan ud...
    Grunden til folk synes den er for tynd er fordi de tror de skal være fede for det er de fleste...og det er faktisk langt farligere for en pony at være overvægtig end f.eks at være for tynd...
    Den her er da rigtig fin så super godt arbejde...det kan være en kamp i sig selv at holde dem i ordentlig stand, især hvis de går på græs og man har nok af det smiley

• #4   12. jul 2013 er hun skarp op over ryggen....for så er det ikke fordi hun er for tynd men fordi hun fodres forkert smiley altså hvis man eksempelvis ikke har givet vitaminer og mineraler tidligere...så kan de godt se skarpe ud over ryggen men det forsvinder når de så får noget ordentlig at spise...her mener jeg ikke alle mulige dyre foderprodukter...det er nemlig rigeligt med hø, wrap eller græs og så vitaminer og mineraler til den her størrelse smiley

• #5   12. jul 2013 Ja hun kommer fra et gammelt ægtepar der vist troede at en hest skulle fodres med havre, men kan se at hun bliver pænere for hver dag smiley

• #6   12. jul 2013 Hun er i fin foderstand dog lidt muskelfattig:-)

• #7   12. jul 2013 Jamen så har du jo forklaringen smiley havre gør magre er der et gammelt ordsprog der siger...og det er præcis det jeg mener med skarp over ryggen...så bliver rygsøjlen tydelig at se og så tror man den er for tynd men i virkeligheden er det forkert fodring over længere tid smiley
    Jeg sværgede selv til at fodre med byg og en smule havre tidligere og fik også en shetter der var skarp over ryggen...men efter at have skiftet det ud med lidt musli for hyggens skyld og så vitaminer og mineraler så er det problem løst smiley

• #8   12. jul 2013 Tusind tak for de gode svar smiley

Kommentér på:
Shetlændere og foderstand

Annonce